Nieuwe Basgitaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ik heb een Ibanez SR505 die mij nog steeds erg bevalt.
jeroendekker96
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2015, 14:26

Bericht door jeroendekker96 »

@muziekschuur
Mooie opties! Zo te zien is die body van de Fernandes wel aan de dikke kant. Dit vind ik helaas niet heel fijn spelen. Vooral als je een vrij dunne body van de SR300 gewend bent.

Die Sterling is wel een zeer mooie bas met een mooie dunne body. Zeker een bas om in het achterhoofd te houden bij het uitkiezen.

@Unlord
De SR305 was ook mijn eerste keuze maar na enig zoeken kwam ik ook de SR375 BBS tegen. (https://www.ibanez.co.jp/products/u_eb_p ... color=CL01" onclick="window.open(this.href);return false;)
Naar de informatie die ik kon vinden leek het alleen dat je aardig meer geld (72eu) betaalt voor een ander kleurtje. Wel een heel fraai kleurtje trouwens. Weet jij misschien of er nog meer verschillen zijn tussen de SR305 en de SR375?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De Sr705 en de SRX705 bassen zijn aanraders:

Afbeelding

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
roi
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jul 2011, 01:47

Bericht door roi »

Toen ik die plaatjes hierboven zag dacht ik: "al een G&L L2500 tribute overwogen?"

Ik weet niet hoe deze zich verhoudt t.o.v. de fenders en ibanezen qua hals, stringspacing is wel klein....en over door "de mix prikken", zit je hier wel goed mee. Ik heb er nog één over ;-)

Budgettair passend en ook veelzijdig...
Fender Modern Player, Spector Coda IV +V
LDonnie
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2010, 17:10

Bericht door LDonnie »

Ook ik ga even schaamteloos pluggen :mrgreen: : ik heb een uitermate keurige ATK405 waar ik eventueel wel afstand van wil nemen (€400,-?). Klinkt onder andere als een Jazz (e.a.) en heeft de bekende smalle hals van Ibanez. Het is er zo eentje (niet mijn foto dus): Afbeelding.
roi schreef:Toen ik die plaatjes hierboven zag dacht ik: "al een G&L L2500 tribute overwogen?"

Ik weet niet hoe deze zich verhoudt t.o.v. de fenders en ibanezen qua hals, stringspacing is wel klein....en over door "de mix prikken", zit je hier wel goed mee. Ik heb er nog één over ;-)

Budgettair passend en ook veelzijdig...
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Ik snap best dat je je spullen kwijt wil, maar ..
De ATK is heeft een stevige dikke hals en doorbreekt daarmee juist de Ibanez traditie van dunne nekkies. :jaaaaa:
LDonnie
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2010, 17:10

Bericht door LDonnie »

Hagen schreef:Ik snap best dat je je spullen kwijt wil, maar ..
De ATK is heeft een stevige dikke hals en doorbreekt daarmee juist de Ibanez traditie van dunne nekkies. :jaaaaa:
Klopt! Het is ook zeker een dikkere hals dan die van een Soundgear, maar hij is smaller dan veel vijfsnaren die ik heb bespeeld. Daarbij is hij helemaal niet zo dik: ik vind hem vergelijkbaar met de dikte van mijn Stingray.

Derhalve zeer vriendelijk voor iemand die van vier naar vijf gaat.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

jeroendekker96 schreef:Hallo,

Ik speel nu bijna 5 jaar basgitaar. Ik heb de afgelopen 4 jaar gespeeld op een Ibanez SR300. Deze is mij zeer goed bevallen.
Nu ben ik op zoek naar een 5 snarige basgitaar. Ik speel in een band waar vooral jazz word gespeeld. Daarnaast speel ik zelf veel metal/rock. Ik zoek dus eigenlijk een 5 snarige basgitaar die een goede allrounder is.

Het liefst heb ik weer een Ibanez. Ik vind de SR300 heerlijk spelen door de dunne hals. Dit zoek ik eigenlijk ook weer in m'n nieuwe basgitaar. Na enig speurwerk was een logische stap om over te stappen naar een SR305, Daarnaast kwam ik ook de SR375 BBS tegen. Hiervan vind ik de kleur vooral heel mooi. Mijn budget ligt maximaal op de 400-450 euro.

Hebben jullie enige suggesties voor een nieuwe basgitaar?

Alvast bedankt.
Wat voor een muziek stijl / bands nummers etc vind je leuk, wat vind je daarbij een gaaf basgeluid? Dan hoor je op het forum wel gelijk wat voor een type basgitaar je zou kunnen proberen.... Lijkt me wel leuk om dan de tips te horen van je forum vrienden.
Jouw bas lijkt best wel op een......
jeroendekker96
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2015, 14:26

Bericht door jeroendekker96 »

zomnius schreef:
Wat voor een muziek stijl / bands nummers etc vind je leuk, wat vind je daarbij een gaaf basgeluid? Dan hoor je op het forum wel gelijk wat voor een type basgitaar je zou kunnen proberen.... Lijkt me wel leuk om dan de tips te horen van je forum vrienden.

Ik zoek eigenlijk een basgitaar die alle muzieksoorten goed aan kan. Ik speel in mijn vrije tijd veel rock/metal (RATM, Metallica, RHCP etc.) Daarnaast speel ik met een band voornamelijk jazz/rock (Frank Sinatra, Billy Joel maar ook wel Stevie Wonder). Af en toe speel ik ook met effecten. Om bijvoorbeeld de sound van Cliff Burton na te bootsen. Ik vind qua sound in de metal een dik geluid wel lekker, maar ook een geluid zoals de bassist van RATM of Korn. In de jazz vind ik een helder geluid heel fijn.
Plaats reactie