Bas verliest ineens volume.. Hulp gevraagd

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bas verliest ineens volume.. Hulp gevraagd

Bericht door Dommel'd »

Misschien het juiste sub forum, maar excuses.

Tijdens het spelen verlies ik ineens meer dan 50% volume, Bas is actief, dus ik dacht meteen aan de batterij, die tot 3 maal vervangen , maar helaas nog niets. .

Om de versterker uit te sluiten er 2 andere bassen op aangesloten, en deze werkte gewoon.

Nu heb ik wat zitten zoeken, maar er zit niets los, kraakt of ruist niets, en heb toch wel ietsjes geluid, dus outputje leek het me ook niet.

Iemand zoiets al meegemaakt? ik heb deze bas eigenlijk nodig voor een project. (betreft een ibanez trouwens).
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13425
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bas verliest ineens volume.. Hulp gevraagd

Bericht door LeftyJ »

Als je je plug beweegt in je bas (beetje heen en weer wrikken in verschillende richtingen), merk je dan veranderingen in het signaal?
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bas verliest ineens volume.. Hulp gevraagd

Bericht door Dommel'd »

Nope, dat is het gekke ervan eerlijk gezegd, ik hoorde eerder vandaag een klein kraak je in de balance potmeter , maar het lijkt me nogal vreemd dat het daar aan kan liggen, vooral aangezien die nu niet meer kraakt..

Van de week toch maar even langs een gitaar bouwer, maar hoop dat iemand hier misschien een oplossing heeft :)
Gebruikersavatar
SaabandBass
Berichten: 438
Lid geworden op: 26 jun 2013, 21:43

Bas verliest ineens volume.. Hulp gevraagd

Bericht door SaabandBass »

Ik had laatst met mijn versterker van de een op de andere dag geen geluid meer, even nagemeten hele potmeter van de gain dicht. Nieuwe erin en hij gaat weer als de brandweer.

Dus lijkt mij heel goed mogelijk dat het een potje is
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bas verliest ineens volume.. Hulp gevraagd

Bericht door Erelid »

Kan ook goed in de pre-amp zitten van de bas. Defecte elco oid.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bas verliest ineens volume.. Hulp gevraagd

Bericht door Dommel'd »

Excuses voor de late update, Het blijkt toch in de potmeter te zitten, Ineens sprong het volume weer naar normaal, en na wat draaien en gekraak aan de balance pot , ging het geluid weer weg..

Nu doet hij het weer zoals het hoort al een aantal weken, zonder iets vervangen te hebben :facepalm: (ik denk dat het komt doordat hij lange tijd in een magazijn heeft gelegen)
Plaats reactie