snaar geknapt

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
€pignome
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 okt 2015, 11:15

Bericht door €pignome »

Bedankt voor deze levensles.
Toch een geluk dat je deze winkel en mij zo goed kent.

Ik vind dat je wel erg moeilijk doet over een setje snaren.
Koop gewoon een mooi setje.
een setje GHS M3045 kost mij kr 259 + kr 99 verzendkosten => €38.-
Kost bij jullie €23,-.
D'addario, Ernie Ball allemaal nog wat duurder.

Ik kan ook naar een winkel rijden, maar die rekent sowieso al meer dan die kr 260 voor de set, maar dan ben ik ook nog kr 200,- diesel kwijt. ( €21) dus dat schiet ook niet op.

Ik ben niet te beroerd om een set snaren te kopen, maar als die tent nou bv aanbied om de verzendkosten voor z'n rekening te nemen is het een ander verhaal.
Verzendkosten van een set snaren zijn stukken lager dan de genoemde kr 99.-, maar ze rekenen voor 't gemak een standaard bedrag. ( m.a.w. ze verdienen daar ook nog op)

Als je nou ook nog met al je wijsheid kan vertellen wat er standaard op die bas van mij zit, heb ik een uitgangspunt om snaren uit te zoeken zodat ik niet €38,- euro uitgeef en snaren heb die ik er na een week aftrek.
Ook dat zou al een hulp geweest zijn van die ter goeder trouw winkel als hij ZEKER was dat de E een .105 is.
"Ik denk dat het een .105 is" schrijft meneer ter goeder trouw.

Vandaar dat ik dat in mijn openingspost vroeg, wat er standaard op Toby zit.
En vandaar dat ik later nogmaals vraag of het een optie is 1 ghs snaar te monteren. Ikzelf denk van niet, maar als bv meneer basvarken met al zijn ervaring zou zeggen: "Nee, dat gaat prima dat hoor je niet" dan weet ik wat. Dan had ik dat verkeerd ingeschat in al mijn onervarenheid.
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Als je goedkope snaren zoekt die lekker klinken dan kan ik je de snaren van Dunlop aanraden. Ik ben sinds enkele jaren fan. Het is dat DR zo prijzig is...
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7422
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

€pignome schreef:Bedankt voor deze levensles.
Toch een geluk dat je deze winkel en mij zo goed kent.

Ik vind dat je wel erg moeilijk doet over een setje snaren.
Koop gewoon een mooi setje.
een setje GHS M3045 kost mij kr 259 + kr 99 verzendkosten => €38.-
Kost bij jullie €23,-.
D'addario, Ernie Ball allemaal nog wat duurder.

Ik kan ook naar een winkel rijden, maar die rekent sowieso al meer dan die kr 260 voor de set, maar dan ben ik ook nog kr 200,- diesel kwijt. ( €21) dus dat schiet ook niet op.

Ik ben niet te beroerd om een set snaren te kopen, maar als die tent nou bv aanbied om de verzendkosten voor z'n rekening te nemen is het een ander verhaal.
Verzendkosten van een set snaren zijn stukken lager dan de genoemde kr 99.-, maar ze rekenen voor 't gemak een standaard bedrag. ( m.a.w. ze verdienen daar ook nog op)

Als je nou ook nog met al je wijsheid kan vertellen wat er standaard op die bas van mij zit, heb ik een uitgangspunt om snaren uit te zoeken zodat ik niet €38,- euro uitgeef en snaren heb die ik er na een week aftrek.
Ook dat zou al een hulp geweest zijn van die ter goeder trouw winkel als hij ZEKER was dat de E een .105 is.
"Ik denk dat het een .105 is" schrijft meneer ter goeder trouw.

Vandaar dat ik dat in mijn openingspost vroeg, wat er standaard op Toby zit.
En vandaar dat ik later nogmaals vraag of het een optie is 1 ghs snaar te monteren. Ikzelf denk van niet, maar als bv meneer basvarken met al zijn ervaring zou zeggen: "Nee, dat gaat prima dat hoor je niet" dan weet ik wat. Dan had ik dat verkeerd ingeschat in al mijn onervarenheid.
Tjonge jonge, dat valt allemaal niet mee. Je zou bijna zeggen dat je de verkeerde hobby hebt gekozen. En dat je in het verkeerde land bent gaan wonen. Het is allemaal zo duur. En lastig. Maar dat weet ik natuurlijk allemaal niet... :|
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23335
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

De netwinkel weet waarschijnlijk ook niet wat voor snaren er op de bas zitten en bieden je aan een andere, gewoon prima, snaar te sturen. Probeer die eerst eens uit.

Tenslotte knappen snaren weleens, ook zonder dat je een oorzaak kan aanwijzen. Jij als gitarist moet dat toch weten.... En wil je geen verschillende snaren? Koop dan een set nieuwe. Dat kost geld, maar daarom heet het ook hobby.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Als de rest van de snaren oud zijn gaan ze sowieso nooit hetzelfde klinken als die ene nieuwe. Tenzij de rest van je snaren nog kraakhelder klinken, zou ik zelf er gewoon een nieuwe set op zetten. :)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4852
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Mail gewoon die winkel dat je graag een compleet setje wil, en dat je dat setje wel wil betalen, maar dan zonder verzendkosten, en met een redelijke korting (zo rond een kwart) voor die ene snaar). Kan me niet voor stellen dat dat niet te regelen is.

En ga weer in Nederland wonen, betaal je € 14,95 voor een setje Fender-snaren.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
€pignome
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 okt 2015, 11:15

Bericht door €pignome »

Dank voor de reacties.
Inderdaad een settje met wat korting had een goede optie geweest. Een setje zonder verzendkosten ( waar ze dus aan verdienen) had al een optie geweest.

En neen ik kom niet terug naar Nederland. Hier kan ik mijn gitaar in de auto laten liggen zonder dat mijn ramen eruit worden getikt.
Normaliter heb ik altijd wel een setje snaren in voorraad, en bestel af en toe wat mee met grotere bestellingen. Desnoods vanuit het buitenland en zelfs de nederlandse economie spek ik soms.
Maar in principe probeer ik logischerwijs de noorse economie draaiende te houden, zolang ik niet een te grote dief van mijn eigen portemonee ben.

Maar zoals ik eerder aangaf was het antwoord wat de zaak gaf absoluut niet 'te goeder trouw' het was vanaf het begin een toon 'afschepen'.
Het afschepen ging zelfs zo ver dat ze schreven dat de snaren op een gitaar een bonus is. Die zitten er alleen op om de afstellingen goed te houden en daarom adviseren ze altijd direct de snaren te vervangen. ( dat is niet te vinden op hun site trouwens)
Moest niet gekker worden en ik was het zat.
Ook probeerde ze continue de bass terug te laten sturen onder je 14 dagen bedenktijd. ( dan zijn de terugstuurkosten voor mij)
Tja en dan is het een voordeel in Noorwegen te wonen, noorse wet beschermt de klant wat meer. 1e halfjaar is elk gebrek in principe voor de leverancier. Dus vanaf het eerste moment had ik recht op een ander exemplaar. ( als na 3 avondjes gespeeld te hebben een snaar knapt vind ik het zelf ook gewoon eigen risico en bad-luck maar na 3 minuten niet)
Nu is de bas terug, verzendkosten daarvan zijn voor die tent. En in principe zou ik mijn ritje naar 't postkantoor ook terug kunnen eisen, maar ik vind 't allemaal wel goed zo.

Ik bestel de bas nu in 't buitenland, wordt waarschijnlijk gear4music, daar heb ik goede ervaringen mee.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Een hele bas terugsturen vanwege een geknapte snaar... :shock:
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

. dubbel
Laatst gewijzigd door Joey op 19 okt 2015, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Dus je bent niet te beroerd om kosten te maken voor het terugsturen van de bas en het eventuele nieuwe verzenden ervan, maar een pakje snaren is te veel? :rofl:
Als je nou slim bent dan bestel je meteen een setje erbij, want wat ze zeggen over de snaren (Dat ze er vooral op zitten om de afstelling goed te houden) is bij 'budget' instrumenten stiekem wel een beetje de waarheid.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
€pignome
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 okt 2015, 11:15

Bericht door €pignome »

Begrijpend lezen schijnt nogal moeilijk te zijn :facepalm:

Voor wie e.e.a wel snapt: Ook in de toekomst kan er nog een storing aan de bas komen. Hoeft niet maar is altijd mogelijk.
Met de houding van deze ballentent verwacht ik ook dan nulkommaniks service.
Plaats reactie