2007 EB Musicman Stingray inruilen voor 77 pre-EB Stingray

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Trunkbass
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2016, 20:29

2007 EB Musicman Stingray inruilen voor 77 pre-EB Stingray

Bericht door Trunkbass »

Dag iedereen,

Ik heb de mogelijkheid om een '77 pre Ernie Ball Musicman Stingray aan te kopen. Alles origineel behalve een vervangen pot, strap buttons en de case. Prijs is 2200 GBP (omgerekend zo'n 2800 euros). De body van de bas is mooi beschadigd (hou ik wel van), maar de frets vertonen precies wel wat uitholling door de snaren.

Ik kan mijn huidige Ernie Ball Stingray 2007 inruilen zodat ik slechts 1200 GBP moet betalen (omgerekend 1500 euro).

Is dit volgens jullie een acceptabele deal? Ik ben al jaren op zoek naar een degelijke '77 Stingray, en in de Benelux is die niet gemakkelijk te vinden, overzees dan maar dacht ik.

Bedankt voor jullie mening!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

2007 EB Musicman Stingray inruilen voor 77 pre-EB Stingray

Bericht door basloze fret »

Ik vind het nogal veel wat je moet bij betalen. Laatst stond er een pre EB op marktplaats voor 1750 euro. Dat was niet veel, normaal gaan ze voor 1750-2000 denk ik. Dus die 2200GBP is ook al aan de erg hoge kant, zeker als de frets niet meer ok zijn. Voor jou Stingray moet je ook rond de 1000-1100 euro kunnen vangen normaal gesproken.

Ik weet echter niet alles van pre EB Stingrays, maar zie wel eens wat voorbij komen. Misschien dat de echte kenners er anders over denken?
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

2007 EB Musicman Stingray inruilen voor 77 pre-EB Stingray

Bericht door VanderVeen »

2800e is (veel) te veel voor een '77 pre EB!
Contact anders Arjen ("arjen" op het forum) even, die had laatst zijn (prachtige) pre EB te koop gezet. Ik weet niet of die toen verkocht is.

Anyway, een pre EB met versleten frets is niet veel meer waard dan 1750... Ik zou zeggen, heb nog wat geduld en wat er eentje af in Nederland (of omliggende landen).

En óók nog (ik blijf niet zeiken hoor :mrgreen: ), de Pond is nu uiterst ongunstig voor ons Euro's.
Trunkbass
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2016, 20:29

2007 EB Musicman Stingray inruilen voor 77 pre-EB Stingray

Bericht door Trunkbass »

Oké, bedankt voor jullie reacties. Goed dat ik het hier nog even gevraagd heb.

Ik zal nog wat verder uitkijken dan.
Plaats reactie