Fender JP90 brug

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Fender JP90 brug

Bericht door kade »

Goeiendag.

Ik heb afgelopen week een Fender JP90 gekocht , het is mijn bedoeling om deze wat op te knappen en evt door te verkopen/ruilen.
Nu heb ik gisteren alvast nieuwe snaren er op gezet en toen kwam ik erachter dat 1 brugzadeltje geen afstelboutje en veertje had.
Nu kan ik die wel gaan bestellen maar de vraag is zijn het standaard usa fender boutjes of kan het afwijkende maten zijn.

Gr.Kade
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10848
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Fender JP90 brug

Bericht door Joey »

De JP90 heeft een normale Fender brug, dus daar kun je gewoon normale schroefjes voor bestellen.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Fender JP90 brug

Bericht door kade »

Joey schreef:De JP90 heeft een normale Fender brug, dus daar kun je gewoon normale schroefjes voor bestellen.
Tnx
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Fender JP90 brug

Bericht door kade »

ook enig idee welke potmeter , de volume kraakt en valt halverwege het draaien weg?
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Fender JP90 brug

Bericht door RedNeckBBQ »

In het geval van een krakende potmeter moet je hem heel vaak heen en weer bewegen (aan en uitdraaien) totdat het gekraak weg is.

Dit komt door het te weinig gebruiken van de potmeter.

Als dit niet de oplossing is zou ik pas gaan denken aan het vervangen van de potmeter.
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Fender JP90 brug

Bericht door PMJ »

Dat werkt meestal inderdaad.

En anders kun je hem vervangen voor een degelijke potmeter met dezelfde waarde (250k lin?).
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Fender JP90 brug

Bericht door kade »

Werkt voor geen meter meer , ga een nieuwe bestellen , 500K zit er volgens schema in.
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Re: Fender JP90 brug

Bericht door kade »

Nog een kleine update , de JP voorzien van potmetertje en een afstelboutje van een zadeltje.
Heb de hals netjes en zuiver af laten stellen.Alleen rest mij nog een andere slagplaat omdat deze gescheurd is bij de input.
Nieuwe snaren erop en mee naar het oefenhok.
Ik heb sindsdien geen andere bas meer meegenomen , het P element ronkt mooi en prikt mooi door de mix.
Het verkopen of ruilen stel ik nog maar eventjes uit , ben onder de indruk van het geluid

Afbeelding
Plaats reactie