Toneknop Jazz Bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
KoenB
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 mei 2012, 19:50

Toneknop Jazz Bass

Bericht door KoenB »

Ja ik wil het niet zo super zompig hebben inderdaad, hij klinkt ook echt goed nu!
Hoe klinken die andere flats dan? Ik vind de chromes wel een beetje stroef spelen..
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Toneknop Jazz Bass

Bericht door Erelid »

KoenB schreef:Ja ik wil het niet zo super zompig hebben inderdaad, hij klinkt ook echt goed nu!
Hoe klinken die andere flats dan? Ik vind de chromes wel een beetje stroef spelen..
Flats gaan vanzelf beter spelen en klinken na een poosje
Mijn mening over de andere flats:

Thomastik: lage snaar spanning, goed hoog ook, wat minder sustain door de lage spanning. Mijn favoriet. Liggen op 2 P's en 2 J's (eentje fretloos).
Chromes: Op bassen waar Thomastiks niet werken doen Chromes dat wel. Ik heb ze op een Sandberg en Stingray.
La Bella: Beetje modderiger dan Thomastiks, veel laag. Heel erg glad; lijkt wel glas. Heb ik op een P liggen en een hohner.
GHS: Een makkelijke snaar. Doet het altijd wel maar niet echt bijzonder vind ik. Zijn wat goedkoper. Liggen op mijn akoestische bas.

Ik heb heel veel geprobeerd met rounds maar het is mijn geluid niet en ik vind het niet lekker spelen. Maar dat is wel heel erg persoonlijk natuurlijk. Mijn sound is wel erg old school, Motown ed. Vandaar ook die een P met Labella's.
KoenB
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 mei 2012, 19:50

Toneknop Jazz Bass

Bericht door KoenB »

Top, thanks voor de info!

Ik hou niet van lage snaarspanning, ik sla hard aan dus dat ratelt me dan teveel.. Geen tomastik voor mij dus haha!

Ik speel 99% van m'n gigs met een stingray, altijd roundwounds. Klinkt flatwounds daarop een beetje? Is wel een beetje heiligschennis voor me haha
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Toneknop Jazz Bass

Bericht door Erelid »

Flats opmde sting moet je van houden. En ik slap niet, dat scheelt ook.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Toneknop Jazz Bass

Bericht door zomnius »

Je zou natuurlijk ook het brug element wat terug kunnen tunen, qua volume.
Jouw bas lijkt best wel op een......
KoenB
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 mei 2012, 19:50

Toneknop Jazz Bass

Bericht door KoenB »

zomnius schreef:Je zou natuurlijk ook het brug element wat terug kunnen tunen, qua volume.
Waarom? Het brugelement geeft niet meer hoog dan het nekelement bij deze bas, misschien zelfs minder..
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Toneknop Jazz Bass

Bericht door Erelid »

Dat zou dan wel een hele rare jazzbass zijn...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Toneknop Jazz Bass

Bericht door Rieno »

Dat holle, kletterende mid (beetje overdreven) uit een halselement komt al snel over als 'hoog' en is wel wat duidelijker aanwezig. Dus die aanname is zo gek nog niet.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
KoenB
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 mei 2012, 19:50

Toneknop Jazz Bass

Bericht door KoenB »

wat Rieno zegt ;)
Plaats reactie