Vervangen element OLP basgitaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
sbroer
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2017, 16:57

Vervangen element OLP basgitaar

Bericht door sbroer »

Ik heb een OLP MM2 4 snarige basgitaar als reserve gitaar. Ik wil deze voorzien van een ander beter element.
Heeft iemand tips, welk element kan ik het best kopen zodat het ook echt een verbetering qua geluid wordt?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Vervangen element OLP basgitaar

Bericht door Sjtevel 1984 »

Wat voor geluid zoek je? Wat vind jij beter?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Vervangen element OLP basgitaar

Bericht door Digidesign »

Het element in mijn OLP is echt goed. Heb em eigenlijk altijd actief gebruikt, misschien eens een pre amp in (laten) bouwen?

Het heeft niet de agressieve sound van een stingray maar toch echt wel heel bruikbaar
Haico

Vervangen element OLP basgitaar

Bericht door Haico »

Defineer "ander beter geluid"?

Ik vind het element niet de zwakste schakel. De standaard VVT schakeling met die 0.1 uF cap maakt er en doffe boel van. Dat was mijn probleem met de bas. Ik zou er een serie/parallel switch in maken. (Of als experiment het element in serie aansluiten en wellicht permanent zo laten?). In serie gaat het element veel dikker klinken. Vette knor ook. Goed voor fingerstyle.
Hetzelfde met de condensator. Eruit of een lagere waarde. Gooit het hoog meer open.

Vervolgens heb ik er een preamp in gezet. Toen was ik tevreden. Gewoon een 2EQ preamp. :)
Plaats reactie