Passieve 5 snaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Passieve 5 snaar

Bericht door Muziekschuur »

Dan zou ik zeker een Warwick testen. Ze maken zeer hoogwaardige bassen. Ik heb de fabriek bezocht (2x) en een flink aantal bespeeld.

https://www.warwick.de/en/Warwick---Prod ... tures.html

De Warwick Thumb is 35 inch en echt die sound.....!!!



In de video wordt 34" scale genoemd. Op de website staat 35 inch. Ik neem aan dat beiden mogelijk zijn in de custom shop.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Passieve 5 snaar

Bericht door deevit »

Standaard is 34", bas is actief en TS geeft aan geen interesse te hebben in Warwicks.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Passieve 5 snaar

Bericht door VanderVeen »

Én hij wil een JAZZbas.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8204
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Passieve 5 snaar

Bericht door Peachabell »

Wat jaartjes terug was ik op zoek naar een passieve 5 snaar.
M'n oog was op een een Squier Affinity Jazz V gevallen, die ik uit ging proberen bij een lokale gitaarwinkel.
Ik was er niet van onder de indruk, de verkoper liet me ter vergelijk een actieve Mexicaanse 5 snaar Fender proberen.
Die vond ik z'n ruim € 800,- ook niet waard.

Uiteindelijk heb ik een 2de hands fretloze Yamaha BBN 5II n overgenomen.
Dat vond ik uiteindelijk een betere bas dan de Squier.

Afbeelding
Zoiets, maar dan fretloos.
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Passieve 5 snaar

Bericht door Erikx »

Bij Sandberg is volgens mij ook alles zo'n beetje mogelijk qua 34/35 inch en actief/passief. Staat misschien niet allemaal op hun site, maar in principe kan daar alles zonder gekke prijzen. (een paar jaar geleden tenminste nog wel)
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Passieve 5 snaar

Bericht door deevit »

Ik was gister bij Musik Produktiv en heb daar op een Lakland DJ 5 gespeeld. Qua feel en zeker hals kwam het erg overeen met de 55-01/2 modellen. Is dat niet een logische keuze?
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Passieve 5 snaar

Bericht door Buster »

jelles schreef:... Lakland 5501, dat is in essentie wat ik zoek alleen kwalitatief houdt het niet over. Ik speel vrijwel elke dag dus duurzaamheid is wel iets belangrijks. ....
Aldus de topic starter. Ik denk: als het goed genoeg is voor Phaedra Kwant......
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Passieve 5 snaar

Bericht door BassAgent »

Phaedra speelt op een Amerikaanse 55-94 he ;) En een Bebop trouwens, maar dat terzijde :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Passieve 5 snaar

Bericht door jelles »

Dusdat.. 5501 is een goeie bas maar een 55-94 is wel écht een eind beter.

Anyway, ik hou meer van de passieve sound dan van de actieve en inmiddels met Hidde (aka BassAgent) contact gehad over een proefrit op zijn Bebop. Vandaar ook dat ik op zoek ben naar een passieve bas, en niet eentje die actief is om later weer passief te maken :)

Gelukkig valt over smaak niet te twisten, en weet ik goed wat ik wil qua sound, looks en bespeelbaarheid. Ieder z'n meug, dit is nou eenmaal de mijne ;)
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Passieve 5 snaar

Bericht door HNZ »

JUIST!
Gebruikersavatar
nusti
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 nov 2015, 21:34

Passieve 5 snaar

Bericht door nusti »

Toevallig net 1 gebouwd voor mezelf. Is gebaseerd op een fender jazz 5 is 35" en heeft 19mm spacing. Ik heb er alleen een p-j van gemaakt. Speelt best lekker :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2179
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Passieve 5 snaar

Bericht door Goose »

Je hebt een Lakland Skyline. Ooit wel eens een oude USA geprobeert? Ik weet niet hoe de nieuwe zijn qua elektronica. Maar mijn USA uit 1999 heeft elektronica die wat anders zijn dan andere "actieve" bassen. Bij "normale" actieve bassen het je actieve pickups met actieve toonregeling en een actieve uitgang (ik meen dat dat dan laag ohmig is, correct me if I'm wrong). De elektronica van mijn 55-94 is passive pickups, actieve toonregeling en een passive uitgang (hoog ohmig, net als bij een passieve bas). En als je de volume knop uittrekt is het hele toon gebeuren eruit gehaald.
Dus als je je Lakland wel lekker vindt spelen zou een USA misschien iets zijn.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Passieve 5 snaar

Bericht door jelles »

Goose schreef:Je hebt een Lakland Skyline. Ooit wel eens een oude USA geprobeert? Ik weet niet hoe de nieuwe zijn qua elektronica. Maar mijn USA uit 1999 heeft elektronica die wat anders zijn dan andere "actieve" bassen. Bij "normale" actieve bassen het je actieve pickups met actieve toonregeling en een actieve uitgang (ik meen dat dat dan laag ohmig is, correct me if I'm wrong). De elektronica van mijn 55-94 is passive pickups, actieve toonregeling en een passive uitgang (hoog ohmig, net als bij een passieve bas). En als je de volume knop uittrekt is het hele toon gebeuren eruit gehaald.
Dus als je je Lakland wel lekker vindt spelen zou een USA misschien iets zijn.
Werkt je bas dan ook zonder batterij..? Dat doet die van mij niet maar die zal dan inderdaad anders in elkaar zitten qua elektronica.
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2179
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Passieve 5 snaar

Bericht door Goose »

Ja. Als de batterij op is kan ik gewoon de volume knop uit trekken en doorgaan. Je zou natuurlijk ook je elektronica kunnen vervangen van je bas. Dat is dan weer een stuk goedkopen dan een nieuwe bas.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Passieve 5 snaar

Bericht door jelles »

Goose schreef:Ja. Als de batterij op is kan ik gewoon de volume knop uit trekken en doorgaan. Je zou natuurlijk ook je elektronica kunnen vervangen van je bas. Dat is dan weer een stuk goedkopen dan een nieuwe bas.
Daar heb ik ook over na zitten denken. Alles eruit, passieve pickups en een OBP1/2/3 whatever. Alleen soundwise blijf ik dan weer wat verder weg van de traditionele jazzbass.
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Plaats reactie