Schecter does it: CV BASS!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door HNZ »

In het filmpje van de bassist komt een medium scale bas van John Page guitars voorbij. De bas heeft een dubbele J-pu die schakelbaar is als dubbel J, twee maal enkel J en als P bass pu. Slim en handig, behalve dat die bas zo rond de €5000 moet gaan kosten.

Het merk Schecter komt nu met de CV serie bassen. "gewone" long scale bassen - 34" voor de IV string en 35" voor de V string - met een dubbele pu die er beide uitzien als een P-bass brick, maar in feite een dubbele split J pu zijn. Je raadt het al: Ze zijn schakelbaar! Min of meer zoals de John Page bas. Check them out!

Afbeelding

Afbeelding

Het mooiste is dat de bas er imho heel goed uit ziet EN dat de prijzen rond de €600 zullen liggen!

Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26340
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door Hans58 »

Ik vind ze er ook best mooi uitzien. En de prijs is aantrekkelijk. Alleen jammer van die saaie kleuren; ik heb het niet zo op naturel en sunburst.
EDIT: ah, ik zie dat-ie ook in een soort blonde leverbaar is, dat ziet er een stuk beter uit.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3027
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door Britsie »

Hmm, die witte 5-snaar is wel lekker.
Afbeelding
Maar als ik het goed begrijp, is de 'single j-pup' niet schakelbaar. Wel, serie/parallel/p-pup maar niet single J?
En als we dan toch aan het zeuren zijn: persoonlijk heb ik liever een balans-knop in plaats van een 3-wegsschakelaar. Maar wel een tof totaalpakketje.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door HNZ »

Britsie schreef:...
En als we dan toch aan het zeuren zijn: persoonlijk heb ik liever een balans-knop in plaats van een 3-wegsschakelaar. Maar wel een tof totaalpakketje...
Ach ja, er zijn natuurlijk altijd keuzes te maken en ik kan me niet voorstellen dat de keuzes van de fabrikant iedereen welgevallig zullen zijn.

Ik vind een 3-weg schakelaar juist weer wel fijn - gewoon duidelijk - en houd van naturel en sunburst en weer niet van die (imho) "fancy" kleurtjes.

:wink:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door basloze fret »

Ik vond het mooie bassen en een leuk concept met die pickups. Maar toch vraag ik me af of het werkt om zoveel schakel opties te hebben. Te veel opties leiden ook af en je blijft altijd zoeken naar de optimale sound in mijn ervaring. Ook resulteert zo veel mogelijkheden vaak in snaarbalans problemen of volumeverschillen tussen de elementen in verschillende standen. Maar ik vind hem zeker mooi.

Ik heb Schecter trouwens altijd gezien als een budgetmerk gezien. Maar dat is toch niet helemaal waar blijkt na enig googlen. Maar met 600 euro komen ze in het midden segment. Deze bas zal dat zeker waard zijn.
Laatst gewijzigd door basloze fret op 29 jan 2017, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door HNZ »

basloze fret schreef:...Te veel opties leiden ook af en je blijft altijd zoeken naar de optimale sound in mijn ervaring...
Ja, is ook mijn ervaring. Zowel met amps als met bassen. Als alles klopt aan een amp of bas heb je geen schakelaar of kopje zus en zo meer nodig.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3027
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door Britsie »

Het blijft jammer dat de j-pups niet als single coil te schakelen zijn want dan had je 'alles' in één bas gehad: p, j en humbucker.
Waarschijnlijk (mijn gok) is dit omdat een j-pup een ander aantal wikkelingen moet hebben om goed te klinken dan een humbucker.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door aap »

Doet me denken aan de ibanez talman bas. Mooi ding maar jammer van de kleuren.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door zomnius »

mooi!! hoe klinkt dit?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door HNZ »

zomnius schreef:mooi!! hoe klinkt dit?
Probeer Google!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10833
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Schecter does it: CV BASS!!!

Bericht door Joey »

'Die pickups heb ik ook in mijn Macerick zitten, en die is al best wat ouder.
Mooi concept!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie