Squier Vintage Modified Jaguar Bass Special

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
dmvanmuijlwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2016, 10:13

Squier Vintage Modified Jaguar Bass Special

Bericht door dmvanmuijlwijk »

Een hele mond vol, maar ik heb veel plezier van mn Squier Vintage Modified Jaguar Bass Special. Ooit een keer van marktplaats gekocht, 1 keertje nieuwe roundwounds erop gezet en best een paar optredens mee gedaan. Meer niet.

Nu wil ik hem toch een beetje upgraden, het liefst wil ik er wat meer een Motown geluid uit proberen te halen. Ik ga er denk flatwounds opgooien, maar hiernaast heb ik er weinig verstand van hoe je zo'n lekker old skool geluid kan krijgen, bijv door de elementen te vervangen.

Heeft er iemand verstand/ervaring met het creëeren van zo'n lekker geluid? Of is iemand nog meer in het bezit van een (wellicht ge-upgrade) Jaguar?
Bijlagen
jag.jpg
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Squier Vintage Modified Jaguar Bass Special

Bericht door PMJ »

Voor een echte oldschool sound zou je met flatwounds al een heel eind moeten komen. Je kan ook nog een stuk schuim onder de snaren proppen (bij de brug) voor demping. Je elementen vervangen kan wel veel verschil in geluid geven, maar roundwounds vervangen door flatwounds gaat meer met je sound doen.
Gebruikersavatar
nusti
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 nov 2015, 21:34

Squier Vintage Modified Jaguar Bass Special

Bericht door nusti »

ik heb er toevallig vorige week een gekocht. Ik heb er flatwounds opzitten en de pre-amp eruit gegooid en 250k pots erin gezet. Klinkt een heel stuk beter.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Squier Vintage Modified Jaguar Bass Special

Bericht door clover4 »

Flatwounds doen het meeste inderdaad. Daarnaast kreeg ik een lekkere old skool sound door met een plectrum te spelen en te dempen met mijn handpalm. Maar het is een kwestie van proberen wat je het beste ligt natuurlijk.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Plaats reactie