Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
remigio
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 dec 2007, 23:37

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door remigio »

misschien ligt het aan de weerstandswaarde van de pu's? kan zijn dat de originele pu's actief waren en nu zitten er passieve in?
Sadowsky NYC5-1992, NYC4-2008, F-Bass BN5, Sire V7-5
Warwick SS1/4 1990, Washburn CS1992, Dingwall Prima Voodoo 4, MM Bongo 4HH
(EBS AC311, DBX160XT, Alembic SF-2 / F1-X) combo.
Roland VB-99, LabSystems SS600/HP610
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Yabbadehut »

remigio schreef: 05 mar 2017, 11:50 misschien ligt het aan de weerstandswaarde van de pu's? kan zijn dat de originele pu's actief waren en nu zitten er passieve in?
Dat is nagekeken, afgelopen week nog maar weer eens geprobeerd, nu stoort ie af en toe ook. Paul Pick-Up heeft er nieuwe elementen ingezet, Stegers uit Goirle heeft hem technisch nagekeken ( de voortrap en eq circuit is blijven zitten maar wel op contacten en afscherming nagekeken) Digidesign woont te ver weg. Alles wat ik kon doen is gedaan, dat ding gaat de berging in en als ik ooit zin heb in klotehumeur haal ik hem er ff uit..THX voor de adviezen.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Muziekschuur »

Wel interesse...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Muziekschuur »

Mocht het nodig zijn, wil best een blik werpen om te repareren. Klinkt als iets in je schakeling wat opgeeft. Weerstand of elco ofzo.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Muziekschuur »

Heb je de polariteit door de hele schakeling gevolgd? Dan heb je wellicht een dun geluid mocht e.e.a. ergens omgedraaid zijn.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Yabbadehut »

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... e=lr&pos=8

in de beschrijving staat: Pickups: 2 Stacked Alnico Single Coil Pickups" wat is "stacked' ?( Alnico)
THX!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door blablas »

Twee gestapelde single coils, in effect dus een humbucker.
AlNiCo is het materiaal waar de magneten van zijn gemaakt, legering van aluminium, nikkel en kobalt.
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Yabbadehut »

blablas schreef: 13 mar 2017, 15:00 Twee gestapelde single coils, in effect dus een humbucker.
AlNiCo is het materiaal waar de magneten van zijn gemaakt, legering van aluminium, nikkel en kobalt.
Dank voor de uitleg!
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Yabbadehut »

Tis helaas niet anders, hij gaat eruit, wilde kijken of ik hem helemaal naar mijn zin kreeg maar flinke tinnitus opgelopen doet me besluiten afscheid te nemen van meeste van mijn gear..
Yabbadehut schreef: 13 mar 2017, 17:15
blablas schreef: 13 mar 2017, 15:00 Twee gestapelde single coils, in effect dus een humbucker.
AlNiCo is het materiaal waar de magneten van zijn gemaakt, legering van aluminium, nikkel en kobalt.
Dank voor de uitleg!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door MR. LEE »

Tinnitus ,......

Niet gelijk de handdoek in de ring ,.....gun je oren eerst eens een zeer lange tijd rust.
Het kan een heel stuk minder worden ,...en daarna ga je nooit meer in een achterlijk harde band.
Ik heb die aandoening ook ,....totale genezing gaat nooit gebeuren , .....maar er valt uiteindelijk wel mee te leven.
( zolang je maar niet meer in maffe 110 + (120 dBdB ) of nog achterlijker lawaai-omgeving komt. )
Een rustig bandje was bij mij de uitkomst ,...zonder daze gitaristen en daze drummers die alleen maar HARD kunnen rammen. :(

Als je het ziet zitten , wil ik wel eens kijken of ik die bas gerepareerd krijg.
( nog niet zo gek lang geleden heb ik hier voor een lokale muziekwinkel zo'n klussie gehad ,.....die dure bas was daarvoor ook al door nederland overal heen op reis geweest op niks af )
Dubtraktor
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2017, 19:52

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Dubtraktor »

Ik zit met iets vervelends op mijn Fender precision bass, nl de toon potentiometer is in niets geleidelijk blijft lineair treble tot juist voor het einde waar hij dan toch opeens low wordt.
Ik kan dus geen deftige klankkleur krijgen.(is een nieuwe potentiometer kit 2x 250k + condensator die ik zelf gemonteerd heb) volume werkt uitstekend...alleen de toonregeling zit dwars... :?:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Rieno »

Lineaire of logaritmische potmeter erin gezet?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Dubtraktor
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2017, 19:52

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Dubtraktor »

Ik had deze pots in een kit online gekocht(heb alles volgens het plan gemonteerd),dus ik dacht komt in orde ! Nee dus...hartelijk dank voor de info betreffende de "lineaire"potentiometer,nu ben ik een stap verder :)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door Rieno »

Is een typisch 'probleem' bij dit soort dingen..het komt altijd neer op voorkeur, maar het is wel een bewuste keuze die gemaakt moet worden voor tevredenheid :) Succes!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13408
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Advies wat te doen met een probleem in een bas...

Bericht door LeftyJ »

Ben je linkshandig en heb je een logaritmische pot andersom aangesloten? :wink:

Not kidding btw.
Plaats reactie