Dingwall af laten stellen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
ThePerroid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jan 2013, 18:59

Dingwall af laten stellen

Bericht door ThePerroid »

Hi BGF'ers,

Binnenkort komt een vriend van mij naar Amsterdam gevlogen en hij neemt zijn Dingwall ABZ5 mee. Nu vroeg hij mij of er in Amsterdam of dicht in de buurt van Amsterdam een basgitaartech zit die verstand heeft van Dingwalls en aangezien ikzelf geeeeen idee hebt vroeg ik mij af of jullie toevallig een adresje of techneut aan kunnen bevelen die niet bang zijn van die fanned frets.

Alvast heel erg bedankt!


-Perry
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Dingwall af laten stellen

Bericht door Jimb »

Het afstellen van een Dingwall is niet anders dan het afstellen van enig andere bas, lijkt me sterk dat daar een guitartech van af zou schrikken (En anders is het sowieso een prutser :mrgreen: )

Maar ik kom gemiddeld maar 0.5 keer per jaar in Amsterdam, dus daar kan ik je helaas niet mee verder helpen
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Dingwall af laten stellen

Bericht door Kaasknaap »

Precies wat Jimb zegt. Afstellen is helemaan niet anders vanwege de fanned frets. Dat maakt niet zoveel uit.

Dat doet me wel aan iets semi-relevants denken: Wat nu als je je frets moet afvlakken? Dat moet een rot klusje zijn :shock:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Dingwall af laten stellen

Bericht door Rieno »

Volgens mij is dat niets anders dan een 'normale' nek hoor..je hebt gewoon een lang blok om te vlakken en de hoogte van de frets verandert verder ook niet..ik neem aan dat de radius gelijk blijft.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Dingwall af laten stellen

Bericht door Jimb »

Rieno schreef:..ik neem aan dat de radius gelijk blijft.
Alle modellen behalve de combustion hebben een compound radius (radius bij de kop is dus kleiner dan aan de body zijde). De ABZ dus ook, maar ook hier weer: Dat werkt hetzelfde als bij een normale compund hals ;)
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
ThePerroid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jan 2013, 18:59

Dingwall af laten stellen

Bericht door ThePerroid »

Ahaa,

Dan ga ik gewoon op zoek naar een tech hier in de buurt. In ieder geval heel erg bedankt! Moet vast wel goedkomen.
Mochten jullie nog goede techs in Amsterdam weten dan hoor ik het graag.

-Perry
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Dingwall af laten stellen

Bericht door rsint »

"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Plaats reactie