Tips voor een nieuwe basgitaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Chrisvossetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2016, 14:05

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Chrisvossetje »

Oke,

Ik heb dus beslist een nieuwe te gaan halen. Ik heb deze op rotterdam laten komen en dus besloten mijn oude bas te verkopen.

Een probleem ze doen bij bax shop rotterdam geen taxatie / inkoop van de bas. Ik wil graag de bas wel bij bax halen aangezien ik hem bij hun heb mogen proberen en goeie ervarigen met hun heb.

Wat raden jullie nu aan ? Wachten tot papa en mama mij een keer naar goes willen rijden ( hier doen ze wel inkoop) of kijken of hij onlin te verkopen valt. Het is een 2 jaar oude squier troy sanders sign jaguar bass. Nieuwprijs bij bax 375. Zitten minimale gebruikssporen op (hele kleine krasjes en bij de jack input heb ik de jack een keer mis erin gestoken. Voor de rest is de afstelling naar mijn idee niet de beste.
Zou ik nog kunnen proberen of ze in rotterdam alles aan deze bas een beetje mooi maken zodat ik hem op marktplaats kwijt kan? Of gelijk op marktplaats zetten ? Of naar Goes gaan ? (Dit gaat wel een stuk moeilijker worden )

Bij voorbaat dank
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Erelid »

Als je de bas zelf verkoopt hou je er ca. 2/3 van de nieuwprijs aan over.
Bax gaat je 1/2 van de nieuwprijs bieden maar dan waarschijnlijk minder bij een nieuwe bas van ca € 500.

Zelf verkopen is dus altijd voordeliger voor je zelf.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door SpcMnk »

Adverteren op MP voor een Basgitaar is tegenwoordig weer gratis. Zet hem gewoon eens op MP en kijk wat hij doet.
Heb je over een tijdje nog geen bod wat je zint kun je altijd nog naar Goes gaan om te kijken of daar meer te halen is (wat ik net Erelid, betwijfel)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Erelid »

Ik heb het kort geleden geprobeerd met Bax; standaard was helft nieuwprijs van destijds.., beetje afhankelijk van de staat van het instrument nog.
Als je daar een instrument van € 2000 gaat halen en je komt een goedkoop basje inruilen dan zal dat misschien meevallen maar ander de helft.

Ik heb daar in 2010 een Sandberg gekocht voor € 1600. Die kost tegenwoordig € 1900. Ik kreeg € 800 terug. (Heb 'm gehouden overigens).
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik heb destijds mij Duesenberg Starcaster met koffer en strap ingeruild. Nieuwprijs was €1950 en kreeg €1000,- terug.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Erelid »

De helft dus.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ietsje meer :wink:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Sanders »

Bij Bax kun je ook een online taxatie doen (beschrijving + foto's), maar dan hangt het er nog vanaf of ze hem überhaupt willen aannemen, en het geld dat je ervoor krijgt is minder dan wat je ervoor op de particuliere tweedehandsmarkt kunt krijgen.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Chrisvossetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2016, 14:05

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Chrisvossetje »

Oke, na deze reacties toch maar besloten hem op marktplaats te gooien.

En gelijk maar even promoten he :)
(is er nog een plek om zo'n link te gooien, behalve de gezien op marktplaats topic want daar mag je zelf niet verkopen)

Verkopen is inderdaad de bedoeling op Aangeboden/Gezocht, niet hier ;)
-Rieno
Laatst gewijzigd door Chrisvossetje op 12 mei 2016, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Erelid »

Sjtevel 1984 schreef:Ietsje meer :wink:
Ja....
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Hans58 »

Chrisvossetje schreef:Oke, na deze reacties toch maar besloten hem op marktplaats te gooien.

En gelijk maar even promoten he :)
(is er nog een plek om zo'n link te gooien, behalve de gezien op marktplaats topic want daar mag je zelf niet verkopen)
Je mag je bas hier op het forum ook aanbieden, maar let even goed op de spelregels bovenaan de pagina.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Chrisvossetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2016, 14:05

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Chrisvossetje »

Oke, vandaag dus mijn P bass opgehaald. En wowwwowwowowow.

Dat terzijde, ik heb mijn bas dus op marktplaats gezet,
Al wat boden gekregen.
Maar nu stuurt een meneer mij een mailtje met de vraag om mijn squier te ruilen tegen zijn esp ltd bass

Mijne: https://link.marktplaats.nl/m1050150326
Zijne: https://link.marktplaats.nl/m1049354924

Ik heb zelf nou niet perse een nieuwe bas nodig, maar aangezien de nieuwprijs van zijn bas 2x de mijne was leek het mij misschien nog wel een goede deal.
Wat is jullie advies ?
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Erelid »

Wat heb je nou gekocht?

Er kan met die ESP natuurlijk iets mis zijn. Gebroken halspen oid maar dat hoeft natuurlijk niet. Zo'n ESP bas is lastiger te verkopen omdat er minder liefhebbers voor zijn.
Check ook even of hij dan 1 op 1 wil ruilen. Misschien verwacht hij wel bijbetaling van jouw kant.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door Hagen »

Wil je m voor de waarde of om te gebruiken?
Waarom doet hij m weg?

Testen!
Is dit voor jou een lekker bas?
Voegt ie wat toe naast je P?
Ik ken de hardware en andere specs van die LTD niet, maar ik denk dat de kwaliteit je kan verassen.

Over de verkoop: wat Erelid zegt klopt waarschijnlijk. Het is geen Fender, Squire of Gibson. Anderzijds: Kijk wat er op jou Squire geboden wordt: kleingeld.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Tips voor een nieuwe basgitaar

Bericht door RaySting »

tip van de dag
Blade B-1 Tetra Jazz Bass (Japan) + set extra pickups
https://link.marktplaats.nl/m1051184634
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Plaats reactie