Upgraden Precision Squier Classic Vibe welke componenten?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8232
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Upgraden Precision Squier Classic Vibe welke componenten?

Bericht door VanderVeen »

zomnius schreef:waarom neem je niet een 2de hands mex?

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... =lr&pos=18

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... =lr&pos=19

en dan verkoop je die van jou..
Omdat dat niet persé een upgrade is. :wink:
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: Upgraden Precision Squier Classic Vibe welke componenten?

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

RaRa ? gaat eigenlijk over fabrieks downgraden ???
deze week kwam m'n 2ehandsie cv 70s precision binnen
klonk al heerlijk met fender flatwounds
maar ik wou toch de labella's die ik had liggen uitproberen
dus die beschermkap ervanaf............. HEEEEEE !!!
hoort hier geen Hi-mass bridge with brass saddles te zitten ?
Op internet komp ik er niet uit. Er lijkt een serie verkocht te zijn zonder kap (dus die hi-mass bridge goed zichtbaar)
Nu is die kap van behoorlijk zwaar staal gemaakt, dus heeft Squier zo gedacht dat dat dan de massa weer op peil brengt ??
Ik heb met goede leesbril en zaklamp nog s goed gekeken, er lijkt nooit een schroevendraaier op geweest te zijn en er is op de body ook geen afdruk te zien (de hi-mass brug zou toch ook wel iets groter zijn ?)
Laatst gewijzigd door WBP WorstBassPlayer op 12 jan 2019, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Upgraden Precision Squier Classic Vibe welke componenten?

Bericht door Hans58 »

Krospoost uit het P-topic :mrgreen:
Zie mijn antwoord aldaar.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6115
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Upgraden Precision Squier Classic Vibe welke componenten?

Bericht door LemmyNL »

Mach1 schreef: 16 mar 2016, 17:36 Ik zou hem naar Paul's Pickup Place opsturen. Daar gaat je geluid van open!
Serieus goed idee. Heb er ook ervaring mee en ben dik tevreden!
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: Upgraden Precision Squier Classic Vibe welke componenten?

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

hoe Fender/Squier zelf wat 'modificeert"
zoals eerder gemeld kocht ik 2e hands een CV 70's waar de high-mass bridge op ontbrak.
de vorige eigenaar voelde zich ook bekocht en deed navraag bij z'n shop;

alhier het antwoord;

wir haben beim Fender-Service nachgefragt. Dieser teilt uns mit:

"Der Artikel SQ CV 70S P BASS MN BLK wird mit einer 4-Saddle Vintage-Style Bridge mit Bridge Cover ausgeliefert und keiner HiMass​​"

Die Artikelbeschreibung auf unserer Webseite ist in diesem Punkt also falsch. Der Bass wurde aber wie abgebildet gesendet: Auf dem 11. Bild des A-Stocks dieses Basses kann man unter die Abdeckung blicken, es sind die gelieferten runden Vintage-Saitenreiter zu sehen: https://www.thomann.de/de/fender_squier ... p_bass.htm

ja hoor, als je goed kijkt zie je nog net dat er geen messing zadels opzitten. je mag dus slap ouwehoeren in je verkooptext omdat een jurist? ooit bepaald heeft dat de foto's boven de beschrijving staan ? Achterlijke *&^%&%^*%*&^%&(^%
Allez, Thomann weer een klant kwijt en dat mogen ze melden bij Fender/Squier
En het goede nieuws ? eerlijk waar !! de vorige eigenaar had er zo de P in (jawel de Peee, maar hoe ze dat in Duitsland noemen, frage mich nicht) dat ie me kosteloos een andere high-mass-bridge zendt !! Well how's that. Dat is nog s wrokvrij liefdevol, zo gaat de wereld vooruit xXx
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: Upgraden Precision Squier Classic Vibe welke componenten?

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

in de 70s black precision een Nordstrand np4v gelepeld met nwe CTS/O'droppie/jack, en allez. Dat spreekt dan weer + voor de classic vibe serie; natuurlijk is het geluid veranderd, meer vintage. Maar is de 'kwaliteit' van de bas veranderd ? Nee ! Dus die PU in de vibe is egg wel een goeie.
Hij zit nu precies zo ongeveer maar dan anders...……………... tussen een 60s en 70 s P in (toneknop ietsie dicht...…...60s)
Fender high mass bridge eropgezet; geen verschil. zonde van de tijd
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Upgraden Precision Squier Classic Vibe welke componenten?

Bericht door CaptainSlow »

Heb nu ook een nieuwe CV 70s P in huis, een van de laatste van de Chinese serie. Voortaan komen ze uit Indonesie.

Geen HighMass Bridge in deze CV70. Zadels zijn verchroomd, weet niet of er messing onder zit. (In specs op bax website stond HiMass/messing, ikke blij want ik dacht de laatste van de befaamde serie te hebben)

Ik heb een puike CV60s P uit 2009, maar deze CV70s is toch lang niet zo fijn.
Er komt een enorme bak geluid uit. Imponerend luid in het begin, maar vermoeiend na een tijdje. Gewoon geen goed geluid, wollig, je hoort geen hout-achtig geluid.
En de toets, ik weet niet wat het is, maar het is een en al gekletter van klapperende en rammelende snaren. Andere snaren, afstelling volgens het boekje (kromming en aktie stonden veuls te hoog). Mijn beperkte instrumentbeheersing is vast de belangrijkste oorzaak van al het gerammel, maar het blijft een enorm verschil met mijn andere bassen.
De nek is trouwens een paar mm dikker dan de CV60s hals.

Deze gaat terug.....
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8205
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Upgraden Precision Squier Classic Vibe welke componenten?

Bericht door Mach1 »

Ik kan als upgrade elementen van Paul Hendrix aanbevelen; mijn AVRI ging er op vooruit, mijn Jazz nog meer (maar dat waren Harley Benton elementen) en de Jazz van mijn vriend ging er ook op vooruit.
Wat is simpel gezegd de vooruitgang: Klinkt meer open en meer tone, vooral het mid wordt wat growlier.
Maar, als het element al zo hot klinkt als ik jouw bas, zal een upgrade mss juist een meer klassiek geluid gaan geven.
Dit is allemaal met Paul naar wens te bespreken.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Plaats reactie