Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door rich13 »

didi schreef:Kan ik me voorstellen. Niet om lelijk te doen over Ricks, die hebben hun eigen kwaliteit, maar deze staat als een huis en prikt overal doorheen. Ik wil 'm graag eens in een band horen binnenkort.
Hij speelt iets zwaarder dan mijn jazzbassen maar het geluid is er ook naar.
Precies, niks lelijks over Ricks, maar de muziek vraagt om zwaarder. Een optreden van mij met de Sub zit er alleen voorlopig niet in.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
nusti
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 nov 2015, 21:34

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door nusti »

Muziekschuur schreef: Ik bedoelde deze van Nusti

ik vroeg me af of zijn eigen gemaakte body een slab stuk hout is (uit 1 stuk)
het hout wat ik heb gebruikt voor de zwart is uit twee stukken amerikaans essen. Ik ben nu bezig met een lefty uit 1 stuk swampash..

Afbeelding
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door didi »

Kleine aanmerking op de SUB : de slagplaat krast opvallend snel. Toch wat zacht materiaal. Jammer.
Gebruikersavatar
696Danny
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2014, 10:48

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door 696Danny »

didi schreef:Kleine aanmerking op de SUB : de slagplaat krast opvallend snel. Toch wat zacht materiaal. Jammer.
Sterling Ray34 heeft hier ook last van, het verwijderen van de folie voorzichtig met mijn nagel leverde al een kleine beschadiging op.
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Treb »

didi schreef:Kleine aanmerking op de SUB : de slagplaat krast opvallend snel. Toch wat zacht materiaal. Jammer.
Dat heet mojo... :lol:
Gebruikersavatar
696Danny
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2014, 10:48

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door 696Danny »

Treb schreef:
didi schreef:Kleine aanmerking op de SUB : de slagplaat krast opvallend snel. Toch wat zacht materiaal. Jammer.
Dat heet mojo... :lol:
In mijn kennissen kring wordt het "Wabi" genoemd.
Wat zoiets betekend als dat die beschadiging het instrument uniek maakt, en het een ziel geeft.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door rich13 »

rich13 schreef:
didi schreef:Kan ik me voorstellen. Niet om lelijk te doen over Ricks, die hebben hun eigen kwaliteit, maar deze staat als een huis en prikt overal doorheen. Ik wil 'm graag eens in een band horen binnenkort.
Hij speelt iets zwaarder dan mijn jazzbassen maar het geluid is er ook naar.
Precies, niks lelijks over Ricks, maar de muziek vraagt om zwaarder. Een optreden van mij met de Sub zit er alleen voorlopig niet in.
Daarop terugkomend: 23 september in Katwijk :)
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Strabel »

Nog even voor de volledigheid en om verwarring te "zaaien".
De 2e hands sub's uit +/- 2001- 2004 zijn wel in usa gemaakt en zijn ook wat duurder.
Werd te duur voor musicman en zijn daar toen mee gestopt.
Heb zelf zo'n "USA-Sub"gehad maar vond de gelakte hals niet prettig.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Heinz »

Ik heb zelf ook zo'n USA made sub. Geweldige bas. De gelakte hals van de mijne had veel krassen, dus die heb ik zelf gestript door hem voorzichtig af te schuren. Dat ging verrassend makkelijk, ook zonder de matching headstock te beschadigen. Er kwam een mooie maple hals onder vandaan. Die heb ik vervolgens in de danish oil gezet, en het resultaat is meer dan prima. Als je zo'n USA sub kan scoren voor zo'n 400 euro, meteen doen :jaaaaa:
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Re: Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door HansK »

Ook hier overgegaan tot de aanschaf van een Sterling by Musiman SUB (4-snarig), een wonderschoon linkshandig exemplaar in de (oer-) kleur zwart.
Ik ben er heel content mee, IMO heel veel bas voor relatief weinig geld, speelt makkelijk en ziet er ook nog eens mooi strak uit.
Alleen de snaren die er af-fabriek op liggen vind ik niet zo fraai.
Nu heb ik reeds rondgekeken op diverse plekken en het schijnt dat niet al te dikke roundwound nickels het goed doen op deze bas.
Hebben jullie goede ervaringen hiermee? Alle suggesties zijn van harte welkom.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door rich13 »

Mijn SUBje is bekleed met Rotosound Jazz roundwounds. Dat bevalt mij prima.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door zomnius »

Vandaag Mn stingray ingeplugd voor het eerst....Wát een beest van een bas. Echt niet normaal. (89-er eb)
Jouw bas lijkt best wel op een......
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Muziekschuur »

bass.player schreef: 01 mei 2016, 14:21 Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering ooit mijn classic stingray verkocht en heb daar nu veel spijt van. Mijn bas budget is redelijk beperkt op het moment maar toevallig viel ik op een tweedehands sterling SUB.

De pre-amp is erg 'hot' zelfs té maar de klank is best in orde. Qua feel heb ik liever deze dan de ray34 die mijn inziens wat artificieel aanvoelt.
Er is een preamp mod waar Ernie Ball zelf mee kwam naar aanleiding van klant verzoeken. Google is your friend.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Muziekschuur »

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5671
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Re: Music Man, SUB, Stirling SUB ?

Bericht door Hajvb »

Even deze uit het stof trekken ;) Ik kan aan een USA SUB komen in nette staat. Wat zou een goede prijs voor zoiets kunnen zijn tegenwoordig? Een jaar of 6 geleden heb ik er eentje verkocht voor 450,- maar dat was geloof ik aan de lage kant.
Plaats reactie