Beginnen met 5 snaren

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Beginnen met 5 snaren

Bericht door Rieno »

Sanders schreef:Ted Nugent speelt metal op een Gibson Byrdland, wat een typische jazzgitaar is.

ESP is geassocieerd met metal, maar je kunt in principe iedere stijl op ieder type bas spelen.
Om daar een voorbeeld bij te geven: dit stukje muziek heb ik opgenomen op een basgitaar die volgens die regels alles in zich heeft om een 'metal-bas' te moeten zijn (en lijkt op die ESP's). Actieve EMG-humbuckers, actieve (mid-boost) voorversterker, 5 snaren...en het klinkt in dit geval echt niet als metal :mrgreen:

klik
luisteren op goede speakers/koptelefoon aangeraden
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2016, 16:38

Beginnen met 5 snaren

Bericht door Gypscoprotheres »

Klinkt goed! Geen metal inderdaad, maar ik snap je punt. :)
Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2016, 16:38

Re: Beginnen met 5 snaren

Bericht door Gypscoprotheres »

Het heeft even geduurd, maar afgelopen vrijdag is het ervan gekomen: ik heb een basgitaar gekocht! :yes:
Bas.jpg
Bas.jpg (431.39 KiB) 685 keer bekeken
Het is een Ibanez Soundgear SRT905 DX geworden die ik volgens mij voor een leuke prijs op de kop heb weten te tikken. Ik ben al volop aan het oefenen met behulp van YT en een aantal apps. Wat nu nog rest is het aanschaffen van VOX Amplug Bass (die was niet op voorraad waar ik de bas heb gekocht) en met de tijd een versterker.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 915
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Beginnen met 5 snaren

Bericht door Galvanized »

Mooi ding! Daar kun je príma mee vooruit! Erg goede bassen ook.
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Beginnen met 5 snaren

Bericht door padawatje »

Mooi. Maar heb je echt 8 jaar lang gewacht alvorens de knoop door te hakken? :)
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Beginnen met 5 snaren

Bericht door Unlord »

Gaaf hoor. Kun je lekker even een uurtje bassen als je je poppenhuis zat bent! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23025
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: Beginnen met 5 snaren

Bericht door Angelo »

padawatje schreef: 18 feb 2024, 19:29 Mooi. Maar heb je echt 8 jaar lang gewacht alvorens de knoop door te hakken? :)
Als ie sneller had gewild was ie wel gitaar gaan spelen :mrgreen;
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2016, 16:38

Re: Beginnen met 5 snaren

Bericht door Gypscoprotheres »

:lol: :lol: :lol:
Ja, dat poppenhuis is misschien wel één van de oorzaken dat ik zo lang heb gewacht en Mario op de achtergrond de andere. Veel te lang uitgesteld natuurlijk en steeds andere prioriteiten gesteld. Nu ik aan het spelen ben merk ik pas hoe ik muziek maken heb gemist.
Plaats reactie