Nieuwe aankoop: diepe ronde sound met grom

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
nummer14
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2015, 16:01

Bericht door nummer14 »

bobbelmans schreef:
bobbelmans schreef:Terug sturen. Onacceptabel. Punt.
Dit process is in gang gezet.
En ik ga er van uit dat Thomann dit netjes oplost.

Ik heb ook alvast maar de Vintage Sunburst versie in bestelling gezet. Qua looks vind ik die sowieso mooier dan de Translucent Black versie, maar ik snap niet waarom die 100 euro duurder moet zijn. Zeker omdat Thomann hem aanprijst als B-stock. Wel heb ik gezien dat die leverbaar is sinds november 2015.
Zou de 100 euro dan te verklaren zijn omdat de TB en NA versie nog het oude productie-/ontwerp-probleem hebben? Op site staat dat ze leverbaar zijn sinds 2009, dus oudere instrumenten?

Ik ga het beleven.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

B stock is goedkoper omdat het doorgaans om een instrument gaat dat of geretourneerd is, of beschadigd. Mijn gok is dat iemand die bas eerder om dezelfde reden al eens terug heeft gestuurd. Jammer dat daar dan niks aan is gedaan.

Ik gok zo dat de normale prijs van de zwarte (zo goed als) gelijk is aan de sunburst versie.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Slechte ervaringen met Thomann. Bestel daar niets meer.
Hebben mijn GK versterker helemaal verneu***.
In feite de fout van Deutsche post maar Thomann heeft gewoon van kromme aas gebaard en totaal geen customer service geleverd.
Zodoende zit ik hier nu met een beschadigde GK versterker. Verzekerde verzending noppes.
In het verleden bestelde ik veel zaken bij Thomann maar... :evil:

Een nieuwe bas met deze gebreken zou ik ook dadelijk retourneren.
B-stock is doorgaans slechte keuze omdat deze reeds door iemand anders bespeeld is geweest.
Kan je beter tweedehands kopen dan.
Wegens medische redenen gestopt met bassen
nummer14
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2015, 16:01

Bericht door nummer14 »

Hmmm, dat lijkt me vervelend als men je versterker zo om zeep heeft geholpen.

Op zich ken ik ook genoeg geode verhalen over Thomann, maar toen ze eerst foto's van de gebreken vroegen, begon ik me wel zorgen te maken.

Ik heb ze de foto's gestuurd met de mededeling dat ik hierdoor verwacht dat zij zich ook coöperatief op zullen stellen en mij snel de info opsturen voor het terugzenden van de bas.
In prinicipe wil ik mijn geld terug.
Mochten ze na inspectie/reparatie van mening zijn dat de problemen zijn opgelost, mogen zich melden.
Ze zouden die bas toch niet weer als B-stocker aan iemand willen proberen te verkopen?

Gister de bas ook nog even aan andere mensen laten zien en horen.
Van de sounds word ik gelukkig.
Maar naast de eerder genoemde punten, lijkt het erop dat de shielding ook niet in orde is, want de bas knetterde en ruiste gigantisch op de versterker.
Ik baal er wel van dat ie weer terug moet hoor.

We gaan het meemaken. 8)
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Je kunt Thomann ook bellen : Uw contactpersoon
Hotline
+49-9546-9223-643

Dat heb ik ooit gedaan toen een aankoop me niet beviel. Scheelt een hoop mailtjes en de zaak werd bij mij toen binnen een paar dagen afgehandeld !
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23037
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Precies. Thomas heeft ook een Nederlandstalige telefoonsupport, die hebben een aantal keren heel goed geholpen. Inmiddels heb ik een voorkeur voor Bax, maar dat heeft niets met de service van Thomann te maken.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
nummer14
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2015, 16:01

Bericht door nummer14 »

Dank jullie wel voor de tips.
Dit is mijn eerste ervaring met Thomann, ik heb een return label ontvangen, dus dat gaat goed komen.

Heb de bas ook nog even aan wat andere mensen laten zien en horen.
W.s. is de aarding ook niet in orde, want er was een hoop ruis en geknetter te horen, en een andere bas had dat op dezelfde set-up totaal niet.
Maar ik baal wel, want in de basis vind ik de bas heel mooi klinken.
Misschien als de bas terughebben kunnen/willen ze de problemen verhelpen?
Ik ga een poging wagen.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Als het goed is krijg je gewoon een nieuw exemplaar.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
nummer14
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2015, 16:01

Bericht door nummer14 »

Omdat de sound me erg beviel hoop ik dat ik een gerepareerd of nieuw instrument terug zou kunnen ontvangen.
Het laatste bericht is dat ik geld terug krijg.
Ik ken Thomann's procedures (nog) niet goed genoeg, maar ik neem aan dat ik een refund krijg omdat ik daar in eerst instantie om gevraagd heb.
nummer14
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2015, 16:01

Bericht door nummer14 »

Bericht gehad van Thomann dat de Translucent Black Thunderbird niet gerepareerd wordt en naar Gibson is teruggestuurd.
Ik heb er voor gekozen om vooralsnog de Vintage Sunburst versie op te laten sturen.
Het is een B-stocker, en daarom werd mij verzekerd dat hij geinspecteerd is.
Mocht die Dondervogel ook problemen hebben dan mag ik hem weer terugsturen van Thomann (wat dat betreft doen ze niet moeilijk).
Ik wacht af, en misschien land de vogel nog voor de kerst. :roll:
nummer14
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2015, 16:01

Bericht door nummer14 »

Allereerst allemaal de beste wensen!

Nou, de VSB versie T-bird is binnen, en dit zijn de feiten (na uitvoerig testen):
- mooi om te zien maar dat is subjectief
- de sound die ik zoek zit erin
- de B-snaar klinkt net zo hard als de rest
- de actie is redelijk hoog, maar toch al goed bespeelbaar
- de potmeters zijn kraakvrij
- 2 tuners rammelen
- ergens in de body rammelt er ook iets
- een spleet tussen de body en brug
- slechte shielding, 50Hz komt luid en duidelijk door
- meer neckdive dan de zwarte versie die ik eerst ontving

Ik vind het een lastige keuze om de bas weer terug te doen, of om te proberen (zelf) de probleempjes te fixen. M.n. de shielding, weet ik niet goed hoe dat te doen (eerst soldeerbout kopen I guess :P ), en ik moet er dan ook nog tijd voor vinden in de drukte.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Ik zou hem eerst even een afstelbeurt geven zodat het helemaal naar je zin is qua speelcomfort en klank. En alle schroefjes eens nalopen m.b.t. de brug en de 'rammeltjes' .
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
nummer14
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2015, 16:01

Bericht door nummer14 »

Ben nog wel even in de weer geweest met de Thunderbird, maar hij is nu toch retour afzender.
Jammer van de bouwkwaliteit, want er zat echt wel een mooie sound in.

Maarrrrr .... er kwam een 2e hands Gibson EB5 langs en die heb ik laten komen.
En ik ben er helemaal :dance: mee.
Hals ok want plat en breed.
Bouwkwaliteit ok (US built)
En sound ok.
Ook al mee in de band gespeeld en ik kan hier voorlopig nog een heel eind mee op weg.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Te gek voor woorden: dat nieuwe bassen terug moeten en het afleggen tegen een onderhouden 2de handse. Fijn voor jou dat je nu een goede hebt.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

nummer14 schreef:Ben nog wel even in de weer geweest met de Thunderbird, maar hij is nu toch retour afzender.
Jammer van de bouwkwaliteit, want er zat echt wel een mooie sound in.
op weg.
Ik sta hier toch wel een beetje van te kijken. Ik heb inmiddels heel wat Epiphones in mijn handen gehad en dat waren stuk voor stuk ambachtelijke instrumenten die goed klonken en speelden.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Plaats reactie