Pearl Precision? Wie weet er iets over?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Pearl Precision? Wie weet er iets over?

Bericht door RaySting »

PMJ schreef:Mijn Pearl (1981) werd in dezelfde fabriek gemaakt als de Epiphone Genesis lijn. Wellicht is dat een goede aanwijzing voor de herkomst van jouw Pearl... Al kan het ook zijn dat ze verschillende instrumenten in verschillende fabrieken hebben laten labelen. Altijd leuk, wat historie achterhalen:)
Heb jij wel enige aanwijzingen in of op je bas staan (hals, head, verbindingspunt.....???
Hoe kom je aan 81? weet niet zo goed waar nu te beginnen m...?
ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een fotootje van jouw pearl...
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Pearl Precision? Wie weet er iets over?

Bericht door PMJ »

Ik heb de bas niet meer. Maar wat ik weet is dat het (Epiphone) Genesis model gemaakt is tussen 1979-1981. Er stond een serienummer op de kop, welke op 1981 zou moeten duiden.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Pearl Precision? Wie weet er iets over?

Bericht door RaySting »

Dit fotootje was nog beloofd.
Op zich is het een aardig basje geworden, de toon is mooi warm en echte P-sound.
Het is helaas niet helemaal goed gekomen met de hals. Te lang ergens eenzaam op een zolder naast de verwarmingspijp gestaan.....

Ik krijg de kromming er niet voldoende uit... De pin heeft alles gegeven. De hals is zelfs wat gecorfeerd om de laaste slag te kunnen geven, maar het is niet voldoende. Een pocketshim geplaats voor de laatste correctie. De bas is nu bespeelbaar, klinkt goed (zeker met de thomas flats), maar het is hard werken.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Pearl Precision? Wie weet er iets over?

Bericht door PMJ »

Je kan proberen de stelkop van de halspen helemaal los te gooien en een ringetje met dezelfde diameter over het schroefdraad te werpen. Ik heb hiermee eens een hals succesvol weer afstelbaar gemaakt.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Pearl Precision? Wie weet er iets over?

Bericht door RaySting »

... daar wil ik zeker eens een poging toe ondernemen... ik zal eens op zoek gaan wat meer info over dit plan.... of kun je toevallig naar een pagina of you tube filmpje verwijzen met wat meer info...?
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Pearl Precision? Wie weet er iets over?

Bericht door PMJ »

Ik kreeg het als tip, ook via het forum. Het zou niet al te ingewikkeld moeten zijn. De kop van de halspen kun je zo van het schroefdraad draaien als het goed is, vervolgens gooi je er een passend metalen ringetje omheen. Als je dan de kop er weer opschroeft kan het zijn dat je de hals weer verder bij kan stellen.
Plaats reactie