Batterij probleem Warwick Thumb

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Batterij probleem Warwick Thumb

Bericht door xRubenator »

Beste BGF'ers,

Ik heb al een tijdje het probleem dat de batterij van mijn Warwick Thumb erg snel leeg loopt.
Ik trek de instrumentkabel altijd uit na het spelen, dus daar kan het niet aan liggen. Als ik tijdens de repetitie een nieuwe batterij steek, en ik pak hem de volgende keer weer uit zijn zak is de batterij al weer leeg.

Iemand enig idee waar ik kan beginnen zoeken?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Ruben
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Batterij probleem Warwick Thumb

Bericht door Rieno »

Als je kabel er niet in zit, is er geen gesloten stroomlus en zou je batterij niet leeg moeten lopen; nu is die er dus wel. Ergens ligt dus een verbinding naar aarde die er niet hoort te zijn...als dit eerst niet zo was, zal er dus ergens een draadje of verbinding tegen een andere verbinding liggen. Kan wel eens gebeuren als bijvoorbeeld twee soldeerverbindingen dicht bij elkaar liggen en bij het verwisselen van de batterij per ongeluk tegen elkaar gedrukt zijn.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Batterij probleem Warwick Thumb

Bericht door Lacertus »

Meestal duwt de jack plug een metalen lipje tegen een ander metalen lipje waardoor de bas 'AAN' gaat. Het kan zijn dat deze een van deze lipjes wat verbogen is en zedus altijd contact maken. Dat is eenvoudig te meten met een weerstandsmeter. Een van de lipjes wat verbuigen kan het probleem verhelpen.
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
xRubenator
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:44

Batterij probleem Warwick Thumb

Bericht door xRubenator »

Hartelijk dank voor de snelle reacties!
Ga ik dit weekend eens proberen.
LowLife
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2015, 13:00

Batterij probleem Warwick Thumb

Bericht door LowLife »

Volgens mij lopen de batterijen bij de originele MEC preamps heel snel leeg. De batterij in mijn Thumb ging veel langer mee met een EMG pre, die ook nog eens minder "fizzy" hoog gaf.
Plaats reactie