keuze hollow body basgitaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
esp
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2016, 17:00

keuze hollow body basgitaar

Bericht door esp »

Beste iedereen,

Ik speel bijna 1 jaar basgitaar,
ik ben een beginner.

Inmiddels ben ik zover dat ik een 2e basgitaar wil kopen.
Deze zomer ben ik tijdens vakantie in 2 verschillende muziekwinkels geweest,
en daardoor ben ik er achter gekomen dat mijn voorkeur een
hollow body is, het liefst een short-scale.

De basgitaren die ik heb uitgeprobeerd zijn:

- Hofner HI-BB Ignition Violin Bass Black
- Ibanez AGB200 (uit de Artcore series)

Nu woon ik in Drenthe, hier in de buurt zijn zo goed als geen hollow bodies uit te proberen bij muziekwinkels.

Er zijn genoeg webshops, maar een ervaren bassist zei tegen mij dat ik geen bas moet kopen die ik niet zelf uitgeprobeerd heb.
Maar zoals gezegd, ik heb hier in de buurt vrijwel geen mogelijkheid om er 1 uit te testen...

Inmiddels heb ik wel een lijstje met basgitaren die mij mooi lijken, maar behalve de bovengenoemde bassen heb ik deze helaas niet kunnen uitproberen (omdat de winkels erg ver bij mij uit de buurt zijn).

Het gaat om de volgende:

- FENDER CORONADO BASS
- IBANEZ AFB200 SUNSET RED
- Ibanez AGBV200A-TCL
- HAGSTROM VIKING BAS
- EPIPHONE VIOLA BASS
- Eastwood Guitars Classic 4

(en de eerder genoemde bassen)

Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn over deze bassen.

En, wat raden jullie mij aan te doen ?
4 uur reizen om maar even een basgitaar uit te testen (en als ie gerepareerd/onderhouden moet worden, zit je steeds met de afstand) ?
Edit: ik heb geen auto dus moet alles met het OV doen
Of bestellen jullie jullie basgitaren ook wel eens online, zonder deze van te voren uit te hebben geprobeerd ?

Groeten,

esp
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26351
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

keuze hollow body basgitaar

Bericht door Hans58 »