Music Man Stingray 5 vs Warwick Thumb 5

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Galaxy
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 okt 2009, 18:23

Music Man Stingray 5 vs Warwick Thumb 5

Bericht door Galaxy »

Welke van de 2 heeft de beste, strakste lage B?
Het zijn natuurlijk 2 verschillende bassen, een appel en een peer maar wat is jullie ervaring.
Ik weet niet waar ik ze kan testen dus graag jullie mening.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Music Man Stingray 5 vs Warwick Thumb 5

Bericht door Rieno »

Dat kan zelfs per bas van hetzelfde type verschillen, helaas. Wat versta je onder een 'strakke B'?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Galaxy
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 okt 2009, 18:23

Music Man Stingray 5 vs Warwick Thumb 5

Bericht door Galaxy »

Strak van toon bedoel ik eigenlijk, lekker helder, duidelijk, grommend, knorrend, dat eigenlijk... :shock:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Music Man Stingray 5 vs Warwick Thumb 5

Bericht door Rieno »

Bij die omschrijving denk ik dan vooral aan de Warwick, als de keuze tussen die beide gaat. Een lage B komt voornamelijk uit je speakers als laag-mid en daarin zijn Warwicks over het algemeen erg goed.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10855
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Music Man Stingray 5 vs Warwick Thumb 5

Bericht door Joey »



Die B moet je er maar bij denken lijkt me, maar de Warwick klinkt op zichzelf staand wat iel maar je komt er in de mix zo veel beter door.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4350
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Music Man Stingray 5 vs Warwick Thumb 5

Bericht door Unlord »

Toen mijn Stingray 5 nog een lage B had, growlde die prima. Maar er gaat niks boven de B van een Thumb. Ik zou dat echter geen growl of grom noemen, maar meer een twang. Luister eens goed naar Mudvayne bijvoorbeeld. Ook de B van mijn huidige G&L L2500 gromt als een tiet. Die vind ik het lekkerst van alles wat ik heb gehad aan bassen. De meest strakke B ever zat op mijn ex Modulus Quantum. Maar die growlde niet. Was een Piano snaar vooral.
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Music Man Stingray 5 vs Warwick Thumb 5

Bericht door anderson »

Ik heb een 5 snarige Thumb BO gehad en ik schrok hoe strak en laag die B klonk toen ik hem inplugde in een goeie amp. Ik heb 2 OLP Toni Levin's gehad die ik (ondanks dat het een replica van... betreft) toch redelijk hoog inschat. Maar kwa strakheid moet ik echt de voorkeur uitspreken voor de Thumb met Wengé hals.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Music Man Stingray 5 vs Warwick Thumb 5

Bericht door Nieltse »

Heb aardig wat Wicks gehad, maar die van een thumb (nt, met name) is ongevenaard strak!
:facepalm:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Music Man Stingray 5 vs Warwick Thumb 5

Bericht door Muziekschuur »

De speeltechniek van de bassist van Mudvayne is ook wel heel speciaal trouwens. Ik kreeg een clinic van Ryan Martinie... Wow.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie