Fernandes

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Fernandes

Bericht door Muziekschuur »

Kan iemand me wat meer vertellen over de geschiedenis van Fernandes? Ik kwam daar een bas van tegen. En ooit al eens op een gitaar van een meisje gespeeld die zwoor bij Fernandes. En inderdaad haar Strat kloon was een zeer serieus model. Maar behalve dat ze japans zijn weet ik er niks van...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=36556" onclick="window.open(this.href);return false;
Even Fernandes intypen als zoekoptie. Ik heb een Revival gehad. Fijn basje! :jaaaaa:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Die History of Fernandes..... Is niks meer dan: "we maken sinds 1969 gitaren..."..

Ik hoopte wat invulling van gebruikers en waar het spul vandaan komt. Want is een gitaar van 500 euro nog steeds afkomstig uit Japan? Het duurste land van de wereld?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Mijn APB komt uit de VS in elk geval.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Fernandez was in de early days volgens mij een kwalitatieve producent van gitaren, maar met name kopie bassen en gitaren.

Ik heb een FAB-180 gehad, een Alembic series 1 kopie, echt waanzinnig goed sound, looks echt richting het origineel de uiteindelijke afwerking minder maar goed. Het verhaal gaat daar dat een of enkele werknemers van Alembic, voor Fernandez die bassen maakten. Toen Alembic daar achter kwam hebben ze kunnen schikken in een rechtszaak, en hebben ze er een enorm aantal laten vernietigen.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 840
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Bericht door ejp »

Zouden de huidige Fernandes bassen ook uit japan komen?
Ik heb een nieuwe Atlas 4x linkshandig kunnen kopen maar kan niet achterhalen waar ie vandaan komt
Ook niet uit meegeleverde docu.
Speelt wel trouwens als een tierelier :D

Ej
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
TCE Bam 200
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Behringer bxr1800h
Plaats reactie