Linkshandige metalstijl bas laten bouwen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Aratron
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2009, 20:47

Linkshandige metalstijl bas laten bouwen

Bericht door Aratron »

Een tijd geleden kwam ik op deze site terecht: https://www.monsonguitars.com" onclick="window.open(this.href);return false; en ik vind dit prachtige bassen, ik zou er dan ook graag een willen hebben. Het probleem zit 'm alleen in de belachelijke verzendkosten (rond de €700,- plus invoerrechten) en het feit dat ik niet even naar Amerika kan gaan om zo'n bas uit te proberen. Jammer, maar dat wordt te gek voor mij.

Nu zijn er in Nederland of Europa toch ook wel gitaarbouwers die zoiets als onderstaande kunnen nabouwen?
Mijn grootste nadeel is dat ik linkshandig ben en dat blijft toch lastig als je een bepaalde stijl bas wil hebben, zoals bijvoorbeeld een BcRich, want die maken geen linkshandige modellen. De Esp Tom Araya of F-series zijn ook prachtig, maar veel te duur voor mij, €5000,- is heel normaal. Ik zit rond de €2000,- of €2500,- te denken.
Warwick is groen gegaan en daarmee zijn ook hun prijzen nagenoeg verdubbeld. Mijn Corvette Standard kost nu het dubbele van wat ik er 7 jaar geleden voor heb betaald.
Iemand een idee waar ik terecht zou kunnen?
De gitaarbouwers die ik in die lijst op het forum hier vind, vind ik veel te veel een klassieke stijl hanteren.

Hier wat voorbeelden van wat ik mooi vind (smaken verschillen hey!).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Afgezien van de niet-echt-conformistische bodyvorm zie ik niets wat niet door een beetje luthier gebouwd kan worden, dus je kunt bij legio adressen aankloppen. Het wil niet zeggen omdat ze klassiek bouwen, dat ze daarom geen metalbassen kunnen/willen maken.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Heb eventueel nog wel een explorer voor je liggen. Beetje figuurzagen en je komt er wel :mrgreen:

Maar verder wat Sanders zegt. Een goede luthier zou dit moeten kunnen maken en met jouw budget moet dat geen probleem zijn.
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Bericht door RedNeckBBQ »

Als ik jouw stijl en smaak bassen zie dacht ik meteen aan SKG.
Misschien kan https://serpentkingguitars.com" onclick="window.open(this.href);return false;
iets voor jouw betekenen.
Is het bedrijfje van zanger/gitarist van God Dethroned.

Staat wel iets over Custom Order op de website.
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Haico

Bericht door Haico »

Hmn... Als je écht een Monson wil, waarom doe je dat dan niet?
Inquire about international shipping charges. Cost is usually between $100-$159.
Larger size guitars that exceed girth limits will cost as much as $800 extra for international shipping inlcuding Baphomet Bass, Virus Bass, Invictus Bass, HellRazor Bass, and Piranha Bass. You will also be responsible for your country's import / duty taxes. (Can be very little....under $50 in some countries. Can be very expensize....over $350 in other countries).
Bij een paar modellen kán het dus duurder uitvallen. Je zou de meneer van Monson kunnen vragen of hij prijzen kan opvragen bij meerdere pakketdiensten. Je hebt: DHL, Fedex, UPS, USPS.... etc.
Aratron
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2009, 20:47

Bericht door Aratron »

Wat betreft die verzendkosten, die zouden wat lager kunnen uitvallen, maar dan komt er nog altijd importbelasting bij en dat kan weer flink oplopen. Al met al is het verschepen van een basgitaar een zeer prijzige bezigheid. Ik spreek uit ervaring, want ik heb ooit eens een versterker gekocht in de US en de verzendkosten waren bijna net zo hoog als de versterker zelf, plus dat er wat aan mankeerde en er niet meer gereageerd werd op m'n mailtjes en telefoontjes. Dat wil ik dus voorkomen.
Plus dat ik het niet meer aandurf om zo'n groot bedrag over te maken naar de andere kant van de aardbol zonder dat ik daadwerkelijk kan zien en voelen wat ik koop.

Dat er een hoop gitaarbouwers of luthiers zijn die ook zulke bassen kunnen maken geloof ik ook wel, maar het helpt wel als diegene ook een beetje gevoel heeft met het genre.
Ik zal eens wat in de rondte gaan mailen,dat SKG ziet er interessant uit, ik heb ze een mailtje gestuurd.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Neal Moser was de hoofdluthier van BC Rich. Hij ontwierp o.a. de Bich Perfect ten. En stond aan de wieg van dit soort gitaren en bassen. Als je iets in deze trend wil zou ik het bij hem bestellen.

https://www.nealmoserguitars.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


Ik kwam ook dit tegen:

https://www.linkedin.com/pub/neal-moser-jr/23/4a0/803" onclick="window.open(this.href);return false;

Neal moser junior? Hmmm korting!!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Aratron
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2009, 20:47

Bericht door Aratron »

Muziekschuur schreef:Neal Moser was de hoofdluthier van BC Rich. Hij ontwierp o.a. de Bich Perfect ten. En stond aan de wieg van dit soort gitaren en bassen. Als je iets in deze trend wil zou ik het bij hem bestellen.

https://www.nealmoserguitars.com" onclick="window.open(this.href);return false;
USA = Te duur vanwege de verzend -en importkosten, zie mijn posts.

Ik ben in contact met Henri van SKG en hij heeft laten weten dat hij zeker wat voor mij kan betekenen!
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Bericht door RedNeckBBQ »

Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Aratron
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2009, 20:47

Bericht door Aratron »

Ik zie dat die Esp Ltd bas nu ook linkshandig leverbaar wordt bij Thomann voor €451,-!
Ik heb ook een Esp Ltd F50 gitaar en dat is een bijzonder fijne gitaar en zeer goede kwaliteit, dus ik denk dat het die Ltd bas wordt.
Al twijfel ik nog tussen die Ltd en een Vampyre.......
Aratron
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2009, 20:47

Bericht door Aratron »

Uiteindelijk is het toch een Rockbass Vampyre geworden.
Gekocht bij Peter Verspuy.
Ik ben er echt blij mee, hij speelt heerlijk. Eigenlijk nog beter dan m'n 'echte' Warwick Corvette.
Dat komt vooral omdat de hals een stuk dunner is dan bij de Corvette.
De bas en treble knoppen zijn ook erg prettig.
Afbeelding
Plaats reactie