aanschaf MM Stingray 5

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Galaxy
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 okt 2009, 18:23

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door Galaxy »

Ik kan ergens een "nieuwe" MM Stingray 5 kopen. De folie zit nog op de slagplaat.
De bas is een oud model uit 2001 welke bij de importeur (Voerman) is blijven liggen, en samen met andere MM's is opgekocht.
Waar moet ik op letten en hoe zit het met garantie in zulke gevallen?
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door Unlord »

Vijftien jaar blijven liggen? Das lekker zakendoen als importeur. Garantie kun je naar vragen en zwart op wit laten zetten, anders is het nul. Ik zou hem even open schroeven en naar de potmeters en contacten kijken. Ook even het hout van de nek goed voelen. Als ie 15 jaar in een kouwe loods heeft gelegen, is ie zo steriel als de pik van een pasgeboren zwoerd.
Galaxy
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 okt 2009, 18:23

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door Galaxy »

Er zit gewoon garantie op. Heb verder niks raars gezien of gehoord aan de bas. Een prijsje van 1895.. Valt mee toch? Hij klinkt beter dan de huidige MM's.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door Unlord »

Galaxy schreef:Er zit gewoon garantie op. Heb verder niks raars gezien of gehoord aan de bas. Een prijsje van 1895.. Valt mee toch? Hij klinkt beter dan de huidige MM's.
Duur...maar als jij het waard vindt...
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door nangyala »

Unlord schreef:
Galaxy schreef:Er zit gewoon garantie op. Heb verder niks raars gezien of gehoord aan de bas. Een prijsje van 1895.. Valt mee toch? Hij klinkt beter dan de huidige MM's.
Duur...maar als jij het waard vindt...
Mee eens, voor een instrument van vijftien jaar oud zou je het voor minder aan kunnen schaffen. Aan de andere kant is en blijft het een nieuw instrument. Of het beter klinkt dan de huidige MM's is een kwestie van smaak. ik hou wel van die keramische elementen, maar hou ook wel van de wat mellower klank van AlNiCo's
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Galaxy
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 okt 2009, 18:23

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door Galaxy »

Voor een 2e hands MM van 15 jaar oud betaal je ook tussen de 1400 en 1500 euro, dus idd voor een semi-nieuwe valt het mee vind ik..
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13372
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door LeftyJ »

Mijn 2003 SR5 kostte me 900, gebruikt maar in perfecte staat. Ik vind 1400 voor een tweedehands erg veel, en 1895 voor een NOS ook. Het voelt voor mij toch als het kopen van een tweedehands instrument. Ik zou hem ook heel kritisch bekijken na al die jaren, en ik zou willen weten of ie al die tijd bewaard is met de snaren op spanning en met dezelfde batterij erin (lekkage?).
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door VanderVeen »

Galaxy schreef:Voor een 2e hands MM van 15 jaar oud betaal je ook tussen de 1400 en 1500 euro, dus idd voor een semi-nieuwe valt het mee vind ik..
Meh, 1350 max. Maar het is maar net wat je wil. Ik zou liever een gebruikte tweedehands kopen, puur zodat ik weet dat er in die 15 jaar aandacht aan is gegeven. Ik ben benieuwd wat 15 jaar in een koffer in een magazijn doet met de nek.
Galaxy
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 okt 2009, 18:23

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door Galaxy »

Dan kan ik denk ik beter hier voor gaan..

https://www.session.de/MUSIC-MAN-StingRay-5-H-MN-HB.html

Hoe vinden jullie deze prijs dan?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door Muziekschuur »

Ze zijn eerlijk over het verhaal. Je kan allicht de bas eens bespelen. Uiteindelijk kun je de bas zien als een goede tweedehands.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Galaxy
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 okt 2009, 18:23

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door Galaxy »

Heb ik gedaan, maar heb er niks aan gezien of gemerkt..
Hij had ook een "modernere" hangen iig met de nieuwe topkam die ze tegenwoordig gebruiken en dan met dubbele humbuckers, maar die vond ik echt niet zo goed klinken als die "ouwe"
Maar goed zoals eerder gezegd een kwestie van smaak...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door Muziekschuur »

Ik weet niet of de Sabre er in 5 snaar is. Maar is een MM Sabre misschien een andere goede keuze?

Je kunt ook wat 2e hand aanbiedingen afgaan om gewoon die bassen even te proberen... Kan natuurlijk?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door yawl6 »

Ik vraag me af, wat kostte die bas 15 jaar geleden?
Chowny SWB Pro Walnut; PJB Double 4; Beat Buddy; Korg Pitchblack

Oost west, bas best.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door VanderVeen »

Muziekschuur schreef:Ik weet niet of de Sabre er in 5 snaar is. Maar is een MM Sabre misschien een andere goede keuze?
Nee, bestaat niet. Google is your friend.

En dat is een totaal andere bas.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

aanschaf MM Stingray 5

Bericht door nangyala »

yawl6 schreef:Ik vraag me af, wat kostte die bas 15 jaar geleden?
Afhankelijk van welke aanbieder natuurlijk, maar die van mij kostte toen 5400 gulden/2500 euro
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Plaats reactie