Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Muziekschuur »

Snap ik hoor.... Maar Musicman hardware heeft altijd op eenzame hoogte gestaan. Ik heb vrij weinig Musicman basses gemod zien worden omdat de hardware standaard al fenomenaal was. Dus vandaar...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
nusti
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 nov 2015, 21:34

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door nusti »

Eens, maar dit was een sub ray5 van 200 euro. en die is toch beduidend minder afgewerkt dan een "echte" MM. De body bij deze bas is oorspronkelijk lindehout met ik denk een poly lak. De pre-amp overstuurde snel. De pickup was niet eens zo slecht, maar als je dan toch bezig bent...
En daarnaast....ik sleutel ook aan een gibson van een paar duizend euro, omdat het kan... :D
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door didi »

Ik heb vrijdag een SUB walnut 4 besteld.
Nu mijn Marcus Miller is verkocht wil ik daar twee makkelijke bassen voor terugkopen die ook mijn zoon mee kan nemen naar gigs zonder er overdreven zuinig mee te hoeven doen. Deze SUB stond op het lijstje. Ik ben erg benieuwd.
Zit voor de tweede bas nog te twijfelen over een SIRE ( kan niet goed wennen aan die lelijke headstock)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Muziekschuur »

Super die body. Slab toch? (uit 1 stuk)
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door didi »

Dat dacht ik niet. Volgens mij hebben alleen de eerste SUBs uit de VS dat. Helaas.
Desalniettemin... een puike bas voor het geld.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Hagen »

Die walnuts zijn zo mooi van kleur. Goede keuze!
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Heinz »

Ik heb er ook een Sub Ray4 in honeyburst, echt een verbazend goed basje voor het geld. Toeval wil dat ik sinds kort ook een oude USA made SUB in huis heb, dus ik kan ze nu mooi naast elkaar vergelijken. En dan hoor je toch best verschil. De USA made SUB klinkt echt als een Stingray, de Ray4 veel minder. Niet per se slechter, maar gewoon heel anders. Komt vooral door de preamp denk ik. Ik denk dat dat ook een bewuste keuze is, want als de Sub Ray4 echt perfect als een Stingray zou klinken dan koopt niemand meer een Sterling Ray34, die toch bijna 3x zo veel kost qua adviesprijs.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Muziekschuur »

nusti schreef:ik heb een zwarte sub ray5, maar vond de body niet zo mooi en ook te plastic aanvoelen.
Afbeelding

ik heb de body overgetrokken en nagebouwd uit een stuk essen. Maar dan als de 5 string classic. Wel de originele hals gebruikt die erg prettig is. Ook meteen een andere brug, pre-amp en pickup.
Beetje slechte foto, maar ach:

Afbeelding
Hier is het hout iets beter te zien:
Afbeelding

Klinkt iets strakker nu, feller. En mocht er iemand interesse hebben. Ik heb een body over. Wel met wat krassen...




Ik bedoelde deze van Nusti

ik vroeg me af of zijn eigen gemaakte body een slab stuk hout is (uit 1 stuk)
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Erelid »

Wel een dure hals zo..
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door blablas »

De echte definitie van en slab is niet uit een stuk hout maar met minimale body afrondingen en geen belly cut of arm rest!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Joey »

blablas schreef:De echte definitie van en slab is niet uit een stuk hout maar met minimale body afrondingen en geen belly cut of arm rest!
Zie ook hier.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door didi »

What's SUB ? Hij is binnen !
Wat een puike bas voor dat geld. Degelijk gemaakt, mooie satin finish die geweldig aanvoelt ( wie heeft toch ooit die plakkerige hoogglanslak voor bassen bedacht ? ). En hij klinkt als een klok. Lekker puntig en de preamp geeft hem een fikse boost waar je het nodig hebt.

Daar gaan we in huize Didi & zn. nog veel plezier aan beleven. En met name zn. want ik denk dat ie in een rockband het beste tot z'n recht komt al valt er ook prima op te slappen.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Galvanized »

didi schreef:What's SUB ? Hij is binnen !
Wat een puike bas voor dat geld. Degelijk gemaakt, mooie satin finish die geweldig aanvoelt ( wie heeft toch ooit die plakkerige hoogglanslak voor bassen bedacht ? ). En hij klinkt als een klok. Lekker puntig en de preamp geeft hem een fikse boost waar je het nodig hebt.

Daar gaan we in huize Didi & zn. nog veel plezier aan beleven. En met name zn. want ik denk dat ie in een rockband het beste tot z'n recht komt al valt er ook prima op te slappen.
Echt supergeluid van die basjes. Belachelijk goed voor het geld.. Ik vind het nog steeds jammer dat ik de mijne heb verkocht (voor veel te weinig).
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23287
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door rich13 »

Mijn voorganger bij Sylvium speelde op een Rickenbacker met plectrum en sansamp. Op de eerste plaat werkte dat prima, maar op de laatste plaat niet zo. teveel mid en te scherp.

Toen we bij mijn eerste repetitie het eerste nummer van die plaat speelden, en ik erin kwam op de Sub, verscheen er een grote glimlach op het gezicht van de zanger. Duwend en laag, zo was het nummer bedoeld, zei hij. :D
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door didi »

Kan ik me voorstellen. Niet om lelijk te doen over Ricks, die hebben hun eigen kwaliteit, maar deze staat als een huis en prikt overal doorheen. Ik wil 'm graag eens in een band horen binnenkort.
Hij speelt iets zwaarder dan mijn jazzbassen maar het geluid is er ook naar.
Plaats reactie