keuze hollow body basgitaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
esp
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2016, 17:00

keuze hollow body basgitaar

Bericht door esp »

Iemand bekend met vioolbassen van Vox ??

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... =mympBuyer
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

keuze hollow body basgitaar

Bericht door Sanders »

Ik dacht dat een recent forumlid een VOX bas had gekocht recentelijk. Maar door de band genomen zijn ze niet schitterend (zeer matige afwerking). Een Höfner is het betere instrument.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

keuze hollow body basgitaar

Bericht door we tigers »

Ik herinner me dat William een oude Vox had gekocht, maar ik kan het mis hebben.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

keuze hollow body basgitaar

Bericht door Droombolus »

Sanders schreef:Ik dacht dat een recent forumlid een VOX bas had gekocht recentelijk. Maar door de band genomen zijn ze niet schitterend (zeer matige afwerking). Een Höfner is het betere instrument.
Da's mijn ervaring ook. En als je dan toch voor een ouwetje van "een ander merk" wil gaan kijken zijn Eko en Klira vaak ook betere keuzes. Mijn ervaringen zijn dan wel in de 60s opgedaan, dus hoe die merken de tand des tijds doorstaan heb ik geen beeld bij ..............
Experience is the ultimate teacher
esp
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2016, 17:00

keuze hollow body basgitaar

Bericht door esp »

Sanders schreef:Ik dacht dat een recent forumlid een VOX bas had gekocht recentelijk. Maar door de band genomen zijn ze niet schitterend (zeer matige afwerking). Een Höfner is het betere instrument.
OK dank je,
goed om te weten !!
Droombolus schreef:
Sanders schreef:Ik dacht dat een recent forumlid een VOX bas had gekocht recentelijk. Maar door de band genomen zijn ze niet schitterend (zeer matige afwerking). Een Höfner is het betere instrument.
Da's mijn ervaring ook. En als je dan toch voor een ouwetje van "een ander merk" wil gaan kijken zijn Eko en Klira vaak ook betere keuzes. Mijn ervaringen zijn dan wel in de 60s opgedaan, dus hoe die merken de tand des tijds doorstaan heb ik geen beeld bij ..............
OK, ik ken Eko en Klira niet, interessant.
esp
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2016, 17:00

keuze hollow body basgitaar

Bericht door esp »

Afgelopen week heb ik mijn 2e basgitaar gekocht !! :yes:

:dance:

En het is geworden:



trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
(trommelgeroffel op een basgitaarforum, LOL :-D )

tshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh;










Een Ibanez AGB200 Violin Sunburst !!




Zoals in de eerste post gezegd, deze bas had ik tijdens vakantie uitgeprobeerd in een muziekwinkel in Den Haag.

En, heel toevallig stond er 2 weken geleden ineens eentje op marktplaats.

Uiteindelijk heb ik haar voor een HELE mooie prijs kunnen kopen !!

Ik ben er erg blij mee, het is gewoon puur toeval dat ik een 2ehandse op marktplaats tegen kwam.

Erg tof: er zitten 2 pickups op, en 3 standen (voor, achter of allebei).

Ik heb er tot nu toe nog niet veel plezier van beleefd, er is een snaar geknapt.

Gelijk weer een vraag aan jullie:

Wat zijn goede flatwound-snaren ??

Ze is trouwens 30,3 inch

Wat ik zelf al heb gevonden:

D'Addario ECB81-S Chromes Flat Wound Shortscale Bassnaren .045/.100


Deze lijken mij goed, maar als jullie betere aanraden hoor ik het natuurlijk graag.
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

keuze hollow body basgitaar

Bericht door HaveBlue »

esp schreef: Wat zijn goede flatwound-snaren ??

Ze is trouwens 30,3 inch

Wat ik zelf al heb gevonden:

D'Addario ECB81-S Chromes Flat Wound Shortscale Bassnaren .045/.100


Deze lijken mij goed, maar als jullie betere aanraden hoor ik het natuurlijk graag.
Persoonlijk vind ik Chromes goed klinken op de instrumenten die ik er mee besnaard heb. Veilige keus en waar voor je geld. Een avondje youtube.com met een goede koptelefoon geeft je overigens een prima beeld van de klankkleur van verschillende flats. NB: ik weet uit ervaring met de AGB205 dat deze (vanwege de layout van de brug en het tailpiece) ondanks 30" mensuur toch *longscale* snaren moet hebben.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

keuze hollow body basgitaar

Bericht door Hans58 »

Ik heb op mijn Höfner vioolbas de Pyramid Gold snaren liggen. Iets duurder dan Chromes, maar wel heel geschikt voor deze bas. Klinken heel evenwichtig en halen perfekt het specifieke karakter van de bas naar voren. Ik ben er erg content mee.
Wel even opletten of ze ook op jouw Ibanez kunnen. Thomann vermeldt apart dat deze set wel specifiek geschikt is voor de Höfner maar niet voor de Harley Bentons. Mocht je zoiets willen dan is vooraf even informeren wel aan te raden want het is zonde als je iets bestelt waar je achteraf niks aan blijkt te hebben.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
esp
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2016, 17:00

keuze hollow body basgitaar

Bericht door esp »

HaveBlue schreef:NB: ik weet uit ervaring met de AGB205 dat deze (vanwege de layout van de brug en het tailpiece) ondanks 30" mensuur toch *longscale* snaren moet hebben.
Hans58 schreef:Mocht je zoiets willen dan is vooraf even informeren wel aan te raden want het is zonde als je iets bestelt waar je achteraf niks aan blijkt te hebben.
Bedankt voor de waarschuwingen, maar die zijn helaas te laat.

Omdat het even duurde voordat ik hier reacties kreeg, had ik al de D'Addario ECB81-S Chromes Flat Wound Shortscale Bassnaren .045/.100 besteld bij een webshop...

En ja, ze waren te kort.

Ik heb vanavond met de webshop gebeld, ik mag ze gelukkig terug sturen, en omruilen voor hetzelfde type snaren, alleen dan voor long-scale.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

keuze hollow body basgitaar

Bericht door Hans58 »

Da's dan netjes opgelost. Het is mij ook een keer overkomen met mijn Eastwood hollowbody bas, vandaar. Gelukkig kon ik het toen aangeschafte setje wel kwijt op een andere shortscale bas.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie