Flea's nieuwe custom Fender

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
jasmetmouwen
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:09

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door jasmetmouwen »

Afgelopen weekend was Pinkpop op tv en ik zag Flea met wat lijkt op een kruising van een Fender Jazz en een Modulus bass. Weet iemand hier meer over te vertellen? Zou tof zijn als Fender hem als productiemodel aan zou bieden!

Hier een plaatje die ik op talkbass.com vond
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jasmetmouwen op 13 jun 2016, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Squier JV Jazz Bass (1982)
Fender Classic Series 50's Precision Bass
Squier Classic Vibe 60's Precision Bass
Fender JMJ Mustang Bass
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Flea nieuwe custom Fender

Bericht door Rieno »

Ziet er uit als een makkelijk platform om vanuit zowel de Fender als Squier-stal een leuke signature van te maken. Weinig onderdelen, maar wel ruimte voor kwaliteit voor een prijsje. Vind 'm zelf wat te simpel, maar het wordt leuker als ie nog eens een gaaf printje op komt zoals deze:

Afbeelding
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Flea nieuwe custom Fender

Bericht door SpcMnk »

hmm, het heeft wel wat maar, vraag me af waarom je dat zou willen hebben... is toch weer niets meer dan de zoveelste stingray clone. Met een aguilar pickup.. wat me wel verbaasd, aangezien Flea toch altijd Lane Poor pickups, of iets wat er op lijkt, gebruikte.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Flea nieuwe custom Fender

Bericht door Muziekschuur »

Lane poor wordt toch niet meer gemaakt?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door SpcMnk »

die is er inderdaad rond 2000 mee gestops (en is spoorloos..). Volgens het verhaal heeft Flea daarna zo'n beetje alle sidewinder pickups die nog her en der beschikbaar waren opgekocht.

Het karakter van zo'n Lane Poor pickups is totaal het tegenovergestelde van die Aguilar pickups. Vandaar de verbazing.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Erelid »

Wat is er "te simpel" aan dan?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Rieno »

Ach ja, smaak hè...het ziet er gewoon wat te leeg uit (en die lelleke decal/inlay) op de toets had ik nog niet eens gezien :P). Niet mijn kopje thee. Leuk kleurtje erop, meer knopjes en klaar!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Erelid »

Voor mij is dit gewoon een Peterbuild en zit er 1 knop teveel op. :lol:
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door didi »

Best een fraaie no-bullshit-bas als je die versierselen weglaat op de hals. Van allerlei overbodigs ontdaan. Wel raar, en jammer, dat Flea er dan toch weer zo'n belachelijke sticker op plakt en er zijn naam op wil laten kalken.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding

Fantastische muzikant. Die toch wel de basis wist te leggen voor een nieuwe stijl funk rock.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2113
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Flea nieuwe custom Fender

Bericht door bastaart »

SpcMnk schreef:hmm, het heeft wel wat maar, vraag me af waarom je dat zou willen hebben... is toch weer niets meer dan de zoveelste stingray clone.
Het is zeer opvallend te zien hoe Fender leentjebuur speelt bij Musicman. De Dimension bas heeft ook al veel Musicman kenmerken. Terwijl Musicman op haar beurt met de Cutlass bas- en gitaarmodellen weer schaamteloos van Fender jat. Lijkt wel of ze beide geen eigen inspiratie meer hebben qua ontwerpen.

Waarom speelt Flea eigenlijk niet meer op zijn Stingray? Ik vond dat eigenlijk nog het beste klinken bij hem.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door Erelid »

It all comes down to Leo Fender :roll:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Flea nieuwe custom Fender

Bericht door SpcMnk »

bastaart schreef: Waarom speelt Flea eigenlijk niet meer op zijn Stingray? Ik vond dat eigenlijk nog het beste klinken bij hem.
Gevalletje geld. Hij wilde een signature lijn stingrays waar hij dan ook voor zou cashen. En daar ging Musicman niet in mee (ze doen geen signature lijnen van bestaande modellen), wat resulteerde in een scheiding tussen beide partijen. sindsdien zie of hoor je hem niet meer op zijn ray's.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2113
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Flea's nieuwe custom Fender

Bericht door bastaart »

Flauw van beide partijen. Flea heeft toch geld zat en kan iedere bas kopen die hij wil, waarom moet hij dan zo nodig een endorsement? Voor Musicman zou het ook niet verkeerd zijn om zijn naam op een model te hebben.
Nu heeft hij dus een Fender jazz met Musicman kopie electronica, dat schiet op... pak toch gewoon die ouwe Stingray :D
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Flea nieuwe custom Fender

Bericht door wombatboter »

SpcMnk schreef:
bastaart schreef: Waarom speelt Flea eigenlijk niet meer op zijn Stingray? Ik vond dat eigenlijk nog het beste klinken bij hem.
Gevalletje geld. Hij wilde een signature lijn stingrays waar hij dan ook voor zou cashen. En daar ging Musicman niet in mee (ze doen geen signature lijnen van bestaande modellen), wat resulteerde in een scheiding tussen beide partijen. sindsdien zie of hoor je hem niet meer op zijn ray's.
Dat voor een groep die 500.000 euro casht op festivals....bizarre mensen, blijkt blijkbaar niet veel van die punk-rebellie over.
what fools these mortals be
Plaats reactie