Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Schietschijfje
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 mar 2016, 13:44

Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door Schietschijfje »

Beste BGFers,

Ik ben van plan om mijn collectie uit te breiden met een jazz bass.
ik heb de keuzes beperkt tot een G&L JB2 tribute, een Squier Classic Vibe of een Squier Vintage Modified.

Wat is het verschil tussen de CV series en de VM series? (Geluid, gevoel en bouwkwaliteit)



Schietschijfje
Lakeland Skyline DJ4 /Sadowksy preamp & Sadowsky jazz pups / La Bella 760FL
G&L L2000 Tribute / DR Lo Riders
Harley Benton Harley Benton JB-40FL Fretless / La Bella 760FS
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door Lacertus »

Ongezien zou ik voor de G&L gaan.
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Schietschijfje
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 mar 2016, 13:44

Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door Schietschijfje »

De G&L heeft idd de voorkeur, ben zeer tevreden met m'n L2000 trib.
Echter hoor/lees ik goede dingen over beide Squier series. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen hier op BGF met beide series.
Lakeland Skyline DJ4 /Sadowksy preamp & Sadowsky jazz pups / La Bella 760FL
G&L L2000 Tribute / DR Lo Riders
Harley Benton Harley Benton JB-40FL Fretless / La Bella 760FS
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door MagicOnion »

Ik heb een CV telecaster en VM telecaster gehad, over de/een G&L kan ik niets zeggen. Wel vond ik de CV tele qua bouw, afwerking, gevoel en klank stukken beter dan de VM, die laatste moest ik heel vaak bijstemmen, voelde ruw aan, en was (als je wat beter keek) veel minder goed afgewerkt.

Voor de rest vind ik ook dat de CV's veel beter dan de VM's zijn, maar dat is dan mijn oordeel op basis van de instrumenten die ik in winkels in m'n handen heb gehad.

Maar ga, in je uiteindelijke keuze, gewoon op je gevoel af! :)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door Hans58 »

Van de Jazzbassen weet ik het niet, maar ik heb zowel een VM als een CV Precision gehad. En hoewel de VM zeker waar voor zijn geld biedt sla ik ook bij de P-bassen de CV serie hoger aan. Al met al voelt de bas net wat beter aan en mij beviel het geluid ook beter. Waar de VM wat boemerig was in het laag was de CV evenwichtiger, gedefinieerder en puntig genoeg om ook met flatwounds lekker in de mix te liggen.
De halsafwerking bij de VM is met satijnlak gedaan; bij de CV was dat "ouderwets" donker getinte hoogglanslak. Zelf vind ik dat mooier en kwa speelgemak maakt het me niet uit; vrijwel al mijn bassen hebben dat op 1 of andere manier. Maar veel bassisten vinden die hoogglansafwerking vaak wat "plakkerig" aanvoelen. Kwestie van smaak.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door Galvanized »

Ii heb een vm jazz gehad en die klonk beter dan de fender jazz mex die ik kort daarna had. De cv P serie heb ik echter ook als heel goed ervaren. Maar met een jazz geen ervaring, evenals met g&l.
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door Madame Clapotis »

Wist niet wat beter was: een oud topic bovenhalen of zelf een kort nieuw draadje starten.
Mijn vraag:
Worden de Classic Vibes nog gemaakt? Op de website van Squier zijn ze nog wel te vinden, maar Europese (web)-winkels hebben ze nauwelijks nog in stock. Wou er eens een bespeeld hebben naast een Sire MM V7, in de zoektocht naar een budget vijfsnaar jazzbas.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door padawatje »

Ik denk niet dat er ooit een vijfsnarige ClassicVibe Jazz geweest is
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door Madame Clapotis »

...ook goed om weten :D
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door BassAgent »

Nee, want dat is niet Classic ;) Vijfsnaar VM Jazzen zijn er wel. Totaal ander beestje dan die Sires trouwens.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Re: Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door Steeferdesteef »

Ik heb onlangs een 5-snaar gekocht, een BBN5 II. Daarvoor heb ik wel een aantal Squier 5-snaren Jazzen getest.
Ik vond de VM niet super. Beetje wisselend qua feel en bespeelbaarheid. De Affinity V Jazz daarentegen viel me heel erg mee.
Deze man zegt er ook iets over:
https://www.youtube.com/watch?v=PQh4QyAQMoc
Ik vind de huidige Chinese Squiers echt goed voor het geld. De VM (Indonesia?) wisselend.

Hier op het Forum aangeboden: viewtopic.php?f=2&t=69925
Is volgens mij een VM, wel mooi (behalve dat tekeningetje).
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door Thunder »

Volgens mij heeft de VM gaandeweg wat aanpassingen ondergaan. Ik las iets over andere lak op de hals, pickups met of zonder opschrift, drie ipv twee delen hout voor de body. Bij de 70 jazz althans, het onderwerp van die tekst. Geen idee of dat wat uitmaakt, maar het kan qua indruk dus wellicht wat uitmaken of je een vroege of een latere hebt (here we go again...).

Ik heb zelf een VM '70 Natural bij mijn vriendin staan (voor als ik daar eens niet in de tuin hoef te werken) en die zit keurig in elkaar en klinkt prima. Maar op één of andere manier ziet ie er wel echt uit als een bas van 350 euro. Moeilijk te zeggen waarom. Misschien heeft het iets te maken heeft met de bindings en blocks op de hals die wat budget overkomen want zoals gezegd, qua afwerking is er echt niets op het instrument aan te merken.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Squier Classic Vibe of Vintage Modified

Bericht door Madame Clapotis »

Dank voor de input, allemaal nuttige reacties!
De VM en de Sire kon ik naast elkaar proberen, en dan ging de voorkeur zonder veel twijfel naar de Sire, zowel in klank als bespeelbaarheid. Omdat ik eerder al hoorde over de degelijke kwaliteit van de CV-reeks tov de VM was ik dus benieuwd of de CV de Sire meer zou benaderen. Maar, geen CV vijfsnaren dus.

Hidde, in wat verschillen de VN en de Sire nog zoal, volgens jou? 't Zijn mijn eerste stappen in de jazzbaswereld...
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Plaats reactie