Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Yabbadehut »

Bobbelmans, dat was ook de hulpvraag in 1e instantie, nu 4 Luthiers verder ben ik er nog niet veel mee opgeschoten...wie is kundig genoeg om hem aan het klinken te krijgen, daarom de vraag of er een andere bassist een naar wil luisteren en mij zijn bevindingen eens zegt..
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door bobbelmans »

Ah. Ok. Dat had ik even gemist. Excuus.

Paul van pauls pickup place is bijzonder behulpzaam. Wellicht hem contacteren?
face down in the dirt
evert
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 apr 2005, 15:46

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door evert »

Als ik zo lang bezig was met zo'n bas verkocht ik hem en zocht ik er een die me direct bevalt (als het kan een keer proberen met je band, niet alleen in de winkel). Experimenten met elementen/preamps enzo zijn leuk maar je weet nooit van tevoren hoe het uitpakt tenzij je het bij een ander met precies dezelfde bas gehoord hebt.
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Yabbadehut »

evert schreef: 26 feb 2017, 13:30 Als ik zo lang bezig was met zo'n bas verkocht ik hem en zocht ik er een die me direct bevalt (als het kan een keer proberen met je band, niet alleen in de winkel). Experimenten met elementen/preamps enzo zijn leuk maar je weet nooit van tevoren hoe het uitpakt tenzij je het bij een ander met precies dezelfde bas gehoord hebt.
Bobbelmans > Paul heeft de Pick ups erin gezet..Maar het is juist de combinatie met de voortrap die denk ik niet werkt...dus ik denk een andere preamp zou een optie zijn.
Evert> Ik heb bassen genoeg maar wil nu juist deze bas aan de praat krijgen, jeugdsentiment...Dus als er evt alweer iets anders in moet wat wel klinkt so be it, maar de vraag is wat>>? en of, zit er iets fout of is het niet anders?
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door AmericanIdiot »

Sluit de pickups eens passief aan probeer (zoals al gezegd) de verschillende fase-aansluitingen eens uit. Zo kom je wellicht verder.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door rich13 »

Ik zeg, vraag Peter 2.0, hij weet heel veel van pick up combinaties en geluid.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Yabbadehut »

AmericanIdiot schreef: 26 feb 2017, 15:50 Sluit de pickups eens passief aan probeer (zoals al gezegd) de verschillende fase-aansluitingen eens uit. Zo kom je wellicht verder.
heeft Stegers gedaan...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Rieno »

En dat klonk ook niet lekker? Ik word zo nieuwsgierig naar hoe het klinkt man..kun je niet iets opnemen?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Yabbadehut »

Rieno schreef: 26 feb 2017, 17:59 En dat klonk ook niet lekker? Ik word zo nieuwsgierig naar hoe het klinkt man..kun je niet iets opnemen?
Tja...buiten een Iphone zou ik niet weten hoe, en dat heb ik al eens geprobeerd ook tijdens repetities en dan hoor je geen bas...
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Yabbadehut »

Daarom, als iemand in buurt van Den Bosch woont en kennis heeft van hoe bassen technisch moeten klinken, ik laat hem met plezier horen...is er niet ergens een bas bijeenkomst in het zuiden?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Rieno »

25 maart in Vlaardingen is weer een algemene meeting waar vast een hoop mensen op af komen, mijzelf incluis.

Met een iPhone kun je ook best aardige opnames maken hoor. Gewoon thuis eens dat ding ernaast leggen en wat spelen ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Heinz »

Ik heb niet heel veel verstand van elektronica, maar jouw vrij specifieke omschrijving "Alsof hert geluid van ver kwam, geen definitie, rommelig, het geluid wordt uit elkaar getrokken maar nog steeds zonder definitie..." doet mij een beetje denken aan 2 pickups die uit fase staan. Dat er dus bij een van de pickup de draadjes verkeerd om aangesloten/gesoldeerd staan waardoor het geluid van beide pickups elkaar gaat uitdoven... Maar dat zou weg moeten zijn als je maar 1 pickup gebruikt.
Het is een beetje vergezocht, en een goede luthier zou dat allang gezien moeten hebben, maar ik noem het omdat ik een keer een vergelijkbaar probleem heb gehad, en toen bleek achteraf dat bij 1 pickup de zwarte en witte draadjes vanuit de fabriek verkeerd gesoldeerd waren aan de onderkant van de pickup. Dan verwacht je dus niet..

<EDIT> Ik moet beter lezen, zie dat dit al meerdere malen genoemd is in de reacties :roll:
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door LeftyJ »

Misschien toch iets met de preamp zelf. Iets los, doorgebrand of gewoon kapot? Ik zou me kunnen voorstellen dat dat de gemiddelde gitaarbouwer alleen wat boven de pet gaat, ik weet niet echt wie je daarvoor zou kunnen benaderen. Misschien onze eigen Mr Lee eens een berichtje sturen?
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Digidesign »

Ik heb nog een Aguilar OBP-3 preamp liggen, we kunnen eens checken of het dan wel goed is? Ik heb deze een tijd in mijn Trace Elliot T-bass gehad waar ook Seymour Duncan quarter pounds in zitten (jazz bas) Woon je in de buurt?
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Yabbadehut »

THX, > Zie PM Digidesign.
Plaats reactie