(Kala) U Bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

(Kala) U Bass

Bericht door rensbass »

Wie heeft er 1, en wat voor?
K lijkt me een erg leuk instrument, alleen zou ik wat meer meningen willen hebben over welke aan te schaffen. Tot dusver neig ik naar de goedkopere rumbler of de acacia u bass.
Of misschien wel een harley benton, of kan ik daar beter maar vandaan blijven....
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

(Kala) U Bass

Bericht door blablas »

Harley Benton. :mrgreen:
Afbeelding
Maar zonder dollen, niets mis met Harley Benton, die op de foto sneuvelde niet doordat hij slecht was gebouwd maar door mijn woede aanval tijdens het snaren wisselen naar verkeerde snaren (eigenwijze eikel... ik wilde er Kala snaren op zetten en die bleken te dik voor de tuners en bleven niet goed zitten).
De foto geeft echter wel enig idee van de constructie en hoe het is uitgevoerd, was best goed zeker gezien de lage prijs dat die dingen kosten.

Koop er wel een set Aquila 91U Thunder Reds bij, die gaan er op zonder problemen en zijn veel beter dan de standaard elastieken die er op zitten.
Ze hebben tegenwoordig ook een ander pickup-preamp systeem, het oude systeem was niet slecht qua geluid maar had een erg lage output. Heb (nog) geen idee hoe goed of slecht die nieuwe is.

Ga er binnenkort weer één bestellen want ik mis die "little bastard" toch wel.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

(Kala) U Bass

Bericht door gilles »

:mrgreen: zelfbouwprojectje, blablas?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

(Kala) U Bass

Bericht door Hans58 »

"Alles wat me niet bevalt kan ik kapot slaan" :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

(Kala) U Bass

Bericht door rensbass »

:lol: k had m inderdaad voorbij zien komen. T scheelt echt een slok met de Kala's waar de rumble dan weer een beetje in t midden zit.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

(Kala) U Bass

Bericht door blablas »

gilles schreef: :mrgreen: zelfbouwprojectje, blablas?
Misschien ooit met de rest onderdelen. :jaaaaa:
Hangt er een beetje vanaf of het lukt een uke-bas plank uit China (AliExpress) over te laten komen. Dit gaat nogal moeizaam maar er zit vooruitgang in.
Hans58 schreef:"Alles wat me niet bevalt kan ik kapot slaan" :D
Dat is ook een vorm van aanpassen! :lol:
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

(Kala) U Bass

Bericht door we tigers »

Ik heb er een. Een van de allereerste; die heb ik toen nog uit Engeland laten overkomen. Massief mahonie. Grote klank, maar qua spel wel even wennen vanwege de korte mensuur en de dikke snaren. Soms denk ik er wel eens over na om hem weg te doen; speel er nog maar weinig op. Ik heb er een review over geschreven. Hier op bgf:
viewtopic.php?f=7&t=35747
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

(Kala) U Bass

Bericht door rensbass »

Na veel wikken en wegen, zojuist een kala acasia u bass besteld. Ben benieuwd!!!
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

(Kala) U Bass

Bericht door Gerko »

Solid of akoestisch?
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

(Kala) U Bass

Bericht door rensbass »

Akoestisch, erg leuk ding, enorme fun-factor. Moet alleen nog ns een mini-versterkertje aanschaffen voor wat akoestische sets aan te kunnen.
Failure is always an option.
Plaats reactie