Ken Smith Bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Ken Smith Bassen

Bericht door basloze fret »

Ik ben zelf niet zo onder de indruk van het geluid in het filmpje; fingerstyle klinkt het voor mij te gecompressed en bij slappen te petserig/metalig (bij gebrek aan betere bewoordingen). Ik luister hier over goede speakers. maar het is net alsof er bij iedere aanslag een compressor aan slaat. Beetje te hifi naar mijn smaak. Ik weet niet of dat aan Ken Smith bassen in het algemeen ligt of aan dat specifieke filmpje?
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Ken Smith Bassen

Bericht door Charlie »

Hier staat nog zo'n schitterend ding te koop. :D
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Ken Smith Bassen

Bericht door Wiro »

basloze fret schreef:Ik ben zelf niet zo onder de indruk van het geluid in het filmpje; fingerstyle klinkt het voor mij te gecompressed en bij slappen te petserig/metalig (bij gebrek aan betere bewoordingen). Ik luister hier over goede speakers. maar het is net alsof er bij iedere aanslag een compressor aan slaat. Beetje te hifi naar mijn smaak. Ik weet niet of dat aan Ken Smith bassen in het algemeen ligt of aan dat specifieke filmpje?
Hoe vind je deze klinken?
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18727
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Ken Smith Bassen

Bericht door Pedullist »

basloze fret schreef:Ik ben zelf niet zo onder de indruk van het geluid in het filmpje; fingerstyle klinkt het voor mij te gecompressed en bij slappen te petserig/metalig (bij gebrek aan betere bewoordingen). Ik luister hier over goede speakers. maar het is net alsof er bij iedere aanslag een compressor aan slaat. Beetje te hifi naar mijn smaak. Ik weet niet of dat aan Ken Smith bassen in het algemeen ligt of aan dat specifieke filmpje?
Dit is niet representatief voor hoe het geluid over een goede amp is hoor. De Hartke/AKG D112 combi is erg crispy (en een beetje vies qua bijgeluiden ook vind ik), inderdaad veel compressie, én er is nogal wat compressie van de videoconversie voor YT. Ik mis de warmte die er echt in zit.

In mijn herinnering was het één van de meest afgewogen bassen die ik heb bespeeld, hoogstens in de hoek gezet door mijn laatste aanwinst. Maar de KS van Geert leek me echt zo'n bas die je niet hoeft te mixen. Hij nestelt zich keurig in de mix zonder gedoe. Hifi ja, maar echt in de zin dat je het volledige tonale spectrum krijgt, niet alleen crispy hoog.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Ken Smith Bassen

Bericht door basloze fret »

Waar zie je die Hartke? Die heb ik gemist. Het zal ook wel door de opname komen, maar ik dacht dat het rechtstreeks was opgenomen (zonder versterker)?
Wiro schreef: Hoe vind je deze klinken?
De eerst minuut goed, daarna als een slechte gitaar! :D
Ik hou helemaal niet van meer dan 6-snarige bassen en vind die on-omwonden snaar op een bas gewoon niet mooi en veel te iel, daar kan ik moeilijk doorheen luisteren. Als ik zo'n 7 of meer snaar zie dan haak ik al af.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Ken Smith Bassen

Bericht door BassKees »

basloze fret schreef:Waar zie je die Hartke? Die heb ik gemist. Het zal ook wel door de opname komen, maar ik dacht dat het rechtstreeks was opgenomen (zonder versterker)?
Dat staat in de comments bij het Youtube filmpje. Ik vind het ook bijzonder slordig gespeeld eigenlijk...
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Ken Smith Bassen

Bericht door Wiro »

basloze fret schreef:
Wiro schreef: Hoe vind je deze klinken?
De eerst minuut goed, daarna als een slechte gitaar! :D
Ik hou helemaal niet van meer dan 6-snarige bassen en vind die on-omwonden snaar op een bas gewoon niet mooi en veel te iel, daar kan ik moeilijk doorheen luisteren. Als ik zo'n 7 of meer snaar zie dan haak ik al af.
En wat vind je dan van de sound vanaf minuut 3 in dit filmpje?
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Ken Smith Bassen

Bericht door basloze fret »

Wiro schreef: En wat vind je dan van de sound vanaf minuut 3 in dit filmpje?
dat vind ik een erg lekkere dragende en volle sound! Perfect voor deze muziek. Alleen weet je bij dat soort grote professionele producties nooit wat er nog allemaal door de geluidsman bijgedraaid wordt en in hoeverre dat allemaal in die bas zit of in externe apparatuur (zoals dure buizen preamps etc.), of een combinatie van....
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Ken Smith Bassen

Bericht door Wiro »

basloze fret schreef:
Wiro schreef: En wat vind je dan van de sound vanaf minuut 3 in dit filmpje?
dat vind ik een erg lekkere dragende en volle sound! Perfect voor deze muziek. Alleen weet je bij dat soort grote professionele producties nooit wat er nog allemaal door de geluidsman bijgedraaid wordt en in hoeverre dat allemaal in die bas zit of in externe apparatuur (zoals dure buizen preamps etc.), of een combinatie van....
Ah, dat wilde ik maar even horen.
Voorzichtige conclusie: De Ken Smith heeft het allemaal in zich als je 't er maar uit weet te halen.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Ken Smith Bassen

Bericht door SpcMnk »

Een vraag...
Ik ben op zoek naar een Ken Smith (Haz Labs) pre-amp. Weet iemand hier waar je die in Europa kunt kopen? Of heeft hier iemend er nog eentje liggen die verkocht mag worden? THANKS!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Ken Smith Bassen

Bericht door SpcMnk »

SpcMnk schreef:Een vraag...
Ik ben op zoek naar een Ken Smith (Haz Labs) pre-amp. Weet iemand hier waar je die in Europa kunt kopen? Of heeft hier iemend er nog eentje liggen die verkocht mag worden? THANKS!
Ok. Dit is dus niet meer nodig. Wel een andere vraag; hoe maak je een KS schoon/hoe doe je onderhoud met die wax finish?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Ken Smith Bassen

Bericht door SpcMnk »

Reactie van Ken Smith op mijn vraag welk type wax:
What ever is available in your area, NOT a Lemon oil or carnuba wax type. But hard like used on Bowling Alleys. BUT, if finish is missing, then only new finish will revive it. Wax on raw or worn finish does not replace finish. We use several formulas to finish and this has changed over the years. It is not just one can of something that we use to do the Oil/Varnish finish.
Nu op zoek naar bowlingbaan wax....
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Ken Smith Bassen

Bericht door BassKees »

Dat is vloerwas. Kun je bijna overal wel kopen.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18727
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Ken Smith Bassen

Bericht door Pedullist »

Ga je hem nog uit je broek halen eigenlijk, Ruud?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Ken Smith Bassen

Bericht door SpcMnk »

Sure :) zal zo eens een foto uploaden.

Ken stuude nog een mailtje over wat ik kon doen om een paar kleine plekjes bij te werken.
It would be best first to lightly sand those worn areas up to 600 grit wet/dry paper and oil with a Tung or danish oil and when dry, use a wiping varnish or gel varnish to protect the worn wood. Read the instructions. Then, you will have learned to maintain and repair an oil finish. Not Rocket Science. Just care and patience. If you wax the bare wood as it is now, re-finish will be difficult as dirt, grease and grime will get into the pores of the wood and get real ugly.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie