Future Classics

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Future Classics

Bericht door VanderVeen »

Dus... Nu Fender zulke hoge productieaantallen behaalt, en alle vroegere klassiekers alweer jaren worden nagemaakt... Waar zitten de toekomstige klassiekers?

Gaan er uberhaupt nog Fenders boven hun originele verkoopprijs (op dit moment) uit komen?

Zullen het signature bassen zijn, FSR's, BFR's... Of gewone American Standards en basismodellen?
Benieuwd naar jullie idee hiervan.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Future Classics

Bericht door rensbass »

Ik gok op de modern players en denk dat de classic-serie een JV-status krijgt.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Future Classics

Bericht door VanderVeen »

Alle Fender Classics?
Die worden nu al jaaaren en in veel grotere getale gemaakt... Dus dat zou de prijs drukken.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Future Classics

Bericht door tieleman »

Squier CV. 8)
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Future Classics

Bericht door rensbass »

VanderVeen schreef:Alle Fender Classics?
Die worden nu al jaaaren en in veel grotere getale gemaakt... Dus dat zou de prijs drukken.
Er zal tegen die tijd wel een rage komen voor bepaalde n bouwjaren. K heb er zelf een 50's precision, en ben steeds er weer onder de indruk van.
(Volgens mij zijn ze al in nieuwprijs gestegen)
CV en MP's zijn ook erg gewilde kandidaten, maar daar wordt ook al onderscheid tussen gemaakt in bepaalde productiejaren.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13408
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Future Classics

Bericht door LeftyJ »

De eerder verguisde CBS-era instrumenten zijn nu ook "oud dus goed". Misschien de term vervangen door "pre-FMIC" :mrgreen:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Future Classics

Bericht door Muziekschuur »

De Van Fender Guild M85 bas lijkt me ook zo'n toekomstige klassieker.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Future Classics

Bericht door VanderVeen »

rensbass schreef:
VanderVeen schreef:Alle Fender Classics?
Die worden nu al jaaaren en in veel grotere getale gemaakt... Dus dat zou de prijs drukken.
Er zal tegen die tijd wel een rage komen voor bepaalde n bouwjaren. K heb er zelf een 50's precision, en ben steeds er weer onder de indruk van.
(Volgens mij zijn ze al in nieuwprijs gestegen)
CV en MP's zijn ook erg gewilde kandidaten, maar daar wordt ook al onderscheid tussen gemaakt in bepaalde productiejaren.
Eens wb de Classic reeks! Heb zelf ook een 50's P. Heerlijke bas. Laat maar in waarde stijgen dan... :mrgreen:
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Future Classics

Bericht door aap »

Squier classic vibe(roze). Sommige modern players. Denk de nieuwe rascal bas ook.

Met de opkomende china/indonesie bas productie vraag ik me wel af of fender nog goud waard is over 20 jaar.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Future Classics

Bericht door DFA 79 »

Korte series vooral zoals de squier vm TB bas. Als ze lang geen humbucker fender meer produceren kan dit wel eens wat worden (los van de modern player). Zo is de squier musicmaster vista ook wel gegeerd. Model van 1 jaar en daarna niet meer teruggekomen.
De classic series van fender zijn er al 10 jaar? Stel je voor dat ze er in 2020 custom shop elementen in stoppen dan zijn al die oude classic series modellen ineens niet meer zo interessant.

Dus korte series en speciallekes (kleuren) imo
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Future Classics

Bericht door rensbass »

Jap. Jaguar Deluxe?
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Future Classics

Bericht door The Mule »

LeftyJ schreef:De eerder verguisde CBS-era instrumenten zijn nu ook "oud dus goed". Misschien de term vervangen door "pre-FMIC" :mrgreen:
Was een kwestie van overdreven generalisatie (allemaal troep) en is het nu weer (allemaal best wel goed tot fantastisch).

Mijn voorspelling: ouder wordt vanzelf klassieker. Als talloze mensen een warm gevoel hebben bij een oude Fender, maar de sixties exemplaren voor de meesten te duur zijn, zijn de seventies 'next'.

Het schuift allemaal vanzelf op, en het verleden wordt al snel door roze brillen bekeken. En we leven inmiddels zelfs in een tijd dat 80s en 90s volgens vrijwel elke definitie 'vintage' mag heten.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Future Classics

Bericht door Rikkers6 »

Ik gok zelf op de Fullerton reissues. Nooit een gezien of bespeeld maar ze zien er wel erg goed uit.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10835
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Future Classics

Bericht door Joey »

Begin jaren 90 Warwick's en Spector-licensed versies schieten de laatste jaren de lucht in qua prijs, maar of ze nou ook ECHT zo veel beter zijn...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Future Classics

Bericht door Rikkers6 »

Joey schreef:Begin jaren 90 Warwick's en Spector-licensed versies schieten de laatste jaren de lucht in qua prijs, maar of ze nou ook ECHT zo veel beter zijn...
Volgens mij werden die nog met de hand gemaakt.
Plaats reactie