Het Grote Pedulla Topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2080
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door bastaart »

Hagen schreef:Het meeste klowneske is trouwens KIss bassist Gene Simmons op een Pedulla. Hij heeft altijd van die hoekige lijntjes. Die 'mogen' niet op zo'n warm instrument:
Afblijven Gene, niet jouw ding. Ga maar lekker beuken en basbijlen op wat anders.
Vind ik niet. Ik vind die Pedulla qua looks en sound juist perfect bij de jaren '80 periode van Kiss zonder make up passen. Ik als ex-Kiss fan vind die baslijntjes van Gene Simmons juist wel tof, met name bij de oude Kiss (jaren '70). Het is zeker geen techneut maar het past perfect bij de muziek.

Over de vorm van de Pedulla Buzz/MVP. Ik kon er echt niet aan wennen qua houding. Aangezien ik thuis altijd zittend speel zonder gitaarband is het niet de meest ergonomische vorm. Door de kleine hoorn zit hij niet fijn op je been en heeft hij de hele tijd de neiging om weg te glijden, waardoor je je hele houding moet aanpassen of verkrampt gaat spelen. Met gitaarband en staand hoeft dat geen probleem te zijn.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door SpcMnk »

Mooi om dat werk van Matheney en Egan weer eens te horen. was weer een tijd terug.

Een andere Pedulla bassist met een immense staat van dienst: Ric Fierabracci. Zo goed als altijd op een van zijn Thunder bassen voorzien van soap bars.

Mierzoet in de jaren 90. Maar wat speelt hij die partij lekker. (solo vanaf 2:15)


Wat klinkt die bas lekker!


Een leuke Jam op 'So What'
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Hagen »

bastaart schreef:
Hagen schreef:Het meeste klowneske is trouwens KIss bassist Gene Simmons op een Pedulla. Hij heeft altijd van die hoekige lijntjes. Die 'mogen' niet op zo'n warm instrument:
Afblijven Gene, niet jouw ding. Ga maar lekker beuken en basbijlen op wat anders.
Vind ik niet. Ik vind die Pedulla qua looks en sound juist perfect bij de jaren '80 periode van Kiss zonder make up passen. Ik als ex-Kiss fan vind die baslijntjes van Gene Simmons juist wel tof, met name bij de oude Kiss (jaren '70). Het is zeker geen techneut maar het past perfect bij de muziek.
..
Ik was vroeger ook Kissfan, en vind die hoekige lijntjes zeker OK .., bij Kiss. Zeker met een donderbas. De Pedulla vind ik toch te verfijnd voor het beest. Niet zo stoer en geen Blingbling. Anderzijds:Ja hun kleding was toen ook meer klownesk.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Ik vind Gene Simmons niet eens een bassist. :D

Over de vorm van Pedulla's...ik heb er nog nooit eentje gezien met een afgebroken hoorn aan de onderkant. Vind ook, als ik mijn jaren 70 bas en gitaar bekijk, ook dat hij als een beeldhouwer steeds meer is gaan weghalen. Het ziet er naar mijn idee juist natuurlijk en sierlijk uit. En het lef hebben om een eigen vorm te zoeken vind ik ook wel mooi.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door wombatboter »

Als ik me niet vergis deed Simmons ooit nogal neerbuigend over de moeilijkheidsgraad van bas spelen in Bass Player...in de volgende editie stond er een lezersbrief met een antwoord van een studio bassist (was het Babbitt ?) en die schreef : "als het niet zo moeilijk is, waarom moet ik platen van Kiss inspelen ?"
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

:D De stukjes live die ik wel eens heb gezien vond ik vrij onthutsend.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Hagen »

Soms is hij bewust uit beeld bij een bas intro ed.
Gene is een monster, het icoon en uithangbord van KISS. De muzikale kwaliteiten kwamen van anderen. Paul is de organisator, de groepsman. Ik heb er voor de discohits met veel plezier naar geluisterd en ze pas later (' 90) live gezien. Het was zeker leuk en ik volg 'de soap' af en toe nog.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Hans58 »

Onthutsend, huh? :)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Hagen schreef:Soms is hij bewust uit beeld bij een bas intro ed.
Gene is een monster, het icoon en uithangbord van KISS. De muzikale kwaliteiten kwamen van anderen. Paul is de organisator, de groepsman. Ik heb er voor de discohits met veel plezier naar geluisterd en ze pas later (' 90) live gezien. Het was zeker leuk en ik volg 'de soap' af en toe nog.
Ja, het zal. Ik heb het altijd een kermis band gevonden. :)
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6066
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Doug Johns 'Vodka in the woodpile'

Bericht door ritz »

Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door SpcMnk »

Ik heb hem besteld :D :D
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door SpcMnk »

Hmm, Limited Edition Pentabuzz all quilted Maple, dat zie je ook niet vaak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door basloze fret »

Apart! ik vind zo'n maple hals wel niet zo mooi voor fretloos. Ik hoop wel dat er ook nog punten op de zijkant staan, de fretlines zijn wel erg moeilijk te zien zo. Optisch gezien was het mooier geweest zonder fretlines en punten bij deze maple vind ik.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door SpcMnk »

Mijn eerste indruk was ook dat hij gewoon gefret was... een blanko toets met side-dots was wellicht mooier geweest. Ik zou hem gewoon laten fretten :)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Grote Pedulla Topic

Bericht door SpcMnk »

Dit blijft lekker klinken
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie