Passieve 5 snaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Passieve 5 snaar

Bericht door aap »

jelles schreef:Veel van die bassen gaan uit van een actief systeem, wat eventueel ook passief gebruikt kan worden. Sadowsky zeker over nagedacht, maar ook actief. Vd End, goeie tip maar zelfde verhaal.

Lastig nog dit :facepalm:
Lakland Darryl Jones is 35 inch. Andere passieve lakland zijn allemaal 35 inch voor de 5 snaar. https://www.lakland.com/dj.htm
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Passieve 5 snaar

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Passieve 5 snaar

Bericht door Muziekschuur »

Waarom een 35 inch bas? De Squier Precision 5 is passief. Maar 34 inch....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Passieve 5 snaar

Bericht door Muziekschuur »

In de Yamaha BB series bassen zijn veel modellen gemaakt. Zit daar geen 35 inch schaal model tussen?

De Yamaha TRB1005 is misschien een aan te raden bas. Of een van de nieuwere modellen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Passieve 5 snaar

Bericht door jelles »

Waarom een 35 inch, staat ergens in bericht nr 3 op pagina 1.

En mn Lakland inruilen voor een Squier of Dean lijkt me geen slimme move. Kwalitatief wil ik er op vooruit en ik denk niet dat een nieuwe Squier P me het speelplezier gaat brengen waar ik naar op zoek ben ;)

Long story short, toch centjes opzij voor een Mike Lull / Stenback..
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Passieve 5 snaar

Bericht door Muziekschuur »

Peavey Cirrus zou kunnen. & de Yamaha's. En Warwick niet te vergeten!

Ik heb een Dean Q Edge 6. Dat is geen goedkope bas als in kwaliteit. Ik betaalde 700 euro voor de bas. Maar... actieve eq. Wat niet voor iedereen is.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Passieve 5 snaar

Bericht door jelles »

Muziekschuur schreef:Peavey Cirrus zou kunnen. & de Yamaha's. En Warwick niet te vergeten!
Ik ben dus op zoek naar een bas, die kwalitatief beter is dan mn Lakland en passief. Ik zoek niet koste wat 't kost een passieve 5 snaar.. Niks ten nadele van Peavey, Yamaha of wat dan ook maar dat lijken me geen kandidaten die zich meten met een Lull (-achtig).
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Passieve 5 snaar

Bericht door HNZ »

De AndreVanderEnd JB5 Super Vintage is passief met een 35" mensuur èn is goed te betalen: https://www.vanderend.nl/jb5-vintage/

Afbeelding
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Passieve 5 snaar

Bericht door jelles »

HNZ schreef:De AndreVanderEnd JB5 Super Vintage is passief met een 35" mensuur èn is goed te betalen: https://www.vanderend.nl/jb5-vintage/

Afbeelding
Goeie! Zelf ook ervaring mee toevallig?
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Passieve 5 snaar

Bericht door HNZ »

Alleen met viersnarige. SUPER instrumenten. André van der End is op de een of andere manier (hoe weet ik niet) een meester in het bij elkaar vinden van de juiste stukken hout voor body en hals. Z'n instrumenten spelen als boter en klinken top. Als het door jou gewenste instrument moet worden gebouwd, dan kun je je wensen qua klank kenbaar maken en dan zoekt André daar de juiste combi van houtsoorten en elementen voor bij elkaar.
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Passieve 5 snaar

Bericht door jelles »

HNZ schreef:Alleen met viersnarige. SUPER instrumenten. André van der End is op de een of andere manier (hoe weet ik niet) een meester in het bij elkaar vinden van de juiste stukken hout voor body en hals. Z'n instrumenten spelen als boter en klinken top. Als het door jou gewenste instrument moet worden gebouwd, dan kun je je wensen qua klank kenbaar maken en dan zoekt André daar de juiste combi van houtsoorten en elementen voor bij elkaar.
Cool! Gaat zeker op het lijstje, thanks!
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Passieve 5 snaar

Bericht door BassAgent »

HNZ schreef:Alleen met viersnarige. SUPER instrumenten. André van der End is op de een of andere manier (hoe weet ik niet) een meester in het bij elkaar vinden van de juiste stukken hout voor body en hals. Z'n instrumenten spelen als boter en klinken top. Als het door jou gewenste instrument moet worden gebouwd, dan kun je je wensen qua klank kenbaar maken en dan zoekt André daar de juiste combi van houtsoorten en elementen voor bij elkaar.
Mee eens! Maar toch klinkt je hele openingspost alsof je eigenlijk een Bebop wil maar "bang" bent voor de mensuur. Nergens voor nodig: mijn Bebop is echt een stuk tighter dan de 35" Lakland 55-60 die ik had :)

En een Bebop heb je echt véél sneller dan een v/d End
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Passieve 5 snaar

Bericht door VanderVeen »

En Sander kan volgens mij best een 35" maken. No problem, denk.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Passieve 5 snaar

Bericht door basloze fret »

BassAgent schreef: Maar toch klinkt je hele openingspost alsof je eigenlijk een Bebop wil maar "bang" bent voor de mensuur]
Ik denk dat zo'n Van de End zeker van het zelfde niveau is als een Bebop. Bovenstaande lijkt er zelfs als twee druppels water op. Lijkt me ongeveer hetzelfde qua klank ook.

Aan OP: er zijn zoveel actieve bassen die je passief kan schakelen. Het is maar een kleine moeite om dat knopje om te zetten. Dit vergroot je keuze aanzienlijk. Waarom perse een passieve als het zo moeilijk is om deze te vinden?
En wat vind je minder aan de Lakland die je hebt?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Passieve 5 snaar

Bericht door BassAgent »

basloze fret schreef:
BassAgent schreef: Maar toch klinkt je hele openingspost alsof je eigenlijk een Bebop wil maar "bang" bent voor de mensuur]
Ik denk dat zo'n Van de End zeker van het zelfde niveau is als een Bebop. Bovenstaande lijkt er zelfs als twee druppels water op. Lijkt me ongeveer hetzelfde qua klank ook.
Agreed! Ik bedoelde ook niet te zeggen dat een Bebop beter zou zijn dan een v/d End, maar de specs die de OP noemt ijn precies die van een standaard Bebop ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie