wombatboter schreef:
Dat voor een groep die 500.000 euro casht op festivals....bizarre mensen, blijkt blijkbaar niet veel van die punk-rebellie over.
Flea is zo punk dat hij niet eens op zijn échte signature basgitaar speelt.
wombatboter schreef:
Dat voor een groep die 500.000 euro casht op festivals....bizarre mensen, blijkt blijkbaar niet veel van die punk-rebellie over.
Bron: https://forums.ernieball.com/ernie-ball- ... nts-2.htmlFlea was using the basses and really didnt have any direct connection with us. I invited him to slo to play in a The Mike Krukow Charity Golf Tournament ( former Cal Poly Alumni and Major League pitcher now broadcaster for the San Francisco Giants...has an orange axis) and he accepted. He showed up late barefoot and without a shirt golf clubs or balls. we got on pretty good. From there we supplied him with alot of basses and I hated ihis bass smashing phase. He left over money. He wanted a Flea signature Stingray and I said that wouldnt be right by Leo, Tony, Louis and all of the other stingray players. He said that his drummer was going to make a 100k from snare drum royalties and he wanted to make a cut on stingrays. I thought I had him calmed down but then I got wind of the Modulous deal and the last conversation was his atorney trying to tell me what I had to do and I said the only thing I really get to do is hang up on you....last contact. I wish that Flea and us could have split under better circumstances. I was right though
The funny story about Flea is that I asked him to do an ad for Slinky Bass strings that had just come out. he had the strings claimed to like them and I had a wacky shot of him and it said "Flea's Gone Slinky" The ad came out and Flea said GHS called and was bummed and he didnt know he was doing a string ad.....
Van die punk rebellie is al meer dan 15 jaar niks meer over bij de RHCP. Ik vind ze af en toe nog wel leuke nummers maken (zoals de nieuwe singel) en kan het nog steeds wel waarderen, maar het is wel heel voorspelbaar geworden. Ik heb het optreden van Pinkpop op YT bekeken en ik weet niet wat ik ervan moet denken. Veel van die jams zijn vrij rommeling (was vroeger ook al zo) en voor de rest spelen ze voornamelijk de hitjes.wombatboter schreef:
Dat voor een groep die 500.000 euro casht op festivals....bizarre mensen, blijkt blijkbaar niet veel van die punk-rebellie over.
Je hebt goede punten en zeker ook gelijk. Maar met rebellie doelde ik niet op hun drugsgebruik van weleer, dat staat los van rebellie. Het lijkt een beetje alsof de muzikale energie en fut eruit is sinds het album By the Way. Bijna ieder nummer zit volgens dezelfde formule in elkaar; semi funky riff voor het couplet wat dan plotseling omslaat naar een zoet harmonieus refrein. Ik mis ook wel de hand van John Frusciante, met name in de song writing. Hij wist met hele simple gitaar riffs en ideeën toch vaak iets heel tofs neer te zetten, toegankelijk maar toch apart. De 'nieuwe' gitarist doet goed zijn werk, maar heeft geen eigen 'gezicht' en weinig herkenbare gitaar dingen en speelt bij de nieuwe nummers meer op de achtergrond. Misschien moet hij dat ook wel van de rest, dat weet ik niet. Als ik de nieuwe nummers hoor (vanaf Stadium Arcadium eigenlijk al) hoor ik eigenlijk niets nieuws meer.Jonas_ schreef:Op een festival worden doorgaans altijd de hitjes gespeeld. Het publiek is lang niet allemaal bekend met het oeuvre van de artiest en als je dan met compleet onbekende nummers aan komt zetten maak je een hoop mensen niet blij. De peppers hebben, vind ik, nog een aardige set in elkaar geknutseld met Right on time, wetsand en twee nummers van de nieuwe plaat.
En over 'punk' en 'rebels' gesproken; die gasten zijn ook al in de 50. (op Josh na) die hebben hun portie Rock 'n Roll wel gehad en zijn er gelukkig wijzer en levend vanaf gekomen. Ik ben blij dat ze zo zijn veranderd en hopelijk gaan ze niet net als Prince, Lemmy of Bowie te vroeg van ons heen.
SpcMnk schreef:Sterling Ball (de chef van MM) over het hele Flea verhaal...
Bron: https://forums.ernieball.com/ernie-ball- ... nts-2.htmlFlea was using the basses and really didnt have any direct connection with us. I invited him to slo to play in a The Mike Krukow Charity Golf Tournament ( former Cal Poly Alumni and Major League pitcher now broadcaster for the San Francisco Giants...has an orange axis) and he accepted. He showed up late barefoot and without a shirt golf clubs or balls. we got on pretty good. From there we supplied him with alot of basses and I hated ihis bass smashing phase. He left over money. He wanted a Flea signature Stingray and I said that wouldnt be right by Leo, Tony, Louis and all of the other stingray players. He said that his drummer was going to make a 100k from snare drum royalties and he wanted to make a cut on stingrays. I thought I had him calmed down but then I got wind of the Modulous deal and the last conversation was his atorney trying to tell me what I had to do and I said the only thing I really get to do is hang up on you....last contact. I wish that Flea and us could have split under better circumstances. I was right though
The funny story about Flea is that I asked him to do an ad for Slinky Bass strings that had just come out. he had the strings claimed to like them and I had a wacky shot of him and it said "Flea's Gone Slinky" The ad came out and Flea said GHS called and was bummed and he didnt know he was doing a string ad.....
Post nummer 23
And after a while, you can work on points for style.
Like the club tie, and the firm handshake,
A certain look in the eye and an easy smile.
You have to be trusted by the people that you lie to,
So that when they turn their backs on you,
You'll get the chance to put the knife in.
Dogs-Pink Floyd
Nope, is een Jazz body met Aguilar-pickup en BadAssII-brug.RaySting schreef:..... is dat niet gewoon een Fender Dimension zonder slagplaat????
een copycat probeerseltje van Fender dat nu beloond wordt door MUSICMAN
Met de Caprice (PJ passief) en nog een ander P-cloontje (ook passief)....
Ik vind het op zich niet vreemd en helemaal niet erg dat de grote fabrikanten goed werkende concepten van anderen opnemen in hun eigen ontwerp. Dat gebeurt in iedere industrie, of het nou om een auto, smartphone of basgitaar gaat. Wat moet een merk als Fender na 60 jaar nog voor unieks gaan bedenken? Eigenlijk vind ik het alleen maar mooi dat sommige ontwerpen en concepten zó goed zijn bedacht, dat ze een halve eeuw later nog worden toegepast. Bovendien, het is alleen maar mooi voor ons als bassisten dat er zo veel te kiezen is.RaySting schreef:..... is dat niet gewoon een Fender Dimension zonder slagplaat????
een copycat probeerseltje van Fender dat nu beloond wordt door MUSICMAN
Met de Caprice (PJ passief) en nog een ander P-cloontje (ook passief)....
En toch heeft het wat. Schoonheid in eenvoud. Wel die lelijke meuk op die toets eraf aub.jasmetmouwen schreef:Afgelopen weekend was Pinkpop op tv en ik zag Flea met wat lijkt op een kruising van een Fender Jazz en een Modulus bass. Weet iemand hier meer over te vertellen? Zou tof zijn als Fender hem als productiemodel aan zou bieden!
Hier een plaatje die ik op talkbass.com vond
Eens hoor....was zeker niet negatief bedoeld van mijn kant ...ben op mijn beurt erg nieuwsgierig naar de Cutlass en Caprice van MM....de kwaliteit van MM eindelijk ook passief...!jasmetmouwen schreef: Eigenlijk vind ik het alleen maar mooi dat sommige ontwerpen en concepten zó goed zijn bedacht, dat ze een halve eeuw later nog worden toegepast. Bovendien, het is alleen maar mooi voor ons als bassisten dat er zo veel te kiezen is.
Vanaf midden jaren 90 ben ik afgehaakt, toen waren het voor mij niet meer de Peppers. Het oude werk (Freaky Styley, Uplift mofo party plan en Mother's Milk) beluister ik nog wel eens af en toe, met name voor de energy van die gastenbastaart schreef:Je hebt goede punten en zeker ook gelijk. Maar met rebellie doelde ik niet op hun drugsgebruik van weleer, dat staat los van rebellie. Het lijkt een beetje alsof de muzikale energie en fut eruit is sinds het album By the Way. Bijna ieder nummer zit volgens dezelfde formule in elkaar; semi funky riff voor het couplet wat dan plotseling omslaat naar een zoet harmonieus refrein. Ik mis ook wel de hand van John Frusciante, met name in de song writing. Hij wist met hele simple gitaar riffs en ideeën toch vaak iets heel tofs neer te zetten, toegankelijk maar toch apart. De 'nieuwe' gitarist doet goed zijn werk, maar heeft geen eigen 'gezicht' en weinig herkenbare gitaar dingen en speelt bij de nieuwe nummers meer op de achtergrond. Misschien moet hij dat ook wel van de rest, dat weet ik niet. Als ik de nieuwe nummers hoor (vanaf Stadium Arcadium eigenlijk al) hoor ik eigenlijk niets nieuws meer.Jonas_ schreef:Op een festival worden doorgaans altijd de hitjes gespeeld. Het publiek is lang niet allemaal bekend met het oeuvre van de artiest en als je dan met compleet onbekende nummers aan komt zetten maak je een hoop mensen niet blij. De peppers hebben, vind ik, nog een aardige set in elkaar geknutseld met Right on time, wetsand en twee nummers van de nieuwe plaat.
En over 'punk' en 'rebels' gesproken; die gasten zijn ook al in de 50. (op Josh na) die hebben hun portie Rock 'n Roll wel gehad en zijn er gelukkig wijzer en levend vanaf gekomen. Ik ben blij dat ze zo zijn veranderd en hopelijk gaan ze niet net als Prince, Lemmy of Bowie te vroeg van ons heen.
Toch zitten er bij ieder album wel weer een paar toffe nummers en leuke baslijnen tussen. Wat wel goed is om te zien is dat er niet alleen maar 40-ers staan te kijken, maar ook de pubers van nu. Het is wel een verdienste van de band dat ze toch steeds weer een nieuwe generatie naar zich toe weten te trekken.