Wat is dit voor een basgitaar???

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Hans1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2017, 20:15

Re: Wat is dit voor een basgitaar???

Bericht door Hans1981 »

Oké allemaal bedankt voor de reacties.
Nu weet ik weer wat meer.
ik heb hem voor 100 euro gekocht en daar zat een standaard, 2 snoeren, halsband, fender 15 amp, tas, stemkastje en 2 ongebruikte effect pedalen (Behringer ultra phase shifter up100 en ultra metal um100) bij.
Fender amp was voor een gitaar dus die heb ik inmiddels geruild voor een bas amp.
Verder heb ik de bas opgeknapt, potmeters gereinigd, nieuwe snaren ed.
Dus ik denk dat ik al met al een leuk starters basje in handen heb voor die prijs.
Gebruikersavatar
OlympicB
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 jul 2013, 19:37

Re: Wat is dit voor een basgitaar???

Bericht door OlympicB »

Van basschat.co.uk :

Encore was a brand name used by Leeds based importers John Hornby Skewes back in the 1980s.
The guitars were originally marketed as an alternative to the Kay brand that was being imported by British Music Strings at the time.
They were, as has already been suggested, plywood built and were priced to undercut the Kay models by £10 - so a PB would retail at £89.00.

The rest is history really, the Kay brand disappeared (as did BMS) and Encores took over the market space for budget priced beginner basics.

Something that did happen was that Encores were then picked up by Argos and I presume that price cuts to entice Argos into a deal effectively drove a downturn in quality.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Wat is dit voor een basgitaar???

Bericht door rich13 »

Voor 100 euro lijkt het me een prima deal!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: Wat is dit voor een basgitaar???

Bericht door Stinky »

FYI: Argos is trouwens de engelse Kijkshop. ;)
Plaats reactie