Future Classics

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Future Classics

Bericht door dr. Bassvibes »

Hagen schreef:
4snaarinstrument schreef:Ik heb geen idee. Er is tegenwoordig zoveel. In deze tijden is het aanbod zo groot dat ik niet verwacht dat er later iets veel waard wordt. Er is gewoon te veel van hetzelfde.
En de jeugd heeft veel meer en gamecultuur dan een muziekcultuur. De groep spelers vergrijst.
Bassen zijn straks voor de grote massa als de postzegelverzamelingen en modelspoorbanen van je overleden oom. Leuk om es te zien, maar niet bijzonder genoeg om te willen hebben.
Dat zijn ze voor de grote massa nu ook al hoor... :D
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Future Classics

Bericht door kamiell »

Hagen schreef:
4snaarinstrument schreef:Ik heb geen idee. Er is tegenwoordig zoveel. In deze tijden is het aanbod zo groot dat ik niet verwacht dat er later iets veel waard wordt. Er is gewoon te veel van hetzelfde.
En de jeugd heeft veel meer en gamecultuur dan een muziekcultuur. De groep spelers vergrijst.
Bassen zijn straks voor de grote massa als de postzegelverzamelingen en modelspoorbanen van je overleden oom. Leuk om es te zien, maar niet bijzonder genoeg om te willen hebben.
Dit geloof ik eigenlijk niet. Ik ben zelf 21 jaar en in mijn omgeving zijn er ongelooflijk veel muzikanten, zowel van mijn leeftijd als nog iets jonger als ouder... Het kan toeval zijn dat dat alleen bij mij in de buurt zo is maar volgens mij leeft het maken van muziek nog heel sterk.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Future Classics

Bericht door Rikkers6 »

Thunderstruck schreef:
Rikkers6 schreef:Ik gok zelf op de Fullerton reissues. Nooit een gezien of bespeeld maar ze zien er wel erg goed uit.

Afbeelding
Die zijn toch al lang zeer gezocht: https://www.fenderreissue.com/fullerton-era
Dat is een winkel. Op Ebay doen ze toch veel minder. Dan zit je toch qua prijs richting de prijs wat een '77er of '78er zou moeten kosten.

https://www.ebay.com/itm/1983-Fender-195 ... SwKtVWto~f
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Future Classics

Bericht door Soulbender »

kamiell schreef:
Hagen schreef: En de jeugd heeft veel meer en gamecultuur dan een muziekcultuur. De groep spelers vergrijst.
Bassen zijn straks voor de grote massa als de postzegelverzamelingen en modelspoorbanen van je overleden oom. Leuk om es te zien, maar niet bijzonder genoeg om te willen hebben.
Dit geloof ik eigenlijk niet. Ik ben zelf 21 jaar en in mijn omgeving zijn er ongelooflijk veel muzikanten, zowel van mijn leeftijd als nog iets jonger als ouder... Het kan toeval zijn dat dat alleen bij mij in de buurt zo is maar volgens mij leeft het maken van muziek nog heel sterk.
Klopt, ik geloof ook niet in vergrijzing van muziek.
Muziek maken is van alle tijden!
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Future Classics

Bericht door 4snaarinstrument »

Mach1 schreef:Dan verkoop ik mijn P maar vast voordat hij niks meer waard is dan. Ik denk dat het idd verandert maar authentieke muziek zal er altijd zijn, dit roept men nl. al decennia.
Fingers crossed!
De echte oudjes zullen toch wel een goede waarde blijven houden?
Fender
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Future Classics

Bericht door Hagen »

4snaarinstrument schreef:
Mach1 schreef:Dan verkoop ik mijn P maar vast voordat hij niks meer waard is dan. Ik denk dat het idd verandert maar authentieke muziek zal er altijd zijn, dit roept men nl. al decennia.
Fingers crossed!
De echte oudjes zullen toch wel een goede waarde blijven houden?

Ik denk wel dat de echte oudjes waarde houden en nog evt kunnen stijgen. Maar de fabrieksbassen in het middensegment zie ik echt niet bijzonder worden. Misschien korte hypes als 'de zoon van jack White' een opvallend bas uit de vegetelheid rukt.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Future Classics

Bericht door Mach1 »

4snaarinstrument schreef:
Mach1 schreef:Dan verkoop ik mijn P maar vast voordat hij niks meer waard is dan. Ik denk dat het idd verandert maar authentieke muziek zal er altijd zijn, dit roept men nl. al decennia.
Fingers crossed!
De echte oudjes zullen toch wel een goede waarde blijven houden?

Daar twijfel ik geen seconde aan!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Future Classics

Bericht door SpcMnk »

dat zeiden ze in de US een paar jaar geleden ook over die Bassball kaartjes :wink:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Future Classics

Bericht door tjoepatjoep »

4snaarinstrument schreef:
Mach1 schreef:Dan verkoop ik mijn P maar vast voordat hij niks meer waard is dan. Ik denk dat het idd verandert maar authentieke muziek zal er altijd zijn, dit roept men nl. al decennia.
Fingers crossed!
De echte oudjes zullen toch wel een goede waarde blijven houden?
Kwestie van vraag en aanbod...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Future Classics

Bericht door Maarten_E »

tjoepatjoep schreef: Kwestie van vraag en aanbod...
Je ziet het goed in de (analoge) camera markt.
Voor een goede digitale spiegelreflex camera (Canon EOS, Nikon Dxxx/Dxx/Dx, Sony A series) betaal je helemaal niks meer, terwijl ik voor een analoge (wie gebruikt dat nog?? ;) ) Leica M6 800 euro kon dokken, wat de laagste prijs is waar ik die voor heb zien gaan. Zit meestal rond de 1200, en dat voor ouwe techniek waar niet veel meer gebruik van wordt gemaakt. En dan zit er nog niet eens een lens bij.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Future Classics

Bericht door Erelid »

-Bepaalde CV modellen. Je ziet dat de 60's P fiësta red het nu al goed doet in de gebruikte markt.
-Sommige Mexicanen kunnen het ook wel eens goed gaan doen. Denk aan Road Worn (zeker de P), Nate Mendel, dat soort bassen.
-Customshop?
-Met de huidige prijzen voor American Standards zullen er nu wel niet veel verkocht worden :facepalm: ..

De oudjes van nu blijven sowieso wel hun geld waard.

Maar goed,ook ik weet het niet.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Future Classics

Bericht door Erelid »

Maarten_E schreef:Je ziet het goed in de (analoge) camera markt.
Voor een goede digitale spiegelreflex camera (Canon EOS, Nikon Dxxx/Dxx/Dx, Sony A series) betaal je helemaal niks meer, terwijl ik voor een analoge (wie gebruikt dat nog?? ;) ) Leica M6 800 euro kon dokken, wat de laagste prijs is waar ik die voor heb zien gaan. Zit meestal rond de 1200, en dat voor ouwe techniek waar niet veel meer gebruik van wordt gemaakt. En dan zit er nog niet eens een lens bij.
Daar zou het elektrische trein syndroom nog wel eens overheen kunnen komen; je kinderen/kleinkinderen snappen niet waarom die ouwe troep bewaard is gebleven. Je kunt het niet eens meer gebruiken.. En dat is met een instrument of een oude auto wel anders.
joostone
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 sep 2004, 13:55

Future Classics

Bericht door joostone »

Sinds de Japanse lijn gestopt is zullen deze waarschijnlijk wel in waarde stijgen.
Als Fullerton nu ook al vintage meerwaarde heeft zou dat toch ook moeten gelden voor MIJ en straks CIJ bassen.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Future Classics

Bericht door tieleman »

Niet helemaal gestopt he? Voor zover ik weet is alleen de joint-venture met de lokale bouwers stopgezet en doet Fender het nu zelf in Japan.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Future Classics

Bericht door dejohan »

Ik zie de vroegere Fender Anerican Vintage Reissues nog ooit nog een waardeboost krijgen. Als ik me niet vergis hadden zij nitro lak, en de nieuwe niet - wat dus niet vintage correct is.
Bovendien zijn het vaak top of the line instrumenten, ik heb nooit het verschil met custom shop gemerkt.
Plaats reactie