'CUSTOM' Jazz Basgitaar is het een bekende merk ?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
patgammo
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2016, 18:35

'CUSTOM' Jazz Basgitaar is het een bekende merk ?

Bericht door patgammo »

Ik heb een custom basgitaar maar kan niks vinden op de internet .
Is iemand bekend met deze basgitaar, en heb je links waar je info kan krijgen van hoe en wat .
Ik heb alleen 1 forum kunnen vinden waar een andere dezelfde bas heeft opgeknapt.
Dit is de foto van die persoon , ik heb de zelfde bas.

Afbeelding

Afbeelding
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

'CUSTOM' Jazz Basgitaar is het een bekende merk ?

Bericht door Muziekschuur »

Ik weet het niet zeker. Maar ik geloof een voorloper van Ibanez. Alleen de houtsoorten waren al meteen exotisch. Japanse bas dacht ik dus. En alle exemplaren die ik heb gezien waren heel luxe met blok inleg en omlijsting. Al met al een mooie bas. Al weet ik niet of de stem mechanieken zo goed zijn als tegenwoordige exemplaren. Maar verder een mooie bas. Of de body uit 1 stuk of misschien multiplex is, dat zou ik niet weten. Maar ik vind het een mooie bas.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

'CUSTOM' Jazz Basgitaar is het een bekende merk ?

Bericht door clover4 »

Zo een heb ik in 1976 nieuw gekocht bij Stafhorst voor 200 gulden. Alleen de mijne had 'olifantsoren' als tuners. Was een prima instrument uit Japan met een prachtige afwerking !
Hij werd zelfs geleverd met kappen.
Dit is toch wel één van de bassen waar ik enorme spijt van heb dat ik hem heb weggedaan.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
Bart!
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:32

'CUSTOM' Jazz Basgitaar is het een bekende merk ?

Bericht door Bart! »

Je ziet ze wel eens langskomen op marktplaats, 2ehands enz.
HIER vind je iets meer informatie. (Als het klopt, het blijft internet he?).
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

'CUSTOM' Jazz Basgitaar is het een bekende merk ?

Bericht door Muziekschuur »

Hayashi/Zenon


Hayashi was one of the premier acoustic guitar makers among Japanese manufacturers from this time frame. Hayashi bought out small manufacturer Zen-On in 1968 during a period of expansion for the company. Credited with making Pearl badged acoustic guitars, Hayashi was also responsible for making Cortez, Custom, Emperador and Mountain acoustics.

De Custom bass zie ik ook wel als Pearl bassen voorbij komen. Wat me vaak opvalt is de liefde die deze instrumenten vaak ten deel is gevallen. Goede koffers, weinig tot geen modificaties en altijd in goede conditie na 40+ jaar is maar 1 conclusie mogelijk. Deze bassen waren goed en de eigenaren waren er blij mee.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
patgammo
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2016, 18:35

'CUSTOM' Jazz Basgitaar is het een bekende merk ?

Bericht door patgammo »

clover4 schreef:Zo een heb ik in 1976 nieuw gekocht bij Stafhorst voor 200 gulden. Alleen de mijne had 'olifantsoren' als tuners. Was een prima instrument uit Japan met een prachtige afwerking !
Hij werd zelfs geleverd met kappen.
Dit is toch wel één van de bassen waar ik enorme spijt van heb dat ik hem heb weggedaan.

Die grote tuners heb ik ook erop .
Ik dacht al dat die niet orgineel waren .
En dankje wel voor de snelle reacties , ik hou van instrumenten wat een verhaal hebben zoals bouw en de vervolg merken etc.
Plaats reactie