Jullie mening en ideeën nodig

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
M.H.
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2016, 14:46

Jullie mening en ideeën nodig

Bericht door M.H. »

Hallo,
Allereerst, ik ben nieuw op dit forum, dus gegroet iedereen :)
Ik heb een vraag, namelijk welke basgitaar ik moet kopen. Ik heb al veel op internet gekeken en aan mensen gevraagd die zelf gitaar spelen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik hoef niet meteen het duurste van het duurste, ik ben namelijk nog een beginner. Wel weet ik dat ik een passieve, longscale -bass wil. Qua prijs wil ik maximaal €200 uitgeven (ik heb al een versterker). Ik bedoel dus ook bijvoorbeeld een wat duurdere gitaar die dan op Marktplaats bijvoorbeeld rond de €200 kost. Zouden jullie ideeën en/of tips hebben voor een gitaar? Ik las dat Ibanez, Fender en Squier goede merken waren.

Ps. Ik heb mijn oog ook nog laten vallen op de Dean Playmate Edge 09 bas. Wat denken jullie hiervan? Ik kan hem voor €65 ophalen in de buurt.

Ik hoor het graag!
Groetjes,
Laatst gewijzigd door M.H. op 29 sep 2016, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Jullie mening en ideeën nodig

Bericht door Green Goblin »

Ophalen en lekker gaan spelen.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Jullie mening en ideeën nodig

Bericht door Rieno »

Zeker in het allereerste begin moet je eigenlijk gewoon een goedkope maar goed in elkaar zittende bas kopen :) Zo'n Dean doet z'n werk prima en als je dan toch besluit er weer mee te stoppen; geen groot verlies.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
M.H.
Berichten: 3