Flea's nieuwe custom Fender

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Len »

wombatboter schreef:
Dat voor een groep die 500.000 euro casht op festivals....bizarre mensen, blijkt blijkbaar niet veel van die punk-rebellie over.

Flea is zo punk dat hij niet eens op zijn échte signature basgitaar speelt. :mrgreen:

Afbeelding
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door SpcMnk »

Sterling Ball (de chef van MM) over het hele Flea verhaal...
Flea was using the basses and really didnt have any direct connection with us. I invited him to slo to play in a The Mike Krukow Charity Golf Tournament ( former Cal Poly Alumni and Major League pitcher now broadcaster for the San Francisco Giants...has an orange axis) and he accepted. He showed up late barefoot and without a shirt golf clubs or balls. we got on pretty good. From there we supplied him with alot of basses and I hated ihis bass smashing phase. He left over money. He wanted a Flea signature Stingray and I said that wouldnt be right by Leo, Tony, Louis and all of the other stingray players. He said that his drummer was going to make a 100k from snare drum royalties and he wanted to make a cut on stingrays. I thought I had him calmed down but then I got wind of the Modulous deal and the last conversation was his atorney trying to tell me what I had to do and I said the only thing I really get to do is hang up on you....last contact. I wish that Flea and us could have split under better circumstances. I was right though

The funny story about Flea is that I asked him to do an ad for Slinky Bass strings that had just come out. he had the strings claimed to like them and I had a wacky shot of him and it said "Flea's Gone Slinky" The ad came out and Flea said GHS called and was bummed and he didnt know he was doing a string ad.....
Bron: https://forums.ernieball.com/ernie-ball- ... nts-2.html
Post nummer 23
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door A-lex »

:mrgreen: als je de diva uithangt verdien je dat wel
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2119
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Flea nieuwe custom Fender

Bericht door bastaart »

wombatboter schreef:
Dat voor een groep die 500.000 euro casht op festivals....bizarre mensen, blijkt blijkbaar niet veel van die punk-rebellie over.
Van die punk rebellie is al meer dan 15 jaar niks meer over bij de RHCP. Ik vind ze af en toe nog wel leuke nummers maken (zoals de nieuwe singel) en kan het nog steeds wel waarderen, maar het is wel heel voorspelbaar geworden. Ik heb het optreden van Pinkpop op YT bekeken en ik weet niet wat ik ervan moet denken. Veel van die jams zijn vrij rommeling (was vroeger ook al zo) en voor de rest spelen ze voornamelijk de hitjes.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
Jonas_
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2009, 12:35

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Jonas_ »

Op een festival worden doorgaans altijd de hitjes gespeeld. Het publiek is lang niet allemaal bekend met het oeuvre van de artiest en als je dan met compleet onbekende nummers aan komt zetten maak je een hoop mensen niet blij. De peppers hebben, vind ik, nog een aardige set in elkaar geknutseld met Right on time, wetsand en twee nummers van de nieuwe plaat.

En over 'punk' en 'rebels' gesproken; die gasten zijn ook al in de 50. (op Josh na) die hebben hun portie Rock 'n Roll wel gehad en zijn er gelukkig wijzer en levend vanaf gekomen. Ik ben blij dat ze zo zijn veranderd en hopelijk gaan ze niet net als Prince, Lemmy of Bowie te vroeg van ons heen.

Omdat dit een basgitaarforum is: ik vind dit een mooie bas want hij is zilver
Frankenstein Jazz
Frankenstein Precision
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door wombatboter »

Heb gisteren wat Peppers bekeken op Pinkpop en het viel me alweer op hoe rommelig dat allemaal is, ik denk dat er in de studio serieus wat gecorrigeerd moet worden. Ik zag een stuk van By the way en het grappige is dat Smith en Flea al zo lang samen spelen dat ze samen slechte breaks spelen en ze kunnen opvangen.
Ik zag Flea wild heen en weer rennen terwijl er allerlei slap gedoe passeerde maar na een tijdje had ik het eigenlijk wat gehad, geen enkele noot verraste me eigenlijk nog en ik heb me eigenlijk meer geamuseerd met de bassist van Lionel Ritchie die ik "beter" vond.
Ze hebben leuke dingen gedaan en Flea heeft de bas wat in de schijnwerper gezet door zijn profilering maar mij raakt het al een tijd niet meer.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2119
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door bastaart »

Jonas_ schreef:Op een festival worden doorgaans altijd de hitjes gespeeld. Het publiek is lang niet allemaal bekend met het oeuvre van de artiest en als je dan met compleet onbekende nummers aan komt zetten maak je een hoop mensen niet blij. De peppers hebben, vind ik, nog een aardige set in elkaar geknutseld met Right on time, wetsand en twee nummers van de nieuwe plaat.

En over 'punk' en 'rebels' gesproken; die gasten zijn ook al in de 50. (op Josh na) die hebben hun portie Rock 'n Roll wel gehad en zijn er gelukkig wijzer en levend vanaf gekomen. Ik ben blij dat ze zo zijn veranderd en hopelijk gaan ze niet net als Prince, Lemmy of Bowie te vroeg van ons heen.
Je hebt goede punten en zeker ook gelijk. Maar met rebellie doelde ik niet op hun drugsgebruik van weleer, dat staat los van rebellie. Het lijkt een beetje alsof de muzikale energie en fut eruit is sinds het album By the Way. Bijna ieder nummer zit volgens dezelfde formule in elkaar; semi funky riff voor het couplet wat dan plotseling omslaat naar een zoet harmonieus refrein. Ik mis ook wel de hand van John Frusciante, met name in de song writing. Hij wist met hele simple gitaar riffs en ideeën toch vaak iets heel tofs neer te zetten, toegankelijk maar toch apart. De 'nieuwe' gitarist doet goed zijn werk, maar heeft geen eigen 'gezicht' en weinig herkenbare gitaar dingen en speelt bij de nieuwe nummers meer op de achtergrond. Misschien moet hij dat ook wel van de rest, dat weet ik niet. Als ik de nieuwe nummers hoor (vanaf Stadium Arcadium eigenlijk al) hoor ik eigenlijk niets nieuws meer.

Toch zitten er bij ieder album wel weer een paar toffe nummers en leuke baslijnen tussen. Wat wel goed is om te zien is dat er niet alleen maar 40-ers staan te kijken, maar ook de pubers van nu. Het is wel een verdienste van de band dat ze toch steeds weer een nieuwe generatie naar zich toe weten te trekken.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8204
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Peachabell »

SpcMnk schreef:Sterling Ball (de chef van MM) over het hele Flea verhaal...
Flea was using the basses and really didnt have any direct connection with us. I invited him to slo to play in a The Mike Krukow Charity Golf Tournament ( former Cal Poly Alumni and Major League pitcher now broadcaster for the San Francisco Giants...has an orange axis) and he accepted. He showed up late barefoot and without a shirt golf clubs or balls. we got on pretty good. From there we supplied him with alot of basses and I hated ihis bass smashing phase. He left over money. He wanted a Flea signature Stingray and I said that wouldnt be right by Leo, Tony, Louis and all of the other stingray players. He said that his drummer was going to make a 100k from snare drum royalties and he wanted to make a cut on stingrays. I thought I had him calmed down but then I got wind of the Modulous deal and the last conversation was his atorney trying to tell me what I had to do and I said the only thing I really get to do is hang up on you....last contact. I wish that Flea and us could have split under better circumstances. I was right though

The funny story about Flea is that I asked him to do an ad for Slinky Bass strings that had just come out. he had the strings claimed to like them and I had a wacky shot of him and it said "Flea's Gone Slinky" The ad came out and Flea said GHS called and was bummed and he didnt know he was doing a string ad.....
Bron: https://forums.ernieball.com/ernie-ball- ... nts-2.html
Post nummer 23

Gone to the dogs zeggen ze dan in het Engels.
And after a while, you can work on points for style.
Like the club tie, and the firm handshake,
A certain look in the eye and an easy smile.
You have to be trusted by the people that you lie to,
So that when they turn their backs on you,
You'll get the chance to put the knife in.

Dogs-Pink Floyd
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door RaySting »

..... is dat niet gewoon een Fender Dimension zonder slagplaat????

een copycat probeerseltje van Fender dat nu beloond wordt door MUSICMAN
Met de Caprice (PJ passief) en nog een ander P-cloontje (ook passief)....
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Van Tango »

RaySting schreef:..... is dat niet gewoon een Fender Dimension zonder slagplaat????

een copycat probeerseltje van Fender dat nu beloond wordt door MUSICMAN
Met de Caprice (PJ passief) en nog een ander P-cloontje (ook passief)....
Nope, is een Jazz body met Aguilar-pickup en BadAssII-brug.
What difference does it make?
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door jasmetmouwen »

RaySting schreef:..... is dat niet gewoon een Fender Dimension zonder slagplaat????

een copycat probeerseltje van Fender dat nu beloond wordt door MUSICMAN
Met de Caprice (PJ passief) en nog een ander P-cloontje (ook passief)....
Ik vind het op zich niet vreemd en helemaal niet erg dat de grote fabrikanten goed werkende concepten van anderen opnemen in hun eigen ontwerp. Dat gebeurt in iedere industrie, of het nou om een auto, smartphone of basgitaar gaat. Wat moet een merk als Fender na 60 jaar nog voor unieks gaan bedenken? Eigenlijk vind ik het alleen maar mooi dat sommige ontwerpen en concepten zó goed zijn bedacht, dat ze een halve eeuw later nog worden toegepast. Bovendien, het is alleen maar mooi voor ons als bassisten dat er zo veel te kiezen is.
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door SpcMnk »

jasmetmouwen schreef:Afgelopen weekend was Pinkpop op tv en ik zag Flea met wat lijkt op een kruising van een Fender Jazz en een Modulus bass. Weet iemand hier meer over te vertellen? Zou tof zijn als Fender hem als productiemodel aan zou bieden!

Hier een plaatje die ik op talkbass.com vond
Afbeelding
En toch heeft het wat. Schoonheid in eenvoud. Wel die lelijke meuk op die toets eraf aub.
Als hij in productie zou komen met die aguilar pup en zelfde shape hals als de dimension, danou ik hem denk ik niet kunnen weerstaan. Ik zou hem op zijn minst aan de tand willen voelen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door 4snaarinstrument »

Flea speelt eigenlijk al best lang op een fender: zijn 61 stack knob jazz in shell pink. Extreem zeldzaam in deze kleur, maar hij plakt er toch stickers op. Hij neemt er volgens mij veel mee op.
Fender
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door RaySting »

jasmetmouwen schreef: Eigenlijk vind ik het alleen maar mooi dat sommige ontwerpen en concepten zó goed zijn bedacht, dat ze een halve eeuw later nog worden toegepast. Bovendien, het is alleen maar mooi voor ons als bassisten dat er zo veel te kiezen is.
Eens hoor....was zeker niet negatief bedoeld van mijn kant ...ben op mijn beurt erg nieuwsgierig naar de Cutlass en Caprice van MM....de kwaliteit van MM eindelijk ook passief...!

.....die zou ik wel eens avondje willen testen!
Laatst gewijzigd door RaySting op 15 jun 2016, 01:53, 2 keer totaal gewijzigd.
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door ArjanK »

bastaart schreef:
Jonas_ schreef:Op een festival worden doorgaans altijd de hitjes gespeeld. Het publiek is lang niet allemaal bekend met het oeuvre van de artiest en als je dan met compleet onbekende nummers aan komt zetten maak je een hoop mensen niet blij. De peppers hebben, vind ik, nog een aardige set in elkaar geknutseld met Right on time, wetsand en twee nummers van de nieuwe plaat.

En over 'punk' en 'rebels' gesproken; die gasten zijn ook al in de 50. (op Josh na) die hebben hun portie Rock 'n Roll wel gehad en zijn er gelukkig wijzer en levend vanaf gekomen. Ik ben blij dat ze zo zijn veranderd en hopelijk gaan ze niet net als Prince, Lemmy of Bowie te vroeg van ons heen.
Je hebt goede punten en zeker ook gelijk. Maar met rebellie doelde ik niet op hun drugsgebruik van weleer, dat staat los van rebellie. Het lijkt een beetje alsof de muzikale energie en fut eruit is sinds het album By the Way. Bijna ieder nummer zit volgens dezelfde formule in elkaar; semi funky riff voor het couplet wat dan plotseling omslaat naar een zoet harmonieus refrein. Ik mis ook wel de hand van John Frusciante, met name in de song writing. Hij wist met hele simple gitaar riffs en ideeën toch vaak iets heel tofs neer te zetten, toegankelijk maar toch apart. De 'nieuwe' gitarist doet goed zijn werk, maar heeft geen eigen 'gezicht' en weinig herkenbare gitaar dingen en speelt bij de nieuwe nummers meer op de achtergrond. Misschien moet hij dat ook wel van de rest, dat weet ik niet. Als ik de nieuwe nummers hoor (vanaf Stadium Arcadium eigenlijk al) hoor ik eigenlijk niets nieuws meer.

Toch zitten er bij ieder album wel weer een paar toffe nummers en leuke baslijnen tussen. Wat wel goed is om te zien is dat er niet alleen maar 40-ers staan te kijken, maar ook de pubers van nu. Het is wel een verdienste van de band dat ze toch steeds weer een nieuwe generatie naar zich toe weten te trekken.
Vanaf midden jaren 90 ben ik afgehaakt, toen waren het voor mij niet meer de Peppers. Het oude werk (Freaky Styley, Uplift mofo party plan en Mother's Milk) beluister ik nog wel eens af en toe, met name voor de energy van die gasten :D

Dit blijft te gek 8)
En lekker op die oude Stingray :jam:
Plaats reactie