Het Grote Pedulla Topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

2010 ongeveer. Hij halveerde zijn produktie eerst in 2007, en ging rond 2010 verder in zijn eentje.

Hij zit nu op iets van 50 bassen per jaar. Twee zijn van mij dit jaar. :lol:
SpcMnk schreef:Ik was de tweedehands markt weer eens aan het bekijken en vraag mij toch iets af.. weten mensen het verschil niet tussen de recente Pedulla's, gebouwd door Michael zelf, en de Pedulla's uit de jaren 80 en 90 die door een (erg goed) productieteam gemaakt werden?
Nee. Mensen kijken gewoon wat de nieuwprijs nu is. Vind ik niet zo gek. Maar dat kun je er nooit voor vragen. Vervolgens doe ik het door de helft, en dan iets (of iets meer) eraf. Dat is meestal mijn prijs.

Volgens mij weten maar weinig mensen dat hij dit nu in zijn eentje doet.
Laatst gewijzigd door Pedullist op 17 aug 2016, 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door SpcMnk »

Begrjipelijk en ook wel logisch om zo tot een tweedehands prijs te komen. Maar, neemt niet weg dat doordat het 'bedrijf' is veranderd, het product en ook de prijzen zijn veranderd. Het lijkt een beetje appels met peren vergelijken. imho.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Maar die nieuwprijs van rond de 5000 is al jaren zo hoor. Ik kijk al 15 jaar naar die prijzen. :lol: Het leek zo'n onbereikbaar bedrag. Maar als je maar lang genoeg spaart. :)
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door SpcMnk »

Fair point. :)

is die price bump dan van rond de eeuw wisseling?

Mijn soap bar MVP met 2 band EQ is door de vorige eigenaar in 94 nieuw gekocht in de US voor 3300 USD (heb het bonentje nog ergens liggen).
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door SpcMnk »

Bij bassdirect een Pedulla MVP uit 1989 met aangepaste brug, pre-amp en pickups voor 1299 pond. (1500 Euro). KLIK

Afbeelding

[Youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=pl ... XPo-USubbs[/Youtube]
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Wat wordt er toch veel gekloot met deze prachtige instrumenten. Echt zonde soms.

Gisteren opname gemaakt met de nieuwe. Weergaloos.

Enne, Mark moet eens leren om betere audio opnamen te maken bij die filmpjes.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Het meest bijzondere van mijn oudje is het volgende 'foutje' ('custom' volgens Christine, maar de vraag staat nog uit bij Michael :lol: )

Extra set dots op de 4e, 6e, 8e positie, vanaf fret 12 alleen in wit. Elke bouwer/reparateur (pa, Rob van Asdonck, Jan Willem Eleveld, Pelle ook geloof ik) zegt: oh shit ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Jan-Willem zei: dat is gewoon armoe. Gewoon geen geld om een nieuwe toets erop te leggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door SpcMnk »

hahaha, mooi stukje history en een pracht verhaal.
En je weet, JW heeft altijd gelijk! :)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

JW was heel kritisch de eerste keer. Na een week sleutelen zei ie ok, het is onhandig en lomp gemaakt, stomme fouten ook...maar hij klinkt en speelt prima...het talent zat er vroeg in toch. :D Zag ook dat hij hem op zijn FB pagina had gezet.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pellek »

Ik heb het zelf nog niet gehad want die dots nog niet toegepast :) Maar als dat komt ga ik zeker goed tellen.

En ik denk dat het inderdaad arbeid vs tijd is. Dat vervangen/aanpassen kost gigantisch veel tijd. Heel fretboard + fretten opnieuw. Snap dan wel dat ie em gewoon op de markt heeft gebracht.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Michael Pedulla schreef:I didn't put those there and know of no reason for them. So it looks like someone added them later.
Wat op zich ook nog kan, want de originele dots zijn 1. niet heel goed 'leesbaar' en 2. er wordt wat aan gekloot met die oude Pedulla's. :D
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door basloze fret »

een beetje gitaarbouwer kan die zwarte dots toch wel wegwerken zonder de toets te vervangen? is een kwestie van de juiste kleur vinden die overeenkomt met het hout en vervolgens die zwarte dots vervangen. Hij kan dan tevens de originele dots vervangen door beter zichtbare dots. Kost maar een paar tientjes. Lijkt me erg verwarrend spelen zo.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Hij was toen twintig, en had geen bouwervaring.

Maar wat ik wel heb geleerd de laatste maanden, het duo is vrij extreem in het behouden van hun goede naam. Dat hij een foutje zou hebben gemaakt past totaal niet in het beeld wat hij wil uitdragen. Ik meen dubbele signalen op te merken bij vragen over bassen uit deze tijd. Hij vindt het op zich leuk dat ik enthousiast ben, maar roept al snel 'ik kan het me niet herinnneren, ik had alleen een beitel toen, het is een tijd geleden'. Om dan over te stappen over hoe trots hij is op wat hij nu solo aflevert. Wat ook iets is om trots op te zijn overigens.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door basloze fret »

Het ging me niet om Pedulla. Maar waarom laat je het niet aanpassen door iemand?
Plaats reactie