Hulp met snaren voor mijn Hofner

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gillroy
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2010, 13:53

Hulp met snaren voor mijn Hofner

Bericht door Gillroy »

Beste mede bass brothers and sisters,

sinds kort (of ja toch al dik een half jaar) ben ik in het bezit van een fijne hofner verthin line.
Uit eindelijk was ik de snaren beu en wou ik er andere op zetten, nu is het probleem hij is 30'' dus short scale en heb ik een setje short scale snaartjes weten te bemachtigen, maar ze zijn op de een of andere manier te kort. Nu kan ik hem niet gebruiken en moet ik ander snaren er op zetten en ben ik bang dat als ik een andere setje koop ze of te lang of te kort zijn :(
Dus heeft iemand tips voor mij?
Mijn oom zei altijd: als je rechts kijkt zie je links niets :oudezak:
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Ze zijn shortscale, die bassen, maar doordat de snaren nog een heel eind doorlopen achter de brug, op weg naar het staartstuk, gaan shortscale snaren te kort zijn (de Fender Coronado is in hetzelfde bedje ziek). Wat jij nodig hebt zijn gewone longscale snaren, of medium-scale, puur omdat je die extra lengte nodig hebt. Medium-scale gaat misschien nét iets te kort zijn, of nét goed, dat hangt van fabrikant tot fabrikant af, longscale gaat of ruim goed zijn, of net iets TE ruim, waardoor je ze niet vlot rond je stemsleutels gewikkeld krijgt.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26346
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Erwin (Mach1) heeft ook zo'n Verithin en daar liggen weliswaar Elixers op als ik het goed heb, maar misschien kan hij ook nog een nuttige tip geven?
En wat een prachtige uitdrukking, "die is in hetzelfde bedje ziek" :D
Overigens heeft mijn Eastwood ook iets dergelijks, maar daar heb ik -inmiddels redelijk oude- rounds op liggen.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gillroy
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2010, 13:53

Bericht door Gillroy »

Yes bedankt voor de tips!
Dan doe ik normale (long scale) flats er op ghehe ben benieuwt hoe ze gaat klinken dan :D
Mijn oom zei altijd: als je rechts kijkt zie je links niets :oudezak:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26346
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik gok "lekkâh". 8)
Succes.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie