Beginnersvragen aanschaf

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4851
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Beginnersvragen aanschaf

Bericht door Green Goblin »

Het komt gewoon allemaal niet logisch over. Je bent op zoek naar een "diep reggae-geluid", en kiest daar een bas op uit, maar vervolgens wil je dat gaan versterken met allerlei spul dat je nog hebt liggen (en niet voor bas gemaakt is.)

Net of je met een Ferrari op een bospad gaat rijden.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
DaanZtm
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 mar 2016, 10:51

Beginnersvragen aanschaf

Bericht door DaanZtm »

Tja, dat is zo. Maar daar is wel een reden voor want daar speelt m'n vriendin een rol in ---> "probeer eerst maar de speakers en die krat vol bedrading wat je al hebt liggen".
Als dat gepruts niet werkt volgt uiteraard een plan B :) . Plan B kan ik hier thuis nu gewoon nog niet zonder discussie verkopen, dat is alles :wink:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Beginnersvragen aanschaf

Bericht door dr. Bassvibes »

Dan zou ik het volume meteen vol open draaien en je speakers aan gort spelen, gaat geen moeite kosten. :thumbsup:
DaanZtm
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 mar 2016, 10:51

Beginnersvragen aanschaf

Bericht door DaanZtm »

Ik ben al bezig met hinten dat "mogelijk" de speakers opgeblazen zullen worden. Werk in uitvoering zal ik het maar noemen :)
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Beginnersvragen aanschaf

Bericht door Buster »

DaanZtm schreef:[...] Dus, lang verhaal, uitkomst: een lichte bas die direct leverbaar is en waar ik voorlopig wel mee uit de voeten moet kunnen is dan de Squier Vintage Modified Precision PJ (zowel P als J-pickups)[...]
Maar zoiets als die Squier moet toch makkelijk via Marktplaats te vinden zijn!?
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Beginnersvragen aanschaf

Bericht door dr. Bassvibes »

Gegarandeerd!

Ik voel hier redelijk wat schroom om tweedehands te kopen. Dat durfde ik bij mijn eerste basgitaar ook niet aan, heb toen nieuw gekocht. Zou nu niet snel meer een nieuwe basgitaar kopen, tweedehands is zo veel voordeliger. :)
DaanZtm
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 mar 2016, 10:51

Beginnersvragen aanschaf

Bericht door DaanZtm »

Vast wel. Wegens medisch ongemak wat sinds een ongelukje is gaan spelen kan ik echter niet meer allerlei adressen afrijden om te kijken of alles is zoals beloofd . Ben ik voor in revalidatie maar ik ga daar maar even niet op wachten want "dat kan even duren, als het al verbetert". Dan is thuis laten bezorgen en garantie voor m'n gezondheid even een betere optie.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Beginnersvragen aanschaf

Bericht door dr. Bassvibes »

Perfecte reden om het gewoon lekker betrouwbaar thuis te laten bezorgen lijkt mij! :)
Pitt
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 sep 2008, 11:07

Beginnersvragen aanschaf

Bericht door Pitt »

Een Vox Amplug is i-de-aal om mee te spelen zonder iemand tot last te zijn. Je kunt hem met een mini-jack kabel aansluiten op je laptop of whatever dus dan ben je verbonden met ALLES WAT OOIT GEMAAKT IS. Youtube is hierbij je grootste vriend. En een goeie koptelefoon (€80-90-100) die goed zit garandeert uren speelplezier.

Dan de belangrijkste tip: ga op les!! Natuurlijk moet je jezelf eerst een paar weken geven om wat aan te fiedelen en aan de feel van het instrument te wennen, maar je zal zoveel beter gaan spelen en sneller vooruit gaan dat lesgeld het dubbel en dwars waard is.

Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe hobby!
DaanZtm
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 mar 2016, 10:51

Beginnersvragen aanschaf

Bericht door DaanZtm »

Dank je wel Pitt!
Voor zowel een versterker als een koptelefoon moet ik nog even geduld hebben tot er wat mogelijk is. Komt op termijn vast goed. Lessen volgen moet ik me ook nog op oriënteren, hier een paar straten verderop zit een mogelijkheid maar ik kijk eerst even wat er nog meer mogelijk is hier in de buurt (ondertussen lees ik mezelf alvast wel wat in op Youtube op het kanaal MusicCollegeTV en Scott's Bass Lessons)
Plaats reactie