Future Classics

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Future Classics

Bericht door Muziekschuur »

Duitse Warwickbassen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Future Classics

Bericht door tjoepatjoep »

dejohan schreef:Ik zie de vroegere Fender Anerican Vintage Reissues nog ooit nog een waardeboost krijgen. Als ik me niet vergis hadden zij nitro lak, en de nieuwe niet - wat dus niet vintage correct is.
Bovendien zijn het vaak top of the line instrumenten, ik heb nooit het verschil met custom shop gemerkt.
Dat zijn inderdaad goede bassen. En de bassen uit het begin van die reeks zijn al gehyped...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Future Classics

Bericht door MacDaion »

Ooit komt er een tijd dat mensen inzien dat Fender het bedrijf is waar Leo Fender het vak heeft geleerd. Nadat hij dat bedrijf heeft verlaten, is dat blijven doen waar het goed in was: basic in elkaar geflanste fabrieksgitaren maken, tot op de dag van vandaag, die voor veel meer geld verkocht worden dan ze eigenlijk waard zijn.

Ooit zien diezelfde mensen in dat Leo Fender z'n kennis in verband met basgitaren later verder uitgediept heeft bij het bedrijf Musicman. En voor een korte periode in de wereldgeschiedenis worden dat dan wellicht de future classics van de basgitaargemeenschap.

En kort daarna zien diezelfde mensen in dat die kennis van Leo Fender nog verder uitgediept werd terwijl hij werkzaam was bij G&L, waarna de mensen die eerst het merk Fender de rug toekeerden ook het merk Musicman de rug toekeren en zich en masse bekeren tot G&L-aanhangers.

We kunnen alleen maar hopen dat daarna mensen inzien dat de keuze voor een instrument, dus ook een basgitaar, een persoonlijk traject is. Dat een basgitaar die je inspireert, die je zin doet krijgen om te spelen, om muziek te maken, meer waard is dan de decal op de headstock ervan. En dat je eigen hoogstpersoonlijke 'classic' basgitaar meer waard is dan welke 'future classic' dan ook.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Future Classics

Bericht door Sanders »

dejohan schreef:Ik zie de vroegere Fender Anerican Vintage Reissues nog ooit nog een waardeboost krijgen. Als ik me niet vergis hadden zij nitro lak, en de nieuwe niet - wat dus niet vintage correct is.
Bovendien zijn het vaak top of the line instrumenten, ik heb nooit het verschil met custom shop gemerkt.
Avri's hebben altijd nitro gehad. De Fullerton ReIssues worden zo gehyped, omdat ze gemaakt zijn in wat later de Fender Custom Shop zou worden, door de mensen die later de Custom Shop zouden opstarten.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Future Classics

Bericht door Erelid »

MacDaion schreef:Ooit komt er een tijd dat mensen inzien dat Fender het bedrijf is waar Leo Fender het vak heeft geleerd. Nadat hij dat bedrijf heeft verlaten, is dat blijven doen waar het goed in was: basic in elkaar geflanste fabrieksgitaren maken, tot op de dag van vandaag, die voor veel meer geld verkocht worden dan ze eigenlijk waard zijn.

Ooit zien diezelfde mensen in dat Leo Fender z'n kennis in verband met basgitaren later verder uitgediept heeft bij het bedrijf Musicman. En voor een korte periode in de wereldgeschiedenis worden dat dan wellicht de future classics van de basgitaargemeenschap.

En kort daarna zien diezelfde mensen in dat die kennis van Leo Fender nog verder uitgediept werd terwijl hij werkzaam was bij G&L, waarna de mensen die eerst het merk Fender de rug toekeerden ook het merk Musicman de rug toekeren en zich en masse bekeren tot G&L-aanhangers.

We kunnen alleen maar hopen dat daarna mensen inzien dat de keuze voor een instrument, dus ook een basgitaar, een persoonlijk traject is. Dat een basgitaar die je inspireert, die je zin doet krijgen om te spelen, om muziek te maken, meer waard is dan de decal op de headstock ervan. En dat je eigen hoogstpersoonlijke 'classic' basgitaar meer waard is dan welke 'future classic' dan ook.
Mooi, dat kan dus gewoon een Fender zijn :oudezak:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Future Classics

Bericht door SpcMnk »

MacDaion schreef:...
We kunnen alleen maar hopen dat daarna mensen inzien dat de keuze voor een instrument, dus ook een basgitaar, een persoonlijk traject is. Dat een basgitaar die je inspireert, die je zin doet krijgen om te spelen, om muziek te maken, meer waard is dan de decal op de headstock ervan. En dat je eigen hoogstpersoonlijke 'classic' basgitaar meer waard is dan welke 'future classic' dan ook.
:stupid:

Maar dit topic is er dan ook meer voor investering tips dan voor het bediscussiëren van wat een goed, bij de muzikant passend, instrument is. :wink: (want dat hoeft inderdaad niet per definitie hand in hand te gaan. Maar, kan natuurlijk wel..)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Future Classics

Bericht door MacDaion »

Erelid schreef:
Mooi, dat kan dus gewoon een Fender zijn :oudezak:
Yep. Of een Richwood. Of een Hohner. Of een Framus. Of wat dan ook.
--
Maurice Vandebroek
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Future Classics

Bericht door dejohan »

Sanders schreef: Avri's hebben altijd nitro gehad. De Fullerton ReIssues worden zo gehyped, omdat ze gemaakt zijn in wat later de Fender Custom Shop zou worden, door de mensen die later de Custom Shop zouden opstarten.
Maar is dacht ik wel een andere manier van lakken, met polyutheraan en nitro. Zie:
https://www.thegearpage.net/board/index. ... s.1138499/
Plaats reactie