Het Grote Pedulla Topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door wombatboter »

Het is vooral frappant dat de bassen eigenlijk niet zo écht in de weg van elkaar zitten..mooi gespeeld overigens.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Dat komt waarschijnlijk omdat ik bewust het hele centrale gebied van 200 tot 800Hz zachter heb gezet (techniek heet mid/side eq, iets wat ik onlangs heb geleerd en waar ik ineens een toepassing voor vond :) )

Dank. Ik ga het nog wel een keertje overdoen denk ik.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Ik vond de chorus niet echt bijdragen aan mijn gevoel voor zuiverheid bij het spelen, dus ik heb hem net even opnieuw gedaan (link vervangen). Het gaat fout op iets andere momenten dan bij de eerste, maar ik vind het een iets meer solide take. Waarschijnlijk krijg ik hem volgende week een keertje echt goed. :D
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Dommel'd »

Mijn MVP, de achterkant is nog gehavender.

De vorige eigenaar had er fender jazz bass pickups in gezet, ik had de originele pickups erbij gehad, enkel de preamp is niet origineel deze is vervangen voor een bartolinni 2bands. Ondanks alles nog steeds mijn favoriete gefrette bas.

Ik heb ook nog een witte Buzz, die is alleen helemaal niet origineel, pickups en preamp vervangen voor emgs, de oude elementen en preamp waren nog uit 80",en klinkten me veel te hoog, nu ook bessnaard met labella tapewounds en ben er super tevreden over, al twijfel ik om alles terug origineel te maken met de huidige Pedulla pickups en preamp.
Bijlagen
_20171121_221724.JPG
_20171121_221724.JPG (2.09 MiB) 1973 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Doet een beetje pijn om naar te kijken...
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Dommel'd »

Pedullist schreef: 21 nov 2017, 22:56 Doet een beetje pijn om naar te kijken...
Tja sorry :lol:, klank en bespeelbaarheid blijft perfect, als ik ooit de financiën bij elkaar kan sprokkelen voor een nieuwe dan gaat die er zeker komen. Ik heb in het verleden veel contact gehad met Michael en zijn vrouw (ik wilde een winkel beginnen en kon een goede overeenkomst met ze krijgen, helaas werkte de bank niet genoeg mee...), super vriendelijk en echt toffe mensen, alleen dat is al genoeg een Pedulla aan te schaffen
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Christine is niet zijn vrouw hoor (alhoewel ze hem vaker ziet dan haar partner), maar inderdaad, hele aardige mensen. Beste service evah!

Toch kun je het beste een redelijk ongehavend exemplaar tweedehands kopen hoor. Scheelt heel veel geld.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Dommel'd »

Pedullist schreef: 21 nov 2017, 23:54 Christine is niet zijn vrouw hoor (alhoewel ze hem vaker ziet dan haar partner), maar inderdaad, hele aardige mensen. Beste service evah!

Toch kun je het beste een redelijk ongehavend exemplaar tweedehands kopen hoor. Scheelt heel veel geld.
Ik heb me daar dan heel erg in vergist, ik had echt het idee dat zij samen waren...

Een tweedehands exemplaar kan altijd, maar 1 uit zijn handen naar wens is toch anders, maar jij kan het weten ;)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Zeker eentje die nú uit zijn handen komt, maar de prijzen zijn weer omhoog gegaan dit jaar dus wordt wel steeds lastiger om nog op te kunnen brengen.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door badastronaut »

Kwam deze net tegen op de site van Mark Egan (markegan.com) Mooi spul!

image.jpeg
image.jpeg (223.18 KiB) 1882 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (180.96 KiB) 1882 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »



Hoort dit beeld bij :lol:
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door badastronaut »

Haha prachtige video. Ik vind dat Mark Egan erg leuke dingen gemaakt heeft,maar dit is toch wel een beetje lift muziek....
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Dommel'd »

Ik zit toch een ruime tijd te denken om de pickups en preamp van mijn mvp te vervangen met de nieuwe huidige elektronica (klein beetje alles weer up to date brengen, covers zijn zwaar versleten en de preamp bevalt me niet helemaal honderd procent).

Is het volgens jullie echt het geld waard? de pedulla/barts zijn nogal prijzig , en ik weet niet of het daardoor echt de moeite is het orgineel te houden of uit te wijken naar iets anders in hetzelfde straatje... het is natuurlijk wel allemaal in samenwerking gebouwd , maar een compleet pakket kwam zonder verzending dacht ik uit op rond de 750 dollar.... (en daar heb ik de mijne voor gekocht :( )
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Ook al ben ik een enorme Pedulla fanboy....ik zou in jouw geval gewoon een pre-wired harnass kopen in de Bartolini shop kopen en daarna kijken of je de pickups nog wel wil vervangen.

Christine zal je altijd willen verkopen dat de electronica enorm is geëvolueerd, maar ik denk dat het niet zo heel erg enorm is.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door SpcMnk »

:stupid:
Ik wil best geloven dat de Pedulla pre-amp getuned is, maar of het nu echt heel veel verschil maakt met standaard Barts hoor ik niet..

Qua pickups. Zelf ga ik een oud setje Lane Poor's erin zetten :dance:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie