Help!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Dirkbassbobline
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2016, 12:45

Help!

Bericht door Dirkbassbobline »

Hee beste bassisten,
Ik heb onlangs een mooie nieuwe bas gekocht
Een Jackson DK2QM Pro Series Dinky
Alleen heb helemaal geen verstand van nieuwe basgitaren of waar ik naar moet kijken, dat geeft verder helemaal niks als ik maar kan spelen, nu komt me probleem
Als ik me e snaar aansla, lijkt het of me snaar de hals raakt en is geen prettig geluid, zodra ik hem in de versterker stop hoor je het niet. Beetje moeilijk uit te leggen.. :(
Mijn vraag is nu aan jullie of dat zo hoort ja of nee en hoe kan ik het verhelpen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Help!

Bericht door rich13 »

Hey Dirk,

Welkom op dit geweldige forum en gefeliciteerd met je aankoop.
Weet je zeker dat het typenummer klopt? Ik vind er alleen maar git*ren op....

Maar om antwoord te geven op je vraag: nieuwe instrumenten hebben vaak een goede afstelbeurt nodig, rechtstreeks uit de winkel stelt dat vaak niet veel voor. Het is dus verstandig er naar te laten kijken door een bedrijf, of misschien een handige forummer.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Help!

Bericht door deevit »

Kan ook heel goed een techniek ding zijn als ik het zo lees... Ga even langs een ervaren bassist (of beter nog, neem een paar lesjes), die zal je zo kunnen vertellen wat er aan de hand is.
Dirkbassbobline
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2016, 12:45

Help!

Bericht door Dirkbassbobline »

rich13 schreef:Hey Dirk,

Welkom op dit geweldige forum en gefeliciteerd met je aankoop.
Weet je zeker dat het typenummer klopt? Ik vind er alleen maar git*ren op....

Maar om antwoord te geven op je vraag: nieuwe instrumenten hebben vaak een goede afstelbeurt nodig, rechtstreeks uit de winkel stelt dat vaak niet veel voor. Het is dus verstandig er naar te laten kijken door een bedrijf, of misschien een handige forummer.
Hee sorry voor dat typenummer had de verkeerde gekopieerd haha, het is een Jackson CBXNT Concert Bass IV metallic blue!
Maar het is dus vrij normaal dat een basgitaar en nu een uit een webshop dan niet afgesteld is? Zal is gewoon langs zo een winkel gaan dan maar voordat k hem kapot maak ofzo haha
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Help!

Bericht door Joey »

Waar woon je? Misschien dat een BGF'er in de buurt je uit de brand kan helpen.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Dirkbassbobline
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2016, 12:45

Help!

Bericht door Dirkbassbobline »

Joey schreef:Waar woon je? Misschien dat een BGF'er in de buurt je uit de brand kan helpen.

Woon in Hank, vlakbij Breda
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Help!

Bericht door Rieno »

Afstelling is enorm persoonlijk en zoals deevit al aangaf nogal afhankelijk van techniek (of het gebrek daar aan). Mijn basgitaren staan vaak erg laag afgesteld, met als gevolg dat iemand die net begint met spelen bijna alleen maar gerammel tegen de frets uit het instrument krijgt. Het is dus niet zo dat een nieuwe basgitaar per definitie 'niet afgesteld' is, al kan dat wel zo zijn. Vaak is het gewoon een afstelling die niet bij je speelstijl op dat moment past :)

Neem inderdaad wat les of ga eens langs bij iemand met meer ervaring. Dan wordt al snel duidelijk of het de afstelling is, je techniek of (zoals ik verwacht) een combinatie hiervan.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Help!

Bericht door aap »

De meeste docenten kunnen ook wel je bas afstellen. Best of both worlds!
Plaats reactie