Strakkere B-snaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

Ik heb op dit moment een getaperede B op mijn 5-snaar waarvan het dunne stuk centimeters te lang is, waarschijnlijk voor een string-through Fender USA gemaakt. Niet zuiver te krijgen, hoe je hem ook afstelt. Jammer, want verder best wel een goed snarensetje.
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Dingwall snaren, beste B ever :mrgreen:
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
sju_art
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 okt 2015, 10:58

Bericht door sju_art »

To be continued; vriend van mij kijkt wat hij in de winkel heeft liggen (.130 of .135). Tis een eindje rijden voor nieuwe snaren, maar dan komt het in ieder geval goed (hij is technicus daar).

Post wat het is geworden ;).
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Ik zweer bij de Elixir .135-.32 zessnaar set.
Op mijn 5 snaar liggen ze ook en daar is de .135 in A gestemd. Niks ratelen.
Wegens medische redenen gestopt met bassen
sju_art
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 okt 2015, 10:58

Bericht door sju_art »

Het wordt een .135 omdat ik daar meerdere goede berichten over hoor. Hoop dat de hoeveelheid aanpassingen meevalt ;). Als nood is er een .130 setje mee, maar die wordt alleen geopend als het echt niet lukt.
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

Jimb schreef:Dingwall snaren, beste B ever :mrgreen:
Moet je er wel een dingwall onder leggen :D
die hier zo nu en dan weer is
sju_art
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 okt 2015, 10:58

Bericht door sju_art »

.135 paste zonder aanpassingen. Is zeker een slag dikker dan de vorige B-snaar.

Echter is het gekletter niet weg, maar speelt het geheel (na afstellen, intonatie etc.) een stuk strakker en mooier. Gekletter hoort erbij, kreeg ik te horen en als vergelijk; een fender stratocaster van 3.000 euro deed dit dus ook.

Oh ja en m'n vorige snaren waren zo dood, dat ik schrok van de klank die ik uit het d'darrio setje kreeg.

Dus een Yamaha BB5N kan zonder aanpassingen een .135 B snaar hebben :D.

Bedankt voor jullie begrip en ondersteuning tijdens deze emotionele rollercoaster.
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Zowel mijn Rickenbacker 4003s en Fender Jazz (beide 4 snaar) staan in B en dikste snaar is in beide gevallen een .145 van Daddario.
Voor de Rickenbacker was het wel nodig ivm de iets kortere scale, maar vind het prettig spelen en dus heb ik ze ook op de Jazz liggen. Geen last van gekletter.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
sju_art
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 okt 2015, 10:58

Bericht door sju_art »

Poeh een 1.45 :P.

En jij bespeelt beide instrumenten met een plectrum en dan wel met nummers van fear factory, sworn enemy of iets dergelijks (veel tripple pick combinaties)? Ik krijg dan akoestisch hoorbaar geratel wat er dus niet via de versterker uitkomt, maar wel op mijn basgitaar te horen is.
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Ik speel snelle hardcore (Left For Dead, Haymaker, Infest stijl) en kletteren doet het alleen als ik dat wil. De actie is bij mij dan ook redelijk hoog, omdat ik vrij hard aansla.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
sju_art
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 okt 2015, 10:58

Bericht door sju_art »

Dan is het iets om te onthouden voor later (dan het nog strakker kan). Voorlopig beperk ik met tot m'n huidige basgitaar en kan ik vooral m'n spel verbeteren; de actie stond al hoger dan nu en kletterede het net zo hard om, dus ik denk dat het daar mee niet weg zal zijn/

Misschien moet ik accurater spelen of mee leren leven; het komt in ieder geval strak uit de versterker ;).

Maar .145 dus poeh he. Heb je dan een stalen plectrum om die snaar uberhaupt toe verplaatsen :P?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Hij is gewoon een echte vent..... Werken met je donder....

je snapt dat we je nu als pennelikker ontmaskeren...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
sju_art
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 okt 2015, 10:58

Bericht door sju_art »

Als mede .145 speler mag jij dat natuurlijk vinden :finger:
Plaats reactie