Vergelijking, Yamaha TRBX305 & Ibanez SR305E

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2619
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Vergelijking, Yamaha TRBX305 & Ibanez SR305E

Bericht door jorren »

Ik keek wat rondop t web en ik zag dus de Yamaha TRBX305 & Ibanez SR305E langs komen.
Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn met deze bassen :D
Ik heb al wat maanden geen bas meer dus ik kijk weer rond.
Morris SG bass 30”
Sadowksy Metro Express 5/21 Hybrid
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Vergelijking, Yamaha TRBX305 & Ibanez SR305E

Bericht door kade »

Ik heb de Yamaha Trbx305 een tijdje gehad.
Wat op valt is dat het gevoel van de hals erg goedkoop is aangezien het lijkt op de duurdere Trb , en dat is hij ook voor de prijs van een kleine €300,00
Speel gemak is uitstekend en het geluid was thuis boven verwachting , maar eenmaal in de oefen ruimte op volle por bleek dat dus niet tot zijn recht te komen , sommige standen van de 5 way switch is niet echt duidelijk en de balans tussen B en G snaren niet ok.
Heb hem daarom vrij snel weer van de hand gedaan.
Wil je een kwalitatief goede Yamaha bas , zoek dan gerust naar een BB5000 , zijn duurder maar klinken als een klok en je hebt een instrument in handen , en geen stuk goedkoop hout :-)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Afbeelding
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2619
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Vergelijking, Yamaha TRBX305 & Ibanez SR305E

Bericht door jorren »

heb de Yamaha gedaan.
Morris SG bass 30”
Sadowksy Metro Express 5/21 Hybrid
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Plaats reactie