Neck Dive Fender Jazz

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Neck Dive Fender Jazz

Bericht door badastronaut »

basloze fret schreef:Bij Fender jazz bassen 4-snarig is mij neckdive nog nooit opgevallen. Hier staan ze ook niet echt bekend om. Wijkt die jazz bas uit het jaar van jou af van de standaard Fender jazz bas qua specificaties? of zijn die stemknoppen zwaarder dan de normale stemknoppen op een jazz bas?
Het is zo dat ik een bas graag een beetje 'schuin omhoog heb hangen', deze Fender Jazz hangt het liefst horizontaal lijkt het. Het is geen extreme neckdive, maar voor mij toch niet relaxt, met name als ik gewoon even zittend wil spelen. Als je gaat zoeken op google vind je heel verhalen over Fender Jazz bassen met lichte neckdive. Let wel, het is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Gibson SG bas, maar het is er wel. Schijnt toch een standaard Jazz bass ding te zijn volgens mij hoor. Maar in ieder geval, de bas gaat in de verkoop. Andere tuners zullen misschien het 'probleem' oplossen, maar ik wil zo als gezegt niet in een nieuwstaat verkerende bas gaatjes gaan maken die er niet in horen.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Neck Dive Fender Jazz

Bericht door Rikkers6 »

Je kan ook de andere kant zwaarder maken. ;)
Plaats reactie