Het Washburn topic!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Het Washburn topic!

Bericht door Bthebassplayer »

Ik sta op t punt een Washburn Taurus T24 te kopen! K heb m al besteld. Ik was onder de indruk van de bouwkwaliteit en het geluid. Het is niet een dure bas maar zo voelt het wel. Begrijp me goed, het gaat niet om duur maar het viel me wel op.
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13425
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Het Washburn topic!

Bericht door LeftyJ »

Ik heb alleen ervaring met de akoestische gitaren van het merk. Mijn eerste western was een D-12S, die best in orde was. Klonk erg diep en ietwat donker, maar met voldoende articulatie. Goeie gitaar voor het geld. Goede garantie ook, toen ik na 2 jaar een scheurtje in de brug ontdekte (in het verlengde van het zadel) kreeg ik zo een nieuwe. Ergens wel jammer, want die ander was net lekker ingespeeld, maar wel heel netjes. Ik heb ook nog een hele oude D12 gehad, als festivalcampinggitaar. Die is zonder een krimp te geven in een gigbag meegeweest naar 5 edities van Lowlands en een keer naar Pinkpop :D
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Het Washburn topic!

Bericht door Hagen »

Ik had een akoestische bas van dit merk. Speelde lekker, klonk goed. Stond naast de bank en dan pakte ik die vaak even voor 10 minuutjes onversterkt. Ook was de bas heel mooi afgewerkt en had een fijne hals. De enige reden dat deze wegging was de vervanging door mijn zelfgebouwde hollow body. Die staat nu naast de bank.
De Wasburn is naar Rich gegaan. Die had m nodig voor een project en als vakantiebas.
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Het Washburn topic!

Bericht door Bthebassplayer »

Nog iemand die wat ins en outs over de Taurus T24 weet? Ik lees graag extra informatie.
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Het Washburn topic!

Bericht door Digidesign »

Mijn eerste vijfsnaar was een Washburn Force ABT B-105 (Chicago series), tweedehands gekocht voor €50,- euro met een dikke laag stof en mors dooie snaren. Wat ik me kan herinneren een prima bas, ik kon em een paar jaar later met gesloten beurs ruilen tegen een Olp vijfsnaar en heb dat toen gedaan.

Zie hier een paar plaatjes uit de oude doos: https://myalbum.com/album/ZZkMM1iPBNeq
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Het Washburn topic!

Bericht door Owjeej »

Bthebassplayer schreef:Nog iemand die wat ins en outs over de Taurus T24 weet? Ik lees graag extra informatie.
Ik heb er een gehad (Mahonie met een mahonie/maple gelamineerde hals). Het was m'n tweede bass ooit, na m'n Dean Playmate.
Ik heb er altijd met veel plezier op gespeeld. Wat ik me herinner is dat het een erg prettige neck-trough was met prima electronica. Speelde comfortabel en ik heb er veel op geleerd. Een hele degelijk bas, ik geloof ook voor de prijs... dacht dat ik er rond de 300 euro (nieuw) voor betaalde, maar gezien de huidige nieuwprijs is dit denk ik niet zo. Ik speelde toen alleen metal/hardrock en dat ging prima.

Ik had wel altijd het gevoel dat positiemarkeringen op de verkeerde plaats zaten (lees: asymmetrisch op 't fretboard). Bij mij zaten er ABT pickups in, ik geloof dat dit niet altijd zo is geweest.
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Plaats reactie