Flea's nieuwe custom Fender

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Kaasknaap »

De Hillel Slovak + Jack Irons dagen vind ik persoonlijk toch de leukste om naar te luisteren. Alles na Californication verloor in mijn opzicht toch die typische sound. Aan de ene kant jammer dat ik vorig weekend geen tijd had voor Pinkpop, maar aan de andere kant hebben ze voor mij met de nieuwe nummers niet echt veel toevoeging.

On-topic: Ik vind die bas anders wel mooi! Die hals valt te overzien door er een nieuwe op te gooien. :finger: Vraag me wel af waar de pots voor dienen. Tone en 2x volume per rij single-coils?
Gebruikersavatar
baszuidwijk
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2015, 17:06

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door baszuidwijk »

Hoe lang kun je tijdens je leven vernieuwend blijven? De RHCP's kunnen mij al decennia boeien met hun funkrock. Ik vind Flea een topbassist die veel waardering mag oogsten voor zijn spel. Nog sterker, hij is een belangrijke reden waarom ik na bijna 40 jaar drums ook bas ben gaan spelen. Dat hij op zijn 53-jarige leeftijd nog steeds als een energiebommetje over het podium stuitert vind ik inspirerend.

Back to the bass ... Prachtig exemplaar, mooi basic. Zoals Mies van der Rohe 100 jaar geleden al promote: 'Less is more'. Ik had het nog mooier gevonden als de pickups onder een kapje waren weggewerkt en de knoppen op de achterkant zouden zitten :wink:
Gewoon lekker spelen!
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6142
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door LemmyNL »

Dat gaat toch bij elke band zo? Op een gegeven moment heb je de 'signature sound' te pakken en daar blijf je dan bij...
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13373
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door LeftyJ »

Kaasknaap schreef:Vraag me wel af waar de pots voor dienen. Tone en 2x volume per rij single-coils?
Op die Flea Jazz? Ik verwacht volume, bass en treble.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Muziekschuur »

John Frusciante was toch een van de liedjes schrijvers. Ik neem aan dat de nieuwe gitarist niet die rol vervult. Ik kan me zo voorstellen dat Flea John mist.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Nieltse »

Zonder Frusciante geen peppers vinnik

NIeuwe gitarist vinnik echt eerlijk gezegd zachtjes , helemaal kut.
:facepalm:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door SpcMnk »

Afbeelding

:?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Tommy B »

SpcMnk schreef:Afbeelding

:?
Zonder DeWayne KcKnight geen echte Peppers! :finger:

Zonder dollen, natuurlijk is Josh Klinghoffer niet zo goed als Frusciante, maar noem één gitarist die hem dan wel had kunnen vervangen zonder commentaar te krijgen dat 'ie een andere stijl heeft, of dat 'ie Frusciante kopieert. Hendrix misschien? :mrgreen: Ik heb vrijdag gelukkig erg genoten, van de rommelige jams tot die 100% onnodige, vaak niet eens lekker getimede fills van Flea, want dàt is RHCP live (en altijd al zo geweest) :jam:

OT dan toch maar: Die Fender van deze tour lijkt wel een stuk beter te klinken dan die zwarte Modulus van 2 jaar terug, veel meer tone en (iets) minder treble/pang :kwijl:
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Muziekschuur »

Na.... ik bedoel, dat een band iets anders wordt als het oplepelen van hits van gisteren wordt in plaats van het creatieve proces van het schrijven van nieuwe muziek die je uitdaagt als band.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2093
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door bastaart »

Tommy B schreef: Zonder dollen, natuurlijk is Josh Klinghoffer niet zo goed als Frusciante, maar noem één gitarist die hem dan wel had kunnen vervangen zonder commentaar te krijgen dat 'ie een andere stijl heeft, of dat 'ie Frusciante kopieert.:
Ik vind juist dat hij te weinig een eigen stijl heeft. De enige goede manier om Fruciante te vervangen zou juist zijn om een gitarist te hebben met een duidelijk eigen stempel en eigen inbreng. Dat zou de Peppers ook weer een schop in een andere richting kunnen geven. Ik denk dat ze te veel op save hebben willen spelen i.p.v. echt nieuwe creatieve wegen te vinden.

Als ik de video op de vorige pagina van Arjan zie en dan Pinkpop van nu is dat toch wel een groot verschil. Zowel in strakheid als muzikale energie. Van de ene kant wel logisch omdat er zoveel jaar tussen zit, maar toch. Die berenbroek van Flea blijft geweldig! :D
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Peachabell »

Laatst gewijzigd door Peachabell op 16 jun 2016, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door zomnius »

vette jaz wow. Die inspireert tot een projectje. Maple fretb altijd lekker.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door aap »

bastaart schreef:
Tommy B schreef: Zonder dollen, natuurlijk is Josh Klinghoffer niet zo goed als Frusciante, maar noem één gitarist die hem dan wel had kunnen vervangen zonder commentaar te krijgen dat 'ie een andere stijl heeft, of dat 'ie Frusciante kopieert.:
Omar rodriquez-Lopez was dan denk ik de beste optie geweest.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Joreeeen »

Er komt wel een Fender Flea Jazz Bass, alleen iets totaal anders als hierboven beschreven
https://www.keymusic.com/be/item/fender- ... hell-pink/
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door SpcMnk »

Gemiste kans..
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie